Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 15.03.2013, 08:13
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Onkos laatikossa hidas ykkönen 7,812 jos oikein tulkitsin. Aksulathan on 4,11 välityksillä.

Nyt olisi runko renkuloilla.



Offsetin kanssa varmaan tulee vähän kikkailua kun ei tuohon renkaan ja rungon väliin tuhottomasti jäänyt tilaa. Renkaina 235 sliksit ja vanteen offsetistä ei tietoa.



Lepoantin kardaaniviritys kyllä kiinnostaa, ei vaan ole vielä ehtinyt näitä kunnolla miettimään. Pitää tuon tekniikan istutuksen jälkeen nämä pohtia kuntoon.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 15.03.2013, 18:05
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen

Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 18.03.2013, 10:08
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?



Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää.

Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar.
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 18.03.2013, 11:46
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 18.03.2013, 13:12
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.

Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä.

Viimeksi muokannut SeppoHovi : 18.03.2013 14:19
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 20.03.2013, 07:47
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Taas pääsi vähän häärimään talliin. Takajousien kiinnikkeet vaihdettu päittäin, eli nyt on riiput takana.



Onkos tuon akselin suoruuden mittaamiseen mitään hyvää tapaa? Ristimittoja otettu, mutta onko vielä jotain millä voisi sitten varmistaa, että olisi renkulat linjassa ja kuluisi suht tasaisesti?

Moottoria tuli kanssa vähän räplättyä ja nyt olisi sekin valmis nostoa varten.

Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 20.03.2013, 08:19
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 20.03.2013, 08:37
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.
Sehän voisi olla ihan jees, mutta kuinkas paljon noita joutuu siirtelemään? Helppohan se olisi tuohon toteuttaa ainakin.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 20.03.2013, 09:47
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 20.03.2013, 11:52
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.
Juu BJ:n jouset noi on ja oikeaa paikkaa saa varmaan vielä hakea. En sitten tiedä kumpi on helpompi rälläköidä noi heppaukset auki ja siirtää vai sitten porailla reikiä. Noh pitää tuumailla kun pääsee taas talliin joskus.
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 20.03.2013, 12:23
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Googlella löytyy aika hyvin tietoa lehtijousista ja riipuista, tuossa yksi -> http://gitout.com/content.php?179-Le...-Shackle-Angle

Oikea riipun asento saadaan kun piirretään kuvitteellinen linja jousen etusilmukasta takasilmukkaan, ja asennetaan riippu 90 asteen kulmaan e.m linjaan nähden. Mutta siihenhän ei vielä kannata syventyä kun auto on palasina.

Eipä tuohon akselien suoruuteen autotallitasolla ole muuta kuin mittaa akselien sijainnin runkoon nähden sekä pituus, että leveys suunnassa, ja ristimittaa lisäksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 25.03.2013, 07:45
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tuossa linkissä olikin ihan kivasti tietoa ja helppo tapa tuo mitata. Tosissaan eihän tuota voi oikein mitata/siirtää ennen kuin on taakka päällä.

Otin konetta vähän suuniin ennen kuin mentiin mopoilemaan jäälle ja tuli tommoinen pulma eteen.


Miten porukka on tuon ratkaissut. Ajanut vingulla reijät keskemmälle ja sovittanut tuohon reikään? Laittanut jonkun välilaipan millä supistanut nuo sopimaan. Kyseessä siis turbon imusarja ja pakosarja. Turbossa taitaa tuo vaijeri mennä polkimelta pumpulle ja vaparissa juurikin tuohon "kaasariin". Ajattelin vaan kysäistä ennen kuin tekee jotain tyhmää. Tuon näyttäisi saavan kyllä tiiviiksi ihan jakoa muuttamalla, mutta paljoahan tuonne ylös ja alas ei tavaraa jää. Onkos sillä muuten merkitystä jos tuo "kaasari" tulee vaakaan kun orkkiksena se on pystyssä.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 25.03.2013, 09:07
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.830
Perusasetus

Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja.
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 25.03.2013, 09:41
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja.
Tulee turbo ja vaparin pumpulla. Näköjään tuon saa tuohon reikiä suurentelemalla. Ajattelin vaan onko se paras tapa tuo toteuttaa.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 16.04.2013, 11:38
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Työtä ja työreissuja aivan liikaa Willyksen kannalta. Kuitenkin jotain on saatu aikaiseksi.

Kone nostettu rungon päälle ja nykyään hepissä kiinnikin. Runko tuli noin 100mm alaspäin kun tuon möykyn siihen nosti. Enemmän mitä ajattelin.


