![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kannattaa vilkaista sitä jenkkien piratelta löytyvää 4- linkkilaskuria. Se kertoo aika mukavasti anti- squatit, pinionikulman muutokset, akselin liikeradan, sun muut oleelliset ja vähemmän oleelliset tiedot vaikka näyttäisi liikeradat hyviltä niin homma voi silti olla ihan vituillaan ![]() Eikä tartte ite mitään laskea, sen kun näppäilee luvut taulukkoon - soon vielä aika havannollinen kun piirtää kuvan sekä sivusta että ylhäältäpäin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
4 linkkiäLainaus:
täytyypä käydä vertailemassa omiin laskelmiin osuuko lähelle edes! Tänään kerkes alatukivarsia vähän jo mallailemaan no peränpäässä ne on jo hepattuna. Meni taas melkoisesti aikaa, mutta mukavaa oli ![]() Kävin kyllä vähän kurkkaamassa sivulla mutta meni videoiden kuolaamiseksi! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nyt sitten kun kun teet nelilinkkiä porttaaliakseleihin, niin muista että laskukaavat käyttävät pyörän keskiötä nollapisteenä akseliputken keskiön sijaan. Tämä näyttää aika samalta kuin esim. Claytonin sarja:
http://claytonoffroad.com/images/3205010-WH.jpg Nyt jos haluaisit saman geometrian mikä tässä sarjassa on, niin joutuisit laskemaan kaikkia akselin pää kiinnikkeitä porttaaleiden korotuksen verran. Tämä ei tietenkään ole käytännössä vaihtoehto koska ylätukivarret päätyisivät murikan sisään ja alatukivarret porttaaliboxin alapuolelle. En ole koskaan pyöritellyt laskukaavoja porttaaliakseleiden kanssa niin että tietäisin miten tätä voisi kompensoida ja saada alustan toimimaan sekä paperilla että käytännössä. Odotan siis mielenkiinnolla miten tämä tulee toimimaan.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
), kun mogin peltiperiä sinne sovitan. Nuo porttoboksithan aiheuttaa aika lailla lisävääntöä, ja sitä kautta vaikuttaa tiettyihin arvoihin. Pinionikulman muutoksiin ja akselin liikerataan ei pitäisi olla merkitystä.Tuossakin on yksi lisäsyy sille, että kannattaisi harkita tuonne rungonpään kiinnikkeisiin muutamaa kiinnityspistettä korkeussunnassa ainakin ylätukivarsille, mielellään vaikka alavarsillekin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pinjonin kulmamuutoksiin porttaalit ei vaikuta, mutta anti-squatit ja squatit muuttuvat merkittävästi kun tukivarret ovat ~11 cm ylempänä. Ja tietenkin korvakot ja nivelet joutuvat paljon kovemmalle.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
4 linkkiä
Jeep
Tota samaa miettinyt on otettu huomioon porttaalin napalinja, ylävarsille on mahdollisuus toisille reijille ja tukivartta kääntämällä saa pienen säädön tehtyä. Alatukivarret tulee aika alas, mutta onneksi lähelle porttaali poksia niin ei joka paikkaan ota kiinni ja etukiinnitykseen saa tehtyä säädöt ja pitää kokeilla ennen kuin kolvaa viimeisen version kiinni+ tukivarsia kääntämällä myös pieni säätö mahdollisuus. Katsoin Jounin laittamaa kuvaa niin melko suoraan menee noi alavarret perästä runkoon, mulla tulee reilusti viistompaan. Jos rupee vääntöä olemaan liikaa puslille niin täytyy laittaa siihen lisätuki mikä nyt nimeltään olikin. Etuperä sitten kiva onkin kun tila melko paljon rajallisempi siihen ei oo vielä suunnitelmaa, lj:n jakareita on kyllä jos ei jaksa käyttää 1 kuukautta taas raapimiseen. Mitenkäs muuten noita kallistuksenvakaajia on porukoilla kiinni jenkkilässä ainakin tuntuu olevan melkein joka kikottimessa |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Wrangler YJ/CJ7 | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 18.08.2011 14:04 |
| Myydään Wrangler Tj | Wrang | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.12.2010 13:35 |
| Wrangler | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 21.06.2007 10:04 | |
| O: Wrangler | Wiikki | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.12.2006 12:34 |
| 92 Wrangler ja 33" | KariS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2005 17:06 |