Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.03.2013, 19:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

ei kai tuommost kannata moneen kertaan tehdä, kerran kunnolla ja taas muutama satatonnia huoletonta meininkiä ...

tokihan se jotain kustantaa, mutta hyvää ja halpaa ei taida tässäkään tapauksessa kerralla pystyä tekemään ...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.03.2013, 20:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Olisko suutinvika kuitenki?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.03.2013, 20:38
A45 A45 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.480
Perusasetus

Jos HDJ80 kyseessä niin olen pariinkymmeneen autoon vaihtanut laakerit ja jokaisessa ollut alkavaa vikaa. Koneen laakereissa oli jokin juttu laakerimetallissa että alkoi pinta murenemaan siinä 200-300 tkm kohdalla. Ja jos ei noita alkuperäislaakereita ole vaihdettu ajoissa kunnollisiin niin varmasti tulee ongelmia.

Kun laakeri korkkaa niin kampiakseli ottaa itseensä eikä siis ole ihan pikkujuttu enää korjata. Ei vaikea mutta työläs.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2013, 20:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A45 Näytä viesti
Jos HDJ80 kyseessä
KDJ95 mainittu jo otsikossakin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2013, 21:06
A45 A45 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
KDJ95 mainittu jo otsikossakin.
No kas, niinpä olikin.

Sitäpä en sitten tiedäkään onko tuollaisen moottorissa samaa ongelmaa kuin hodarissa.

Kuitenkin jos laakerivika niin työläs homma.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2013, 09:05
Hanhivaara Hanhivaara ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.02.13
Sijainti: Sysmä
Viestit: 9
Perusasetus

Suutinvika kävi jossain vaiheessa itselläkin mielessä. Miten suutinvikaa etsitään kotikonstein?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2013, 09:07
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanhivaara Näytä viesti
Suutinvika kävi jossain vaiheessa itselläkin mielessä. Miten suutinvikaa etsitään kotikonstein?
Itse ainakin etsin löysäämällä suuttimelle meneviä putkia yksitellen moottorin käydessä. Jos jonkun putken löysäämisen jälkeen kolina lakkaa ni se suutin on jumissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.03.2013, 09:32
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Öljypumpun imusihti tukossa ja kiertokangen laakeri leikannut, tai sitten mäntä halki.
Molempia vikoja on esiintynyt noissa 1kd-ftv moottoreissa.

Niin ja noissa common rail koneissa ei paljon suutinputkia löysäillä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.03.2013, 10:44
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Voi tuota suutinta kuulostella jollakin rautatangolla jos vain on tilaa.
Pistät korvan toiseen päähän ja toisen pään suuttimeen kun kone käynnissä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2013, 10:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.092
Perusasetus

Kattoo sen sihdin ny kuitenki eka, jos tukossa niin sit tietää että €€€€. Aihetta läheltä liippaava juttu: http://slck.net/viewtopic.php?t=11526
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2013, 12:16
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Itse ainakin etsin löysäämällä suuttimelle meneviä putkia yksitellen moottorin käydessä. Jos jonkun putken löysäämisen jälkeen kolina lakkaa ni se suutin on jumissa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Niin ja noissa common rail koneissa ei paljon suutinputkia löysäillä.
Juuei löysäillä. Sorry, en tajunnu että on näin nykyaikainen moottori kyseessä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.03.2013, 23:04
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ei taitas olla ensmäinen tämän sarjan pata jossa öljysihti tukossa => iiiso remontti
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.03.2013, 09:03
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Itse ainakin etsin löysäämällä suuttimelle meneviä putkia yksitellen moottorin käydessä. Jos jonkun putken löysäämisen jälkeen kolina lakkaa ni se suutin on jumissa.
Nii tai sitten laittaa vain käden/sormet siihen putken päälle.
Näin ainakin itse huomasin kun "naputti".
Ja silloin oli kaksi suutinta ihan tukkeessa..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.03.2013, 13:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Nii tai sitten laittaa vain käden/sormet siihen putken päälle.
Näin ainakin itse huomasin kun "naputti".
Ja silloin oli kaksi suutinta ihan tukkeessa..
Tarkka käsi saa olla common rail koneessa, pystyyks arvioimaan ohivuodonkin ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.03.2013, 17:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lääkärileikkejä....


Siis itselläni on bilteman stetoskooppi, ja sillä löytää huomattavan tehokkaasti nuo ongelma äänet (siis jos pääsee kuuntelemaan, esim. perän laakereita ei oikein voi kuunnella 80 nopeudessa, vedätettäessä...)

Siis tuossa bilteman sarjassa tulee mukana ruuvattava teräspuikko, jolla pääsee kuuntelemaan esim. kiertokangen ääniä lohkon pinnasta.

Vian etsinnässä ehdoton, ainakin hintansa arvoinen.

P.S mistä se öljypumpun sihti menee tukkoon? huonoilla öljyillä, ylipitkillä vaihtoväleillä pikeää, ja sitten hyvillä, pesevillä öljyillä, piki lähtee irti?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitkä taka-akselit käy KDJ 95 01:seen OK Rotta-Racing Tekniikka & Jutustelu 8 20.03.2013 19:04
Ostettu Toyota KDJ 95 -01:Sen taka-akseli (tyhjänä) KIIRE !! Rotta-Racing O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.03.2013 22:36
Myydään Land Cruiser KDJ 95 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 01.04.2011 19:33
KDJ 95 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 10.01.2011 21:51
Laturissa hämminkiä, korjaanko vai hommaanko uuden akema Vuosimallit 1984-1996 8 28.09.2004 16:36


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).