Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2013, 08:46
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme Näytä viesti
Ei olis takajarrukilpiä myydä?
Asiallista meininkiä!
Pitäs löytää jostain ne pienemmät/vanhemmat versiot jotka mahtuu 15" vanteeseen, sitten vois myydä nuo isot takajarrut kilpineen pois...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2013, 20:35
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No nyt on taas kevennetty akseleita, kävivät ensin hiekkakylvyssä ja sitten plasmalla leikkelin vanhat korvakot ja muut pois.
Oli kerrankin nautinto plasmalla leikellä kun ei ollu ruosteista tavaraa

Click image for larger version

Name:	2013-03-27-232.jpg
Views:	669
Size:	918,2 Kt
ID:	35261

Noita kun vielä vähän hierasee lamellilaikoilla niin alkaa olla valmista uusille kiinnikkeille ja korvakoille.

Jonkin verran jäi korvakkoja ja muita hilppeitä kierrätettäväksi tähän ja muihin projekteihin.

Click image for larger version

Name:	2013-03-27-230.jpg
Views:	595
Size:	884,2 Kt
ID:	35262

Eiköhän sitä kohta pääse rakentamaan uutta eikä vain koko ajan riivi vanhoja pois...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2013, 16:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etuakseli etenee, murikan kääntö...


Pääsiäisen kunniaks piti ruveta puuhaamaan tuota etuakselin murikan kääntöä.

Ensin lamellilla kaikki vanhojen korvakkojen jne. jämät pois akseliputkesta:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-234.jpg
Views:	568
Size:	1,34 Mt
ID:	35368

Sitten vanhojen lautaspyörän ja lukon kolojen täyttö + väärissä kohdissa olevien pinnapulttien hävitys:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-235.jpg
Views:	565
Size:	1,34 Mt
ID:	35369

Hiluksin murikkaa apuna käyttäen kolmen pinnapultin siirto toisen kätiseksi:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-236.jpg
Views:	583
Size:	1,30 Mt
ID:	35370

Lisää rautaa lukon uudelle paikalle, sitten uuden kätiset lautaspyörän ja lukon kolot kehään + etuperän etukoppa irti:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-237.jpg
Views:	592
Size:	1,58 Mt
ID:	35371

Tämän jälkeen murikka jo istuukin paikoilleen 180 astetta käännettynä :
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-239.jpg
Views:	593
Size:	1,48 Mt
ID:	35372

Etupuolelta kurkkii vielä murikka tässä vaiheessa:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-240.jpg
Views:	557
Size:	1,27 Mt
ID:	35373

Etupuolelta kaikki vanhan patin jämät pois ja tilalle putkipääty heftiin:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-241.jpg
Views:	544
Size:	1,79 Mt
ID:	35374

Jotenkin härskin ison näkönen tu putkipääty paikoillaan...
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-242.jpg
Views:	1005
Size:	1,90 Mt
ID:	35375Click image for larger version

Name:	2013-03-30-244.jpg
Views:	598
Size:	1,76 Mt
ID:	35376Click image for larger version

Name:	2013-03-30-245.jpg
Views:	591
Size:	1,72 Mt
ID:	35377

Lautaspyörällä on nyt enemmän tilaa kuin aiemmin ja varsinaista panssaria ei enää tarvi koska putkipääty yli 6mm terästä.

Enää pitäs hitsata tuo putkipääty ympäri asti kiinni, muutaman pinnapultti puuttuu murikan kiinnityksestä, tyhjennysproppu banjon alapintaan, öljyntason tarkistusproppu keskelle perää ja lisää rautaa perän alapintaan että kestää hieroa.
Siinäpä se murikan pyöräytys taitais sitten jo ollakkin... ja toivotaan että vetarit menee vielä paikoilleen eikä murikka kovin vinossa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2013, 18:46
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Ja tämän jälkeen akseli paikolleen jotta saa todeta, että tuo putkipääty olikin sen verta pitkä, että se tulee ohjausvarren ja raidetangon eteen ja eiku madaltamaan ja tekemään koloa
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2013, 20:05
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Ja tämän jälkeen akseli paikolleen jotta saa todeta, että tuo putkipääty olikin sen verta pitkä, että se tulee ohjausvarren ja raidetangon eteen ja eiku madaltamaan ja tekemään koloa
Eiköhän tuosta tuu otettua jonkun verran pois ylimääräsiä jo ennen sitäkin
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2013, 20:21
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Samaa katsoin myös. Omassa päädyn vaihdossa oli aika millipeliä panhardin ja hammaspyörän kanssa Rangessa. Miten lie tässä XJ/HDJ sovelluksessa?
Ohensin jotain 18mm tuosta kannesta, siivu pois.

Öljytilavuus kasvaa tuolla täydellä kannella kivasti
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2013, 20:44
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Samaa katsoin myös. Omassa päädyn vaihdossa oli aika millipeliä panhardin ja hammaspyörän kanssa Rangessa. Miten lie tässä XJ/HDJ sovelluksessa?
Ohensin jotain 18mm tuosta kannesta, siivu pois.

Öljytilavuus kasvaa tuolla täydellä kannella kivasti
Panhardi ei pitäs olla ongelma, se kun jää mulla tuohon yläpuolelle kuten nykyakselillakin. Raidetanko taas tulee aika lähelle etukoppaa tässä hodarin akselissa kun siirrän raidetangon etupuolelle ohjaushilppeisiin kiinni enkä käännä varsia toisin päin.
Eli löysät pittää ottaa kopasta pois jottei tuu isompia ongelmia sitten.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2013, 23:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tätä rojektia seuratessa tulee väistämättä mieleen kysymys, että eikö olisi selvinnyt vähemmällä rakentamisella, jos autossa olisi tehokkaampi 4L bensakutonen, jossa potkua reilusti pienempien eli esim niiden Ziarellien pyöritykseen? Vai onko ajatuksena mennä niin hitaasti esim. soilla, että hapetus ei tule maaston vaurioitumisen takia kysymykseen?

Mun nyt jo poismyyty bensa-XJ pärjäsi hyvin 33" Kaimaneilla, vaikka ne oli todellisilta mitoiltaan Ziarellejä tuuman pienemmät niin halkaisijassa kuin leveydessä; muistaakseni.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).