Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2013, 22:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Eli tarpeeksi kun vaihtaa osia,siitä saa ihan metsäkelpoisen auton, hieman meinaa olla nuo astinlaudat ottavalla paikalla

__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2013, 22:04
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Lightbulb

http://www.youtube.com/watch?v=9jJHLlYgAIk
http://www.youtube.com/watch?v=TbUHl3S8a9o

Tuon vertailun mukaan ajettavuus tiellä ja mukavuus, sisätilat selvästi japseja parempia. Toisaalta taas, nelivetotekniikka ja maastossa meno on japsissa parempaa mitä VW:ssä.

Amarokissa on tarjolla jatkuva neliveto, tai perinteinen neliveto + alennusvaihde. Harmi etteivät laittaneet molempia samaan autoon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2013, 22:23
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

60t mittarissa ja ei ainakaa vielä ole hajonnu



Kieltämättä mukava auto ajella ja tilaa riittää sisälläkin.

edit: ainut miinus on talvikelissä perälaudan avaus. Jos ei muista puskurin päältä lumia puhdistaa ,avaa perälauadan ja hyppää lavalle niin alkaa kirosanoja lenteleen!
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!

Viimeksi muokannut mielipuoli : 04.04.2013 22:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2013, 08:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

En ole näitä uusimpia pickuppeja kokeillu.

Oma suosikkini olisi kuitenkin yksinkertainen työkalumainen pickup, johon olisi laitettu pikemminkin isompi moottori kuin nykyisen muodin mukaan pieni, mutta kovasti turbotettu.

Vähän kuin Dodgen Cumminssi, mieluiten ehkä vähäiselle venttiilimäärällä ja kaveriksi vaikka 6 vaihde manuaali ja alennusvaihteisto. Ihan hyvä ominaisuus on myös jos voi ajella pelkällä takavedolla.

Koristemuovejen sijaan ottaisin varusteeksi mieluummin kunnon voimanulosoton tai edes todella jytkyn laturin.

Ilmajouset vähintään takana olisi hyvät.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2013, 16:19
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mihin näitä tarvitaan ja missä niitä käytetään ?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2013, 16:47
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Autothan on yleensä ajoon tarkotettu

ei oikeen nuo isolohko jenkit passaa meikäläisen ajoon. Yli 60tkm vuodessa kun höylää suomea edes takaisin niin alakaa tuo kulutuskin vaikuttaan auton valintaan. epäilen että 9.5 keskikulutuksella ei mene ne vehkeet.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!

Viimeksi muokannut mielipuoli : 05.04.2013 16:50
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2013, 19:31
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

no toiset ku ei kattele kulutusta... makso mitä makso.
tai ottaa pari autoa, matka ajoon 5L dieseliä ja muihin sitten vapaammin 5L---> ylöspäin.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2013, 10:01
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
Autothan on yleensä ajoon tarkotettu

ei oikeen nuo isolohko jenkit passaa meikäläisen ajoon. Yli 60tkm vuodessa kun höylää suomea edes takaisin niin alakaa tuo kulutuskin vaikuttaan auton valintaan. epäilen että 9.5 keskikulutuksella ei mene ne vehkeet.
Ainakin kaverin Rami 5,9cumpparilla,5v-manuaalilla ja 35" renkailla menee alta 9l/100 aika kevyestikkin matka-ajossa,olikohan jotain 8,5l/100 aikalailla keskimäärin. Ei ne mitään helvetillisiä syöppöjä ole ja kun sitä vääntöä on suhteessa paljon enemmän kuin pikku pickupeissa niin ei tarvitse vedättää joka ylämäkeen. Ja ylläpito(verot+vakuutukset) on halvemmat kuin esim. omassa pajerossa,ainut että vaatii C-kortin mutta sehän ei enää haittaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2013, 20:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Mihin näitä tarvitaan ja missä niitä käytetään ?
Amarockistako nyt puhut?

Varmaan ihan siihen samaan kuin hailuksia tai jotain muuta japsilava- autoa, tai vastaavaa jenkkivermettä. Tavaran kuskaukseen, huvin vuoksi kruisailuun, matka- ajoon? Ihan mukavia nuo ainakin on ajaa, ja joissain versioissa on ihan toimivan oloiset nelivetosysteemit ja perästäkin löytyy kytkettävä lukko niin ei ihan pikkukiviin ja kantoihin jää kiinni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2013, 20:53
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Ite en ole omakohtasesti päässyt toteamaan, että dieselkoneiden pienentäminen oikeasti vähentäisi kulutusta.

Kulutusta vähentää jos saa auton kulkemaan kevyemmin.

Haluaisin, että kehitettäisiin kunnollinen sähköpickup suurikapasiteettisella akustolla.

Ilman omakohtaista kokemusta herää epäilys, että Toyota 3,0 D4d tai Fordin 3,2 TDCI vois olla raskaskulkuisessa autossa parempi konevaihtoehto?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
apua tarvitaan hilux:ista! johannes23 Tekniikka & Jutustelu 4 01.03.2008 15:26
Quadratec.com ista tilaaminen Tekniikka & Jutustelu 3 21.01.2008 11:44
Ensikokemuksia uudesta Formula 1 -kanavasta rami20 Chit-Chat 22 15.05.2007 18:53
? Blower:ista SoSo Tekniikka & Jutustelu 20 18.01.2006 23:54
Huhuja uudesta offroad-kilpailulajista imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 19.01.2003 10:40


Sivu luotu: 09:51 (GMT +2).