Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2013, 07:49
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Kisoihin ilmottauduttu, ja konekin purettuna pajalla Ei ville tiennyt miten oikeassa on. Viikoon kaksi olen kuunnellut kun virrat laittaa koneeseen ja vesipumppu herää henkiin, niin ilmakuplia poistuu sisäkennosta. Eli kansipahvihan se on jo hiukan oireillut. Eilen ajoin auton hallille ja pesin konehuoneen ja tilasin kansipahvin.
Tänään kansi irti ja toteamus että vitospytyn ja vesikanvan välistä pullahtanu tiiviste erikosiesti, ei paineesta vaan lohkon tasopinnasta johtuen.

Koneistamolta iso hiomakivi mikä timantilla oiottu ja Kimmon ohjeiden mukaan pinnan tarkastukseen. Minnekkään ei saanut edes viiden satkun liuskamittaa väliin. Mutta sitten hiomakivelle ristiin hiomalla alkoi eroja löytyä. juurikin se vitosen ympärys oli sieltä vuotaneelta reunalta matalemmalla. sylinterit itsessään oli inan korkeemmalla. Ei montaa minuuttia tuhraantunut aikaa kyseiseen operaationn niin nyt on tasopinta kunnossa, ja massatiivisteellä mennään edelleen. Extrana tulee vaan lisäliimaa tiivisteen molemmille puolin, Herlevin Matin suosittelemat mömmöt. Jospa nuo pitäs kun kerta pitää pullinki vehkeessäkin.

Että tämmöistä, hiukan se välillä vastustaa mutta onneksi on huoltoystävällinen ympäristö nykyään tuossa konehuoneessa kun voi istua syylärin poiston jälkeen konehuoneessa ja istualtaan purkaa konetta
Mistä oot tuota liimaa ostellu? Isot pojat on puhunu jostain ryslerin liikkeestä saatavasta punasesta mömmöstä mut onks tohon joku ihan virallinenki liima?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2013, 08:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Loctiten 5900. JA siellä lukee vielä erityismaininnalla että ei sovellu kannentiivisteeksi. Laitettiin kokeeksi jäärata subaruun ja siellä kestäny tuplapaineita jo jonkun tovin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2013, 08:29
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus



:think: Hiukan tuota painetta päässy karkuun tuosta välistä, melkein neljäsosa leveydeltä karannu paineet, tuosta kohin tosin löytyi se matalin kohta kun kivellä oioin. Nyt on taso kohdillaan. Tai no parempi ainakin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2013, 19:41
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

me ollaan käytetty liimana loctiten 3020
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2013, 19:57
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
me ollaan käytetty liimana loctiten 3020
No viddu, 3h myöhässä tuon luin Tehdäänpä sitten seuraava remppa tuolla kokeeksi, toivottavasti se olisi jo sitten alkuperäinen turbomotti
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2013, 00:12
jeemu jeemu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.07.10
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Mistä oot tuota liimaa ostellu? Isot pojat on puhunu jostain ryslerin liikkeestä saatavasta punasesta mömmöstä mut onks tohon joku ihan virallinenki liima?
Tota Moparin (pun) liimaa käytetään kilpapuolella ja toinen on VHT(kupari) jota myös hyvin tuloksin käytetään.

Sellasta mottia ei ihan het löyvy josko toi Moparin liima ei piä

nm 550hp+150hpNOS,2.7bar 605

Tos viä kemikaalit

Viimeksi muokannut jeemu : 15.03.2013 00:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2013, 00:32
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Juuust tuota moparin kamaa hain aivolohkoista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.03.2013, 06:37
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Tuota VHT copepr gaskettia tullu aikaisemmin käytettyä noissa. nykyinen pettäminen menee puhtaasti tuon lohkotason piikkiin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.03.2013, 13:00
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

olipas taas parin päivän tauon jälkeen mukava ajella cruiserilla. ennakko säädetty joutsenkaulalla 19eykk pumpuntekijän arvo oli 20eykk, mutta sanoi että myöhempikin riittää pari astetta jos kerta matalila kiekoilla ajellaan. <4000rpm

