![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tolleen se nyt sitten liitty helmakoteloon. Sen verta oli pehmiäksi mennyt jo pelti helman tienoilla, että melko paljo tuli tuotsa pellistä tehtyä hitsilangasta... ![]() Jos hitsatessa alkaa nenään tuoksumaan, että nyt palaa joku muu kuin hitsilanka, niin mitä luultavimmin silloin palaa joku muu ku hitsilanka. Äkkiäpä sen hoksas ku liekit alko lämmittämään leukaa ![]() ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jotaki taas saatu tehtyä. Takakaaria aloin tekemään uusiksi ja totesin tuon renkaan takana olevan kotelon olevan sen verta pehemiä, että silipasin koko roskan poissa.
Olipa oma hommansa mallailla tuon mallinen palikka tilalle,vaan kylläpä se sinne pikkuhiljaa taipu. ![]() ![]() ![]() Tuohon ku nätisti sommittelee jonninmuisen puskurin niin eiköhän tuo taas hetken kestä. Taas tuli paikkailtua kaikki 1.25 sinkityllä pellillä ku ei koskaan saa aikaseksi haettua ohkasempaa. Toivottavasti auto ja halli on vielä aamulla oottamassa, jäi tuo jälkivalvonta taas vähän vaiheeseen. Kello oli kuiten jo 3.15 ku pajalta lähin ni ei viittiny jäädä pidemmäksi aikaa kattomaan syttyykö siellä kotelossa mikään ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Viimeksi muokannut Ewerglade : 01.04.2013 04:14 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Alako jo niin tympimään tuo helmapalkkien ja ruosteisten peltien hitsaaminen, että piti välissä alkaa tekemään jotain muutakin. Takavinssin asentelun takiahan nyt koko remointoiminen varsinaisesti alko niin laitoimpa senki alulle. Aluen pitäen oli tarkotus laittaa se jotenki takapuskurin yhteyteen, mutta tilan puutteen ja lisäperäylityksen vuoksi siitä ajatuksesta tuli luovuttua. Soppeli paikka löyty tuosta takapenkin syvennyksestä, siinä kun oli tuommonen poikittaisrunkopalkkikin sopivasti ja toinen vähän perempänä. Oli soppeli kiinnitellä peti niihin.
Tovi jos toinenkin sitä piti siihen mallailla, ja ettiä vaijerille reittiä. Tankkia joutuu vähän modaamaan ja tekemään tankin päälle vähän syvennystä jotta vaiheri mahtuu kunnolla kulkemaan. Vähemmän kuitenkin, kuin mitä alun perin pelkäsi. ![]() ![]() Ihan on selekiästi tehtaalla jo tuohon suunniteltu takavinssin paikka kun on kiinnityspistekkin heti lattian alla. Tommoset korvakot hitsuuttelin petin alareunan kiinnitykseen. nuo on vielä takaa vahvistettu kolmioilla tuohon runkoputken päälle, ei pitäis kauhiasti päästä taipumaan. ![]() Vinssi tulee nyt sitten tuohon malliin vähän kallelleen, jos ei vääntäs vinssin jalkojakaan niin paljoa, kun veto tulee enemmän alaspäin kuin suoraan sivulle. Tuohon pitäis saada vielä veisteltyä vaijerille reikä. Muuten alkaa olemaan työstön kannalta suht valmiina. ![]() Tuossapa vielä yks kuva peräpäästä. Varsin mukavastihan tuo istu tuonne. ![]() On se mahotonta hommaa ku pitää pyhäiltanaki olla yö 4 asti tuusaamassa ku ei tajua lähtiä poissa ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Viimeksi muokannut Ewerglade : 22.04.2013 03:32 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä muuten menee säädökset pakoputken osalta. Saako sen laittaa puhaltamaan alustan alle alaspäin taka-akselin etupuolelle?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuosta ainakaan mulle ole mitään konttorilla sanoneet kun Jeeppiä olen siellä käyttäny.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan mun patrolleissa oo ollu mitää merkitystä vaikka on ollu ahdistimelta noin taka penkkiwen kohalle saakkka
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Saa loppua mihin vaan,kunhan ei aiheuta tulipalo riskiä,olikohan 50mm ympärillä tilaa ja loppuu etuakselin takapuolelle. Itsellä loppuu etuoven kohdalle ja on runkopalkin sisäpuolella ja hyvin kelpasi leimalle,silloin se leimamies jotain nuita ylläolevia ohjeita haasteli.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pakoputki ja vinssipeti liittyy vähän toisiinsakkin.
Eli onko vinssi tarkoitus eristää ohjaamosta? Suosittelisin tekemään auton pohjasta kohtuullisen tiiviin. Kun joutuu rapakkoon jumiin niin on mukavampi olla ku ei oo suihkulähdettä vieressä ![]() ![]() Pakoputki liittyy samaan asiaan, jos on vaijerin mentävä reikä tuossa kohti ja pakoputki lopuu samoille seuduille niin tulee utu mökkiin. Tässäkin kuvitella myös se tilanne ku on jossain poorissa jumissa helmoja myöten. Edit: suosittelen siis tekemään kaasunpoiston silleen että sillä hankalassa tilanteessa muitakin suuntia poistua ku sisäkautta. Ladogan kierrossa taisi takavuosina autokunta lähtä paremmille ajomaille kun nukkuivat suossa kiinniolleessa autossa sen käydessä..
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jahas, sitä olis Kallon Range niputettu, kisattu ja poltettu niin palataan takaisin päiväjärjestykseen ja Patrollin pajotukseen. Takavinssipeti alkaa olemaan kutakuinkin maalia vaille valmis ja alottelin tuota peltien oikomista.
Kun kaikilla on kaikessa hienoja kevennysreikiä, niin tekasimpa itekkin tuohon takavinssipetiin muutaman kolon ihan testimielessä. Vähän on heittoa noissa reissä, mutta eipä nuo nyt jää edes näkyviin ![]() ![]() Valitettavasti jäi ennen kuva ottamatta, mutta oikeni tuo sen verta hyvin, että tuohon taas saa valon paikollaan. Vielä pitäis jostain bongata kohtuuhintaisina nuo uudet takavalot. ![]() Eikä tuo lopputulos noin karun näköinen ole, mitä kuva antaa ymmärtää. Tuo oli kuiten puolesta välistä sisässä n. 5cm. Melkosesti sai vääntää, naputtaa lämmittää ja kiskoa liukuvasaralla että tuon sai oikenemaan.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MutantRhino - Suska projekti (hitaasti etenevä) | ruxu | Maasturiprojektit | 279 | 19.09.2014 10:23 |
Ostetaan Kevyt umpihangessa etenevä laite | Hojotojo | O/M/V Ajoneuvot | 21 | 24.05.2014 07:06 |
M Nissan Patrol -89 3.3 turbodiesel Super Roof | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.08.2007 17:56 | |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |