Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2013, 21:52
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

En tiiä onko paremmat taikka halvemmat ku ikinä tarvinu ostaa tuommosia mut tuosa:http://www.lowrangeoffroad.com/index...r-flanges.html

maksaahan nuo nyt jonnin verran plus alv ja tulli..

__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2013, 21:57
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Hodarin ABS jarrullisissa on sitten eripituinen tuo vetarin ulkopää = pidempi se booriosa
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2013, 22:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tamgears: 55,77€ kpl

Cros4WD: 44,60€ kpl
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...4,92,383&lang=
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2013, 22:45
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Napalukon mekanismin saanee kasattua(tai käsiteltyä) silleen että lukko ei aukea vaikka hantaakia veivaa.

Kiinteissä laipoissa on se huono puoli että jos jotain hajoaa ja tarttee saada napa vapaalle, niin laipan tilalle on hankala patentoida mitään paskasuojaa.

Noiden hodarinlaippojen mukana ei taida tulla pölysuojia, kuten varmaan oli aavistettavissa.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2013, 23:28
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

napakupilliset vanteet. siis se jossa se mollukka siinä keskellä, jää romut piiloon. mutta jotenkin tuntuu että tässä tulee johonkin muuhun kuin autoon nää osat?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2013, 08:48
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Soveltuuko hiluksin (LN46/65) akseliin paremmin ei-ABS vai kyllä-ABS HDJ:n laipat?

Minkä vuosimallisia edellisen kysymyksen "oikeat" HDJ:t on?

Mistä noihin laippoihin saa pölysojia? Ei löytynyt kuukkeloimalla jenkkilää lähempää
http://www.rpmoffroad.com/TOYOTA-DRI...-DUST-CAP.html

Lowrangen kitissä olis kaikki mukana, mutta miks siinä luvataan sopivan runneriinkin jos siinä on kerta erilaiset laipat? Vai onko ameriikan runnerit erilaisia kuin täällä?

Onko tässä kommentissa

Lainaus:
Juu hodarista varmasti passaa, mut 4 runnerista ei. Yhet tuommoset laipat mulla tosin hilusta nii ohuempi vetoakseli retkukeulassa.
kyse IFS runnerista? Onko jäykkäakseli-runnerin kilkkeet samoja kuin pick-upeissa?

Autoo ei varmasti tuu mitään mollukkavanteita (ne kromikupit on niiiiiin ihania...)

En keksi (omassa käytössä) yhtään hyvää syytä saada sammutettua etuvedon pyörivät osat, mutta lupaan harkita asiaa jos joskus viisastun ja ymmärrän paremmin napalukkojen suunnatoman ihanuuden.

Mieluummin "särkymätön" voimansiirto kuin monta näppärää tapaa saada rampa auto takas kovalle tielle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2013, 10:01
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

Lainaus:

Mieluummin "särkymätön" voimansiirto kuin monta näppärää tapaa saada rampa auto takas kovalle tielle.
ne napalukot kyllä kestää sen mitä se tulee siinä tarvitsemaan. Eipä niitä itsekään saanut tojon akseleista yhtään rikki. Mutta jos haluaa ettei vahingossa aukea niin modaa sitä silleen ettei sitä saa aukaistua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2013, 22:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Soveltuuko hiluksin (LN46/65) akseliin paremmin ei-ABS vai kyllä-ABS HDJ:n laipat?

Minkä vuosimallisia edellisen kysymyksen "oikeat" HDJ:t on?

En keksi (omassa käytössä) yhtään hyvää syytä saada sammutettua etuvedon pyörivät osat, mutta lupaan harkita asiaa jos joskus viisastun ja ymmärrän paremmin napalukkojen suunnatoman ihanuuden.

Mieluummin "särkymätön" voimansiirto kuin monta näppärää tapaa saada rampa auto takas kovalle tielle.
Oikea laippa on vanha hodari, siis esim. -91.

Mutta jos haluat maksimoida varmuuden, niin tuo uusi (siis esim 97) on tutkimisen arvoinen, MUISTAAKSENI vain sen verran pidemmällä poorilla, että lukkorengas jää pois, ja vetonivelen kiinnitys sorvatulla prikalla ja pultilla.

Joskus tuo napalukko on jollain haljennut, kun kapeilla renkailla/vanteilla ojassa kyljellään on napalukko lähtenyt aukeamaan, kun hieroutuu penkkaa vasten.
Toinen tapa rikkoa napalukko, on täyttää se paksulla vaseliinilla täyteen, ja sitten kun jää kiinni, pahimmillaan pakkasella, napalukko käydään vääntämässä kiinni, ja heti isolla kaasulla periaatteella "prkle, meni lunta kenkään, nyt kyllä lähteee"

Onko kenelläkään särkynyt toyotan napalukko, kun se on ollut kunnolla kiinni?
Toki jos näin päin ajatellaan, niin tuo 35v vanha napalukko on paljon lujempi kuin 25v vanha "umpilaippa" -> Minullakin on tosiaan ainakin yksi rikkinäinen hdj:n laippa, ja tiedän varmuudella monta muuta, osa jopa ihan maantiekäytössä olleita
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2013, 10:49
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
napakupilliset vanteet. siis se jossa se mollukka siinä keskellä, jää romut piiloon. mutta jotenkin tuntuu että tässä tulee johonkin muuhun kuin autoon nää osat?
Käsitykseni mukaan susukiin tulossa Toyon akselit joihin moisia osia etsitään.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2013, 13:43
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Paavolle yksi perustelu miksi napalukot kannatata ehkä jättää. Tulevaisuudessa kun otetaan sitten niitä hirmujoustoja ja eteen vaihdetaan pitkäliukuinen kardaani, niin maantienopeuksissa voi kardaani ravistaa niin paljon että mielummin aukaisee edestä ne napalukot ja ajelee menemään. Ei tarvi hipostella kuin takakardaani maantiekuntoiseksi
Ja se napalukon rikkominen vaatii oikeasti enemmän väärinkäyttöä kuin mihin sillä susukilla pystyy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ:n etunavat JRpower O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.06.2012 12:09
G-wagen etunavat Gaadolf Tekniikka & Jutustelu 2 20.11.2010 20:40
Jimnyn etunavat riude Tekniikka & Jutustelu 3 16.05.2009 12:37
Ostetaan Etunavat Yölento O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.10.2008 21:51
hj etunavat Tekniikka & Jutustelu 4 15.09.2004 12:43


Sivu luotu: 23:34 (GMT +2).