auto käynnistyy ajatuksella, kulkee kevyesti, ei juurikaan enää savuttele kuten ennen. tyhjäkäynti melko hiljainen, ainoastaan ykkönen naputtelee silloin tällöin, kunhan painevennttiili asettuu niin loppunee sekin. painetta ei kerryttänyt ja lämmöt pysyi 82asteessa kuin riivattuna isolla tiellä ja kaupungissa
syyläri oli ajon jälkeen jokapuolelta lämmin, eli neste kiertää kuten kuuluu. 19psi korkin ruuvasin syyläriin että paineet kohdillaan, ja paisarin nestekiertoputken reitin muutin kannen ylimmästä ropusta tulemaan, että ilmaa itseään kokoajan. TOIMII (Toistaiseksi)
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.03.2013, 21:13
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

hmm, viimeinen tankki ajettu Nesten RRO dieselillä, kulutus oli 14 ja risat. normaalisti menee se 17-18 litraa? no hiukan nätimmin kyllä ajelin, mutta paljon se kovien pakkasten takia pyöri arkissa lämpiämässäs yms..

Alkoi häiristsemään tuo ahtimen korkea herääminen(1700rpm) SOittoa Iisalmen Turbohuoltoon ja apuja kyselemään, keroit mistä ahtimen sisäänemokurkusta löytyy pesän koko ja mikä sopivampi. mulla oli vitonen ja parempi ois nnumerolla 4 oleva pakopesä. Sen löysin parin tutun kautta ja juuri asentelin paikoilleen. tosin ennen asennusta vinguttelin hukkaportin kanavat niin isoksi kuin uskalsin etää tiivistys lautasella riittää.
Ahdin nippuun ja paikoilleen ja auto käyntiin. Huomattava ero tyhjäkäynnillä kun vislaa ahdin jo mukavasti silloin. tulee ihan eka turbotus mieleen kun switseri vihelsi tyhjäkäynnillä melkoisen kiivaasti parkissa

Mutta koeajolle en äässy kun porsi pakopesää kotiin viedessä jakolaatikko kun tuota kuivaa asfalttia näkyy pitänee sunnuntaina yrittää kasata kahdesta paskana olevasta jakolaatikosta yksi toimintakuntoinen Sahiksen kisoja silmälläpitäen
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2013, 19:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Jakolaatikosta öljyt poikkeen, aivan kirkkaat. molemmissa laipissa hiukan väljystä. Tosin niinkai niissä pitää ollakin, toisiovedon laakereiden pinnoissa jälkeä että alkaa olemaan lopussa.

keräilin molempien jakolaatikoiden osat samalle pöydälle ja tiireilin paremmat nelivedon ja hitaan puolen kytkentäholkit ja rattaat ja kasailen niistä sen laatikon. Tähän en rupea vielä rakentamaan sitä hidasta puolta uusikis päivitetyllä ryhmäpyörästön laakeroinnilla. sitten kun on aikaa paneutua niin voisi nekin värkkäillä noita kivikkohiipailuja silmälläpitäen.

saisipa huomenna jakiksen nippuuun niin pääsisi säätämään pumpun uudelle pakopesälle kohdilleen. savutus saa hävitä kokonaan ja menohalut saa hiukan kärsiä ylärekisterissä, mutta voimaa sa sinne alas tulla sitten senkin edestä.

ja jysymys. kumminpäin etukardaani on. lyhyt tumppi etuperässä vai jakolaatikossa? ja ristikoiden linjaus myös ihmetytttää kun se on puolihammastas pielessä, eli ristikoita ei saa samaan linjaan, vaan aina heittää jommallekummalle puolelle, kummin päin tämän linjausken pitä olla?
Pitää pinionin kulmaa hiukan myös muklata edestä että saa kardaanikulmaa hiukan paremmaksi kuin nyt.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 07:26 (GMT +2).