Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2013, 18:29
Blazer42:n Avatar
Blazer42 Blazer42 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.03.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 114
Perusasetus

minä en ainakaan ole saanut ilman täysmanuaali koneistoa pysymään valittua vaihdetta päällä.tupannut vaihtaan isommalle aina kun kierroksia tarpeeksi,turbiinilukkoa ei kyl kannata käyttää kun matka ajossa,jos kytketty katkaisijalle,normi turbiinit ei oikein tahdo kestää kovaa rääkkiä tuppaavat paisuun ja rikkoo pumpun laatikosta noin niinkun ekaks,paska turbiini aiheuttaa koneessa päittäis laakereiden kulumisenkin siinä sivussa,

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2013, 19:03
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Noita manuaali pöytiä on ainakin moparin laatikkoon sit jarruttavalla 1 vaihteella sekä vapaana rullaavana 1 vaihteella, saatta tässä lajissa olla merkitystä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2013, 19:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Että menisi vielä enemmin sivuraiteille niin kukahan vääntäisi semmosen venttilikoneiston että pakilla saisi 2 - 3 vaihetta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2013, 09:54
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Että menisi vielä enemmin sivuraiteille niin kukahan vääntäisi semmosen venttilikoneiston että pakilla saisi 2 - 3 vaihetta.

Ihan täysin arvailua, mutta saattasi saada jostain sähkösolenoidi ohjatusta laatikosta.

Olikohan niin, että pakki on ykkönen ja "reverse" rattaat kytkettynä samaan aikaan ainakin joissain laatikoissa.

Miten lie sitten jonkun truck (+5000KG) kokoisen laatikko, lie sellaisesta löytyisi jo tehtaalta lähtien kaksi nopeuksista pakkia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2013, 12:29
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ihan täysin arvailua, mutta saattasi saada jostain sähkösolenoidi ohjatusta laatikosta.

Olikohan niin, että pakki on ykkönen ja "reverse" rattaat kytkettynä samaan aikaan ainakin joissain laatikoissa.

Miten lie sitten jonkun truck (+5000KG) kokoisen laatikko, lie sellaisesta löytyisi jo tehtaalta lähtien kaksi nopeuksista pakkia
Allisonin MD-laatikoissa (mm. paskakiikuissa ja paloautoissa) ei ainakaan ole ku yks peruutusvaihde.
En mä kyllä keksi et mikä hyöty sillä saavutetaan että automaatissa on useampi peruutusvaihde? Kyllä sillä yhdelläkin pääsee jo melkosta vauhtia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2013, 21:46
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blazer42 Näytä viesti
minä en ainakaan ole saanut ilman täysmanuaali koneistoa pysymään valittua vaihdetta päällä.tupannut vaihtaan isommalle aina kun kierroksia tarpeeksi...
Kuin paljon on ollu kierroksia että vaihtaa itellään? mulla oli th-350 ihan perus sift kitillä ja 7000rpm pysy vaihe tuvassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2013, 19:26
Blazer42:n Avatar
Blazer42 Blazer42 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.03.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 114
Perusasetus

viitisen tonnia kierroksia niin isompi pykälä tupaan.ja teki saman homman monellakin eri laatikolla. ja multa löytyy kyl parikin vaihteistoa missä tuppaa olemaan pari vaihdetta päällekkäin.yks oikein ongelmallinen 700:nen ilmeisesti kuorissa vika ,tai eipä muutakaan vaihtoehtoa ole kun kaikki muut osat vaihettu ja moneen kertaan. niin toi itellään vaihtaminen tuli vasta sitten kun tuli vähän puhdikkaampi kone.

Viimeksi muokannut Blazer42 : 05.03.2013 19:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Puoliautomaatti haulikko spede80 O/M/V Muut 0 21.09.2011 10:04
Puoliautomaatti napalukot Calmari Tekniikka & Jutustelu 7 02.02.2011 22:10
M/V: Saiga 308 Puoliautomaatti, Pimeätähtäin ym .. nolimits O/M/V Muut 32 25.04.2008 23:18
ZF-automaatista RankkaAnkka Tekniikka & Jutustelu 4 15.12.2007 20:39
m:puoliautomaatti haulikko ja kaksi hirvi pyssyä kelkka700 O/M/V Muut 4 06.09.2007 21:41


Sivu luotu: 10:56 (GMT +2).