Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2013, 22:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisuli Näytä viesti
Aamun ensimmäinen vaihto 2-3 luiskahtaa
1997 ZJ 5.2 ,laatikko ilmeisesti 44RE
jos vain vähän kiristäis ainoastaan front band:ia? ,kun ei ole mom.avainta, eikä viitsis ottaa pohjapannuakaan pois että pääsis käsiksi rear bandiin.
Onkos kukaan taistellut tämmösen jutun kanssa?
No ei se oikeen auta "vähän kiristellä", kun voi mennä säätö vielä pahemmin vituilleen. Noi pannat on aika tarkat oikeasta säädöstä.. Jos vaihto luistelee niin voihan siellä olla pantojen säädössä feelua, mutta voi olla kyllä muuallakin. Katso tosiaan ihan ekana öljyntaso, sekä minkä väriset ja hajuiset öljyt laatikossa on. Jos on rusehtavaa ja palaneen hajuista, niin vaihda ensi alkuun öljyt (mieluiten ihan oikealla "suolihuuhtelulla", eikä vain öljypohjaa alas), ja jos edelleen luistaa niin alkaa olla mekaanisesta viasta kyse tai vähintään pantojen säätö.

Toi 44RE on vähän heikonpuoleinen lodju kasikoneen perään ja jos ei ole huoltoja tehty asiallisesti niin kyllä noita hajoilee. En oikein ymmärrä miksi siihen on toi pikkulaatikko pitänyt tunkea, olisivat laittaneet 46RE:n niinkuin on 5.9 koneiden perässä (ja onhan '93-'95 5.2:n jatkona 46RH).. Tosin ei sen puoleen, mulla luistaa nyt 46RE:ssä 1 -> 2 vaihto kylmänä, eikä se lämpimänäkään edes täyskaasulla ole sellainen kuin pitäisi. Täydellinen korjaussatsi on menossa tilaukseen, ja lisäksi ainakin uudet solenoidit..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2013, 20:39
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Kyllä tuota laatikkoa ja koko autoa on ihan paranoidisti yritetty pitää liikkeellä.
Turbiinivärinän vuoksi on vaihdeltu öljyt vuoden välein ja huuhtelu, vuotavat putket vaihdettu, käytetty Mag1 atf4+, ja nyt kokeilussa Moparin oma 4+, ainakin kovalla pakkasella kärry perässä värisee taas.
Ei jotenkin jaksais enää... mutta kauppaan vaan ostelemaan se in.lbs avain.
Tänään lävähti sitten syyläri... kyllä hommaa riittää!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2013, 23:08
BeePee BeePee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 96
Perusasetus

Se on sitä kun harrastamiseksi kutsutaan.
Ehkä jeeppimiehet enemmän kuin muut..

T: nimim. ilta tallissa vaikka vain öljyt piti ehjästä autosta tarkistaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2013, 08:09
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

ZJ, 96, 5.2. Missä asennossa vaihdekeppi pitää olla jotta ne automaattilootan öljyt voi tarkistaa? Kuumana vai kylmänä? Minusta mittatikussa ei lue mitään sellaista..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2013, 09:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
ZJ, 96, 5.2. Missä asennossa vaihdekeppi pitää olla jotta ne automaattilootan öljyt voi tarkistaa? Kuumana vai kylmänä? Minusta mittatikussa ei lue mitään sellaista..
Lukee siellä, joko IDLE IN NEUTRAL tai IDLE IN PARK ja tikussa on COLD -asteikko ja HOT -asteikko...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2013, 00:07
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Mulla olis yks ZJ kiikarissa. Mutta mutta, ongelmana on, että sähköhärpäkkeet ei oikein pelaa. Jakkarat ja lasinnostimet pelaa. Mutta radio, ilmastointi, infokeskus ja sisävalot on pimeänä. Ite kun en mikään virtuoosi ole varsinkaan sähköjen kanssa, niin hirvittää , kuinka kalliiksi noiden korjauttaminen voi tulla?

Ai niin, saakos valmistenumeron perusteella uutta avainta ovien lukkoon? Edelliseltä omistajalta avain katkennut, ja kaukosäätimestä ei lukot pelannu. Olikos näissä virtalukolle ja oville eri avaimet ylipäänsä? Vai onko lukot vaan voitelun tarpeessa?

Muutakin sanomista hiukan on, mutta niistä en ihan niin huolta kantaisi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2013, 05:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer Näytä viesti
Mulla olis yks ZJ kiikarissa. Mutta mutta, ongelmana on, että sähköhärpäkkeet ei oikein pelaa. Jakkarat ja lasinnostimet pelaa. Mutta radio, ilmastointi, infokeskus ja sisävalot on pimeänä. Ite kun en mikään virtuoosi ole varsinkaan sähköjen kanssa, niin hirvittää , kuinka kalliiksi noiden korjauttaminen voi tulla?
Ei välttämättä maksa juuri mitään. Siellä voi olla maavikaa, tai sulake palanut. Mutta koska sähköt on niin jänniä niin voi olla muutakin. Noista nyt kuitenkin lähtis alkuun.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2013, 12:40
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer Näytä viesti
Mulla olis yks ZJ kiikarissa. Mutta mutta, ongelmana on, että sähköhärpäkkeet ei oikein pelaa. Jakkarat ja lasinnostimet pelaa. Mutta radio, ilmastointi, infokeskus ja sisävalot on pimeänä. Ite kun en mikään virtuoosi ole varsinkaan sähköjen kanssa, niin hirvittää , kuinka kalliiksi noiden korjauttaminen voi tulla?
Kaikki mainitsemasi "vialliset" härpäkkeet on sulakkeen nro 8 takana. Sen kautta kun lähtee vikaa etsimään, niin yleensä löytyy joku kuoriutunut maihin ottava virtajohto, tjsp. Hyvänä arvauksena on jotain häikkää radion johdoissa. Sulakerasia löytyy apukuskin puolelta kojelaudan päästä oven ja kojelaudan välistä.

http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...ed=0CDUQ9QEwAw

Kuulostaa muuten ihan yhdeltä mun entiseltä ZJ:ltä, josta tosin ongelman korjasin melkoisen etsimisen jälkeen...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 03:13 (GMT +2).