![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tietysti diagnoosi tarkistetaan kunhan saan auton roudattua ensin kotiin. Lähinnä koetin haistella, onko kk laakerivauriossa ylipäätään mahdollista selvitä pelkällä laakerien vaihdolla vai tuleeko siinä automaattisesti jotain muutakin? Ääni ei ole mitenkään järkyttävän paha ja koneessa ei ollut paljoa kierroksia kun se alkoi. HDJ 80 on surullisen kuuluisa kk laakeriongelmistaan, ja siksi epäilen tässä samaa, vaikken ole koskaan kuullut tämän moottorin kohdalla moisesta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei kai tuommost kannata moneen kertaan tehdä, kerran kunnolla ja taas muutama satatonnia huoletonta meininkiä ...
tokihan se jotain kustantaa, mutta hyvää ja halpaa ei taida tässäkään tapauksessa kerralla pystyä tekemään ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Olisko suutinvika kuitenki?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos HDJ80 kyseessä niin olen pariinkymmeneen autoon vaihtanut laakerit ja jokaisessa ollut alkavaa vikaa. Koneen laakereissa oli jokin juttu laakerimetallissa että alkoi pinta murenemaan siinä 200-300 tkm kohdalla. Ja jos ei noita alkuperäislaakereita ole vaihdettu ajoissa kunnollisiin niin varmasti tulee ongelmia.
Kun laakeri korkkaa niin kampiakseli ottaa itseensä eikä siis ole ihan pikkujuttu enää korjata. Ei vaikea mutta työläs. |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No kas, niinpä olikin.
Sitäpä en sitten tiedäkään onko tuollaisen moottorissa samaa ongelmaa kuin hodarissa. Kuitenkin jos laakerivika niin työläs homma. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Suutinvika kävi jossain vaiheessa itselläkin mielessä. Miten suutinvikaa etsitään kotikonstein?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itse ainakin etsin löysäämällä suuttimelle meneviä putkia yksitellen moottorin käydessä. Jos jonkun putken löysäämisen jälkeen kolina lakkaa ni se suutin on jumissa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Öljypumpun imusihti tukossa ja kiertokangen laakeri leikannut, tai sitten mäntä halki.
Molempia vikoja on esiintynyt noissa 1kd-ftv moottoreissa. Niin ja noissa common rail koneissa ei paljon suutinputkia löysäillä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Voi tuota suutinta kuulostella jollakin rautatangolla jos vain on tilaa.
Pistät korvan toiseen päähän ja toisen pään suuttimeen kun kone käynnissä. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näin ainakin itse huomasin kun "naputti". Ja silloin oli kaksi suutinta ihan tukkeessa.. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tarkka käsi saa olla common rail koneessa, pystyyks arvioimaan ohivuodonkin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitkä taka-akselit käy KDJ 95 01:seen OK | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.03.2013 19:04 |
Ostettu Toyota KDJ 95 -01:Sen taka-akseli (tyhjänä) KIIRE !! | Rotta-Racing | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.03.2013 22:36 |
Myydään Land Cruiser KDJ 95 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.04.2011 19:33 |
KDJ 95 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.01.2011 21:51 |
Laturissa hämminkiä, korjaanko vai hommaanko uuden | akema | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 28.09.2004 16:36 |