![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?
Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää. Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.
Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä. Viimeksi muokannut SeppoHovi : 18.03.2013 14:19 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Taas pääsi vähän häärimään talliin. Takajousien kiinnikkeet vaihdettu päittäin, eli nyt on riiput takana.
Onkos tuon akselin suoruuden mittaamiseen mitään hyvää tapaa? Ristimittoja otettu, mutta onko vielä jotain millä voisi sitten varmistaa, että olisi renkulat linjassa ja kuluisi suht tasaisesti? Moottoria tuli kanssa vähän räplättyä ja nyt olisi sekin valmis nostoa varten. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |