![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei saa Jimnyä jenkeistä Geona eikä Chevynäkään. Mut onpa näemmä tommosiaki rasioita kehitelty, saattaishan tollanenkii toimia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja tosiaan jos se unkari yhtään taipuu niin sieltä saa ihan ammattivarkaan roippeet. Löytyy koodinpurkaja ajonestolle, titaaniavaimia sun muuta mitä nykyajan autoissa voisi tarvita. Kerran satuin sellaiselle saitille eksymään. Tiedä sitten toimittavatko ihan oikeesti niitä, mutta siellä niitä oli kuitenkin myynnissä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Voihan se olla, että ei oo apua ajoneston ohituslaitteista jos ei toimi auton alkuperäinenkään ohituslaite =avain.
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#4
|
|||
|
|||
![]() Tätä mä pelkäsin..
No,emäntä hinautti auton konalan evacariin ja emäntä kertoi heidän sanoneen et jossain hydrauli nostajissa voi olla vikaa ku oli niin kova pakkanenkin...oli kuitenkin lähteny käyntiin..kokeilevat vielä aamulla tekeekö samaa..
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mä olen ainakin yhden auton ajoneston kanssa pärjännyt ihan googlen avulla.
![]() Vika oli rattitolpassa tietyn "releen" liittimen hapettuminen. Korjaantui ihan sillä että tolpan ympäriltä muovit pois ja liitintä hiertämällä. Ko. laite ois tässä autossa (dieseli) ohitettavissa ruiskupumppussa tekemällä pieni modaus. Tarvii vaan purkaa niin paljon ympäriltä tavaraa että saa porattua kaksi m5 "turva" ruuvia auki. Sieltä löytyis sitten venttiili jonka päähän joko seisova tai virtalukon takana oleva virta tinaamalla. Kyllä sellainen varmaankin siis on ohitetavissa. Toiset on vaan vaikemapia kuin toiset. Vakuutus yhtiöiden mukaanhan niitä ei toki voi ohittaa millään. ![]() just my five cent, again. -sami- |
#6
|
|||
|
|||
![]() Kuulemma..
Pienen empiirisen juorukerhon mutu tiedon mukaan Suizassa on yksi poksi (ECU) jossa on sytkän ja pensan syötön ohjausta. Se haluaa avaimen chipiltä tietyt tarinat ennenkuin magic happends,eli poksin ulkopuolelta on vaikea huijata,pitäs päästä sisuskaluihin käsiksi ja siellä lobotomia joka terminoi softaa niin ettei kysele turhia,näinköhän onnistuu pelkästään jumpperilla ilman softan mulkkaamista. Jos näin ni helpointa olis tarjota sitä koodia sihen induktio lenkkiin,mut miten,täytynee kysyä eräältä tohtorilta,helppo homma tää nyt ei nähtävästi ole.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
En oikeesti usko että nuo ajonestot on kovin suurta rakettitiedettä. Netistä löytyy aivan varmasti ohjeet miten se ohitetaan ja ohje on erittäin todennäköisesti perin yksin kertainen. Autotehtaat tuskin kovin paljon panostaa noihin. Samaa settiä käytetty jo 20v todennäköisesti. Niissä on vähän sama juttu kuin tietokoneissa. Ihan sama mitä suojauksia teet ohjelmistoon niin aivan kaikki on ohitettavissa. Kovastihan omppukin on yrittänyt estää ettei niiden luureja rootata, mutta parhaimmillaan menee tunti uuden ohjelmiston julkistuksesta niin netissä on ohje miten ohitat sen.
Joten minä selaisin edelleen netistä ohjeistusta Jimnyn ajonestoon. Tästä on hyvä esimerkki kun muinoin omistin Suzukin Lianan. Ärsytti yli kaiken kun siinä kytkeytyi ilmastointi automaattisesti päälle kun laittoi puhalluksen tuulilasille. Suikkelin mukaan sitä ei saa millään pois päältä. Mut kas kummaa kun netistä löytyi siihen nippeli ohje. Sen automatiikan pois kytkentä vei muutaman minuutin. Sen jälkeen ilmastointi toimi vain napista kuten halusinkin että se toimii. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse olen aika paljon syventynyt tuohon "ilmaväliin" kelan ja chippi(+kela) välillä. Pitää tosiaankin olla tohtori, että tuosta välistä purkaa ajoneston, toki jos ensin pääsee "kuuntelemaan" tuota väliä, niin ei ole läheskään niin vaikea tehdä "piraattiavainta" Jos ei ole poikkeuksellisia työkaluja JA lahjoja, sisäpiirin tietoa taikka PALJON aikaa ja rahaa, niin helpointa on viedä merkkiliikkeeseen, vaikkapa 5 000 km päähän. Jos tuo avaimen vaihto, releiden/boksin liittimien puhdistus, virtalukon kelan testaus/vaihto taikka netistä ei löydy ohjetta, ja tuo merkkiliike ei käy: niin vastaus on: Mekaruuta ![]() (CDI dieseleissä, ja bensaruiskuissa tuo ajonesto on koodattu kiusallisen syvälle moottorin ecu:n) p.s Eihän ongelmatilanteissa ole mitään radiotaajuista säteilijää/ripiitteriä läsnä? siis tupakanutkärissä ei ole mitään (kiinalaista?) härpäkettä, avainnipussa ei ole etäluettavia kulunvalvonta-avaimia, käsilaukussa ei ole sähköisiä vempaimia tms. -> siis jos tekee satunnaisesti, niin käsiveska yms. min 5m päähän, ja tämä koskee myös esim. kenkiin valettuja varashälyyttimiä (mitkä pitäisi "polttaa" kassalla, kuulostaa utopialta ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimny ajonesto | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.12.2010 19:03 |
"ajonesto" hj-61:seen | Kulliolli | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.09.2007 16:42 |
Freelanderin ajonesto | Freelander | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 18.11.2006 18:31 |
tee se itse ajonesto ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.09.2004 07:33 |
Ajonesto & kulutus | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 02.06.2004 14:23 |