![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No lukkoja alko tekeen sitte mieli akseleihin. Palstalta tullu luettua et onnistuu leimata hj 61:sen akselit tämmöseen nii ei ku osto ilmoa kehiin ja nehän löyty ja tulivatki sitte melko lähelle ettei tarvinