Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2013, 16:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Ei saa Jimnyä jenkeistä Geona eikä Chevynäkään. Mut onpa näemmä tommosiaki rasioita kehitelty, saattaishan tollanenkii toimia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2013, 20:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Ja tosiaan jos se unkari yhtään taipuu niin sieltä saa ihan ammattivarkaan roippeet. Löytyy koodinpurkaja ajonestolle, titaaniavaimia sun muuta mitä nykyajan autoissa voisi tarvita. Kerran satuin sellaiselle saitille eksymään. Tiedä sitten toimittavatko ihan oikeesti niitä, mutta siellä niitä oli kuitenkin myynnissä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2013, 20:14
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Voihan se olla, että ei oo apua ajoneston ohituslaitteista jos ei toimi auton alkuperäinenkään ohituslaite =avain.
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2013, 23:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tätä mä pelkäsin..


No,emäntä hinautti auton konalan evacariin ja emäntä kertoi heidän sanoneen et jossain hydrauli nostajissa voi olla vikaa ku oli niin kova pakkanenkin...oli kuitenkin lähteny käyntiin..kokeilevat vielä aamulla tekeekö samaa.. Eli ilmeisesti ajon esto ei ollu päällä sillon ku ne mämmikourat alko suhmuroimaan,eli vikaa ei löytynyt kun ajonesto oli "jotenkin" lähtenyt pois päältä. En sano vielä mut Kekkonen olis sanonu jo "SAATANAN TUNARIT" Selvitellään..
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2013, 10:14
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Mä olen ainakin yhden auton ajoneston kanssa pärjännyt ihan googlen avulla.

Vika oli rattitolpassa tietyn "releen" liittimen hapettuminen. Korjaantui ihan sillä että tolpan ympäriltä muovit pois ja liitintä hiertämällä.

Ko. laite ois tässä autossa (dieseli) ohitettavissa ruiskupumppussa tekemällä pieni modaus. Tarvii vaan purkaa niin paljon ympäriltä tavaraa että saa porattua kaksi m5 "turva" ruuvia auki. Sieltä löytyis sitten venttiili jonka päähän joko seisova tai virtalukon takana oleva virta tinaamalla.

Kyllä sellainen varmaankin siis on ohitetavissa. Toiset on vaan vaikemapia kuin toiset. Vakuutus yhtiöiden mukaanhan niitä ei toki voi ohittaa millään.

just my five cent, again.

-sami-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2013, 21:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Kuulemma..


Pienen empiirisen juorukerhon mutu tiedon mukaan Suizassa on yksi poksi (ECU) jossa on sytkän ja pensan syötön ohjausta. Se haluaa avaimen chipiltä tietyt tarinat ennenkuin magic happends,eli poksin ulkopuolelta on vaikea huijata,pitäs päästä sisuskaluihin käsiksi ja siellä lobotomia joka terminoi softaa niin ettei kysele turhia,näinköhän onnistuu pelkästään jumpperilla ilman softan mulkkaamista. Jos näin ni helpointa olis tarjota sitä koodia sihen induktio lenkkiin,mut miten,täytynee kysyä eräältä tohtorilta,helppo homma tää nyt ei nähtävästi ole.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2013, 11:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

En oikeesti usko että nuo ajonestot on kovin suurta rakettitiedettä. Netistä löytyy aivan varmasti ohjeet miten se ohitetaan ja ohje on erittäin todennäköisesti perin yksin kertainen. Autotehtaat tuskin kovin paljon panostaa noihin. Samaa settiä käytetty jo 20v todennäköisesti. Niissä on vähän sama juttu kuin tietokoneissa. Ihan sama mitä suojauksia teet ohjelmistoon niin aivan kaikki on ohitettavissa. Kovastihan omppukin on yrittänyt estää ettei niiden luureja rootata, mutta parhaimmillaan menee tunti uuden ohjelmiston julkistuksesta niin netissä on ohje miten ohitat sen.

Joten minä selaisin edelleen netistä ohjeistusta Jimnyn ajonestoon. Tästä on hyvä esimerkki kun muinoin omistin Suzukin Lianan. Ärsytti yli kaiken kun siinä kytkeytyi ilmastointi automaattisesti päälle kun laittoi puhalluksen tuulilasille. Suikkelin mukaan sitä ei saa millään pois päältä. Mut kas kummaa kun netistä löytyi siihen nippeli ohje. Sen automatiikan pois kytkentä vei muutaman minuutin. Sen jälkeen ilmastointi toimi vain napista kuten halusinkin että se toimii.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2013, 00:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Pienen empiirisen juorukerhon mutu tiedon mukaan Suizassa on yksi poksi (ECU) jossa on sytkän ja pensan syötön ohjausta. Se haluaa avaimen chipiltä tietyt tarinat ennenkuin magic happends,eli poksin ulkopuolelta on vaikea huijata,pitäs päästä sisuskaluihin käsiksi ja siellä lobotomia joka terminoi softaa niin ettei kysele turhia,näinköhän onnistuu pelkästään jumpperilla ilman softan mulkkaamista. Jos näin ni helpointa olis tarjota sitä koodia sihen induktio lenkkiin,mut miten,täytynee kysyä eräältä tohtorilta,helppo homma tää nyt ei nähtävästi ole.
Tuosta induktiolenkkiin syötettävään tietoon:

Itse olen aika paljon syventynyt tuohon "ilmaväliin" kelan ja chippi(+kela) välillä.
Pitää tosiaankin olla tohtori, että tuosta välistä purkaa ajoneston, toki jos ensin pääsee "kuuntelemaan" tuota väliä, niin ei ole läheskään niin vaikea tehdä "piraattiavainta"

Jos ei ole poikkeuksellisia työkaluja JA lahjoja, sisäpiirin tietoa taikka PALJON aikaa ja rahaa, niin helpointa on viedä merkkiliikkeeseen, vaikkapa 5 000 km päähän.

Jos tuo avaimen vaihto, releiden/boksin liittimien puhdistus, virtalukon kelan testaus/vaihto taikka netistä ei löydy ohjetta, ja tuo merkkiliike ei käy:
niin vastaus on: Mekaruuta

(CDI dieseleissä, ja bensaruiskuissa tuo ajonesto on koodattu kiusallisen syvälle moottorin ecu:n)

p.s Eihän ongelmatilanteissa ole mitään radiotaajuista säteilijää/ripiitteriä läsnä?
siis tupakanutkärissä ei ole mitään (kiinalaista?) härpäkettä, avainnipussa ei ole etäluettavia kulunvalvonta-avaimia, käsilaukussa ei ole sähköisiä vempaimia tms.
-> siis jos tekee satunnaisesti, niin käsiveska yms. min 5m päähän, ja tämä koskee myös esim. kenkiin valettuja varashälyyttimiä (mitkä pitäisi "polttaa" kassalla, kuulostaa utopialta, mutta helppo testata)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Jimny ajonesto MOGGI Tekniikka & Jutustelu 1 10.12.2010 19:03
"ajonesto" hj-61:seen Kulliolli Tekniikka & Jutustelu 15 24.09.2007 16:42
Freelanderin ajonesto Freelander Tekniikka & Jutustelu 27 18.11.2006 18:31
tee se itse ajonesto ! Epeli Tekniikka & Jutustelu 13 21.09.2004 07:33
Ajonesto & kulutus Firebird Vuosimallit 1984-1996 7 02.06.2004 14:23


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).