Kardaaniakin soviteltu paikalleen. Kovasti näyttää siltä, että öljypohjasta joutuu mojovan siivun sipaisemaan pois toisesta kyljestä, että mahtuu joustoissa kardaani pyörimään vapaasti. Noh pitää akselia nostella ja katsoa mihin se kardaani yltää.

Keulaakin tuli soviteltua koneen korkeutta hakiessa. Kyllä tuo keula vaikutti suuresti projektiin lähtemiseen.



Jos seuraavaksi sitten laittaisi moottorin kiinnikkeet kunnolla runkoon ja aloittelisi vähän peltihommia, niin ei mene niin yksitoikkoiseksi ja liiaksi miettimiseksi hommat.

Hitaasti etenee kun ei ole aikaa tälle tarpeeksi.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 17.04.2013, 07:10
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Heppasin koneen vähän tukevammin paikoilleen ja ei muuta kun jousi irti toiselta puolelta ja venyttämään akselia. Noh ei paljo tarvinnut nostaa kun jordaani ottaa kiinni öljypohjaan.



Onkos Patrol tietäjillä tietoa onkos tuossa hanttarin kulmassa jotain tiellä jos tuosta sipaisee aimoisen siivun kulmasta pois? Mahdollisuuksia olisi myös nostella konetta vähän ylemmäs kun konepelti on aika korkealla. Tuossa on siis sisäänjoustoista vielä puolet käyttämättä, eli tilaa tarvitaan vaikkakin tuota sisäänjoustoakin voi kyllä rajoitella.
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 17.04.2013, 16:40
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Talking

öljypumpun imujalka tulee aika alas, mutta en nyt muista että osuuko tuohon kulmaan... Avaamallhan sen näät
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 23.04.2013, 07:20
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Vaihto suoritettu ja nyt olisi runko/kone pressutallissa ja koppa tallissa. Se olisikin sitten rälläkkähommia tiedossa lattian irroittelussa. Alkoi mennä niin näpräilyksi tuon rungon ja koneen kanssa, että oli pakko ottaa tuo isompi työnsarka talliin.





Konekin sai kokea vähän painepesurin hellää kohtelua.



Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 24.04.2013, 07:39
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lattiasta tuli vähän ilmavampaa mallia.



Grillikin tuntuu toimivan ihan hyvin.

Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 02.05.2013, 10:26
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Takaosan lattialle tehty tukirakenteet 2mm huonekaluputkesta. Taitaa tulla vähän tukevampi kuin orkkis...





Orkkismittarit myös ruuvailtu irti. Konetauluun tehty tilaa näille ainakin aluksi.



Silikonit sisällä niin pitäisi toimia talvellakin. Tosin mittari lähtee nollasta ja tiedä sitten miten hakkaa alipaineella tuohon tappiin, noh kai se sen kestää...

Tommonen 3tieventtiili kanssa apuna tuohon pumppukikkailuun...



Nappi hyttiin millä sais vähän voimasavuja muiden autoilijoiden iloksi.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 10.05.2013, 09:18
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Saksan ryyppyreissu takana ja Willystä pajoitettu taas askel etiäpäin. Matin neuvosta sovittelin 508 mersun lokareita taakse ja ihan kivasti ne tuntuvat istuvan projektiin.



Leikkaa ja liimaa toiminnolla...



Kaari nousi 50mm ja levitystä tuli samalla varmaan 30mm. Lärpäkkeet tuohon joutuu varmaan laittamaan jos haluaa saada 12,5" kumin pysymään lokarin linjassa.



Jatkelen taas yksinpuhelua tässä jossain vaiheessa. Ihan kiva saada jotain koppaan kiinnikin. Tähän menessä on vaan leikkailtu pois peltiä muistuttavaa haperoa.
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 11.05.2013, 00:17
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

kyllä tätäki projektia tulee seurattua mielenkiinnolla mutta on niin täydellisesti kerrottu ettei jää lisättävää
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 12.05.2013, 09:54
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg

Viimeksi muokannut Danlig : 12.05.2013 10:13
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 12.05.2013, 12:00
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg
Onhan tuo kuvasi auto Willys jos sitä meinasit.
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 12.05.2013, 12:27
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

on on,tuo on velipojan kampe mut ny meinaan sitä et onko tuo sen näkönen et ois joskus kans ollu tollane outlander?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 Rambleristi Maasturiprojektit 5 09.01.2011 23:25
Myyty Big-Willys Big-Willys O/M/V Ajoneuvot 19 12.01.2010 14:50
Ostetaan Jeep Willys Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.06.2009 18:59
Big Willys Kentsu Maasturiprojektit 5 23.08.2007 21:35
O:Willys Kansipahvi J-4880 O/M/V Muut 2 06.07.2004 21:37


Sivu luotu: 20:20 (GMT +2).