![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitos mielenkiinnosta! Auto seissyt tallissa koko syksy/talven. Muutaman jutun käynyt purkamassa mutta siinä se. Duunipaikka muutti kaikkine tavaroineen 2 kertaa viiden kuukauden sisään ja kummallakin kerralla vaihtu firman nimi selässä, niin meni hiukan väsymyksen/stressin puolelle. Samalla työmatka vaihtui yhteensä muutaman kilometrin matkasta n. 90 km/päivä, niin vähän mennyt harjoitellessa tähän uuteen arkeen. No, kyllä HJ:n kimppuun olis tarkoitus taas palata tässä kevään tullen... ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ha! Tätä taas pitkästä aikaa!
Kävin tänään tallilla lepyttelemässä HJ:ta ja kutittelin sitä vähän mahasta. Irroitin tankin alla olevan rengashissin/poikkipalkin ja vinssin käyttövivun. Pitää aloitella varovasti tämän paksukaisen kanssa... ![]() Tässä vielä kuva kaveriksi. Tää on tosin vuoden takaa, kun muutettiin uuteen talliin, vaan aika samassa kunnossa auto on. Tästä on hyvä jatkaa: Sitten kysymys tietäjille, jos tätä kukaan seuraa: HJ:n konehan painaa sen 362kg ja siihen lisäksi vaihteisto+jakis jotain 150kg(?). Riittääkö esim. Biltemasta saatavassa 2000kg:n moottorinostimessa paukut nostamaan koko paketti kerralla, vaiko kannattaako harkita jotain muuta? Toihan on helppo nyppästä pois koko mato, kun nyt pääsee aika hyvin käsiksi.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#3
|
|||
|
|||
![]() alusta
kirjoittelit tuolla aikasemmin et meinaat laittaa OMEN alustan.minusta tuossa on jo sellanen paikollaan ku kuvia kattelee...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällä hetkellä haaveissa Bilsteinin tolpat ja joku vähän "pekiaalimpi" lehtijousi-ratkaisu. Eipä vaan lehtijousille kovin monta vaihtoehtoa ole...ainakaan tällä hetkellä.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tänään projektiin saatiin vähän eloa, kun hain Kaivokselasta, eli meidän Toyota-uskovaisten pyhästä huoneesta, tehdaskunnostetun laturin. Mukaan tarttui myös laturin sekä ohjaustehostimen hihnat.
Onhan se kiva, kun laturi on käämityksiä myöten puhdas ja varmasti kunnossa. Ei ole sitten se ensimmäinen osa, jonka takia jäädään tienvarteen. ![]() Kaivokselan Toyotan varaosapuolella on vieläkin erittäin mukava henkilökunta, jolta löytyy aina aikaa ja ymmärrystä meille Cruiseripäille, mikä on mielestäni iso plussa! ![]() (Ei ole maksettu mainos, vaan mielipide. Lompakko lyödään otsaan joka kerta kun tuolla käydään!) Haullakin aiheesta löytyy jutustelua, mutta muistutuksena kaikille, että: Laturin mukana EI tule alipainepumppua, eikä yleisesti sitä jännitteensäädintä, joten ne pitää ottaa irti vanhasta. Itselle kannattaa vanhasta jättää myös pultit, joilla pumppu kiinnitetään, sekä se öljynkierron banjopultti. Tiskille vaan vanhan kanssa, ja irroittelee siinä sitten kaikki, mitä ei "uudessa" ole kiinni. Tuli tässä muutama viikko sitten irroiteltua iskarit ja voi jeesusperkele että olivat tiukassa!!! Etuset lähti mukavasti, mutta takasten kanssa sai taistella melkein olkapäät sijoiltaan! Ei ollut asentaja näköjään käyttänyt grammaakaan vaseliinia alustasarjan asentamisessa, joten polypuslat olivat kiinni oikein kunnon haliotteella. Irti lähtivät silti ja pysyivät ehjinäkin, vaikka meinasi jo usko loppua, että miten nyt näin helppo homma tuottaa näin paljon työtä... Mittailin iskareista joustot, ja laitan mitat tähän, niin löydän ne sitten myöhemmin, kun uusia haeskelen. Kyseessä siis Old Man Emun vuonna 2007 asennetun 2" korottavan alustasarjan iskarit. Mitat ei ole ihan millilleen tarkkoja, mutta aika liki: Etuiskarien pituus sisään/ulosjoustossa. Tappi/silmukka 350/580mm=13.78"/22.83" Mitattu silmukan keskeltä tapin alatasoon. Taka: Mitat silmukan keskeltä silmukan keskelle: 360/600mm=14.17"/23.62" Muutama kuva laturista ja hihnoista, joista käy ilmi osanumerot, jos jotakuta vaikka sattuis kiinnostamaan. Saas nähdä ennättääkö tän vuoden puolella vielä puuhastella auton parissa...
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ei sulla kiire oo
![]() onks tää nyt siin puotilan tallissa? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joo siellähän se HJ majailee. Poikkea ihmeessä tallilla, jos liikut sielläpäin. Kylmää kaljaakin löytyy jääkaapista. ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään TOYOTA LAND CRUISER HJ61 | välijäähdytin | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 31.07.2011 12:14 |
Land Cruiser Hj61 etupään purku | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 27.05.2011 23:44 |
Myydään TOYOTA LAND CRUISER HJ61 | välijäähdytin | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 22.05.2011 09:00 |
Myydään Toyota Land Cruiser HJ61 -86 | hj6084 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.02.2011 17:45 |
Myyty Toyota Land Cruiser hj61 | lami_ | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.05.2009 23:12 |