![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pitäs löytää jostain ne pienemmät/vanhemmat versiot jotka mahtuu 15" vanteeseen, sitten vois myydä nuo isot takajarrut kilpineen pois...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No nyt on taas kevennetty akseleita, kävivät ensin hiekkakylvyssä ja sitten plasmalla leikkelin vanhat korvakot ja muut pois.
Oli kerrankin nautinto plasmalla leikellä kun ei ollu ruosteista tavaraa ![]() Noita kun vielä vähän hierasee lamellilaikoilla niin alkaa olla valmista uusille kiinnikkeille ja korvakoille. Jonkin verran jäi korvakkoja ja muita hilppeitä kierrätettäväksi tähän ja muihin projekteihin. Eiköhän sitä kohta pääse rakentamaan uutta eikä vain koko ajan riivi vanhoja pois... |
|
#3
|
||||
|
||||
Etuakseli etenee, murikan kääntö...
Pääsiäisen kunniaks piti ruveta puuhaamaan tuota etuakselin murikan kääntöä.
Ensin lamellilla kaikki vanhojen korvakkojen jne. jämät pois akseliputkesta: Sitten vanhojen lautaspyörän ja lukon kolojen täyttö + väärissä kohdissa olevien pinnapulttien hävitys: Hiluksin murikkaa apuna käyttäen kolmen pinnapultin siirto toisen kätiseksi: Lisää rautaa lukon uudelle paikalle, sitten uuden kätiset lautaspyörän ja lukon kolot kehään + etuperän etukoppa irti: Tämän jälkeen murikka jo istuukin paikoilleen 180 astetta käännettynä :Etupuolelta kurkkii vielä murikka tässä vaiheessa: Etupuolelta kaikki vanhan patin jämät pois ja tilalle putkipääty heftiin: Jotenkin härskin ison näkönen tu putkipääty paikoillaan... Lautaspyörällä on nyt enemmän tilaa kuin aiemmin ja varsinaista panssaria ei enää tarvi koska putkipääty yli 6mm terästä. Enää pitäs hitsata tuo putkipääty ympäri asti kiinni, muutaman pinnapultti puuttuu murikan kiinnityksestä, tyhjennysproppu banjon alapintaan, öljyntason tarkistusproppu keskelle perää ja lisää rautaa perän alapintaan että kestää hieroa. Siinäpä se murikan pyöräytys taitais sitten jo ollakkin... ja toivotaan että vetarit menee vielä paikoilleen eikä murikka kovin vinossa
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja tämän jälkeen akseli paikolleen jotta saa todeta, että tuo putkipääty olikin sen verta pitkä, että se tulee ohjausvarren ja raidetangon eteen ja eiku madaltamaan ja tekemään koloa
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Samaa katsoin myös. Omassa päädyn vaihdossa oli aika millipeliä panhardin ja hammaspyörän kanssa Rangessa. Miten lie tässä XJ/HDJ sovelluksessa?
Ohensin jotain 18mm tuosta kannesta, siivu pois. Öljytilavuus kasvaa tuolla täydellä kannella kivasti
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli löysät pittää ottaa kopasta pois jottei tuu isompia ongelmia sitten. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tätä rojektia seuratessa tulee väistämättä mieleen kysymys, että eikö olisi selvinnyt vähemmällä rakentamisella, jos autossa olisi tehokkaampi 4L bensakutonen, jossa potkua reilusti pienempien eli esim niiden Ziarellien pyöritykseen? Vai onko ajatuksena mennä niin hitaasti esim. soilla, että hapetus ei tule maaston vaurioitumisen takia kysymykseen?
Mun nyt jo poismyyty bensa-XJ pärjäsi hyvin 33" Kaimaneilla, vaikka ne oli todellisilta mitoiltaan Ziarellejä tuuman pienemmät niin halkaisijassa kuin leveydessä; muistaakseni.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
| XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
| xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
| O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
| xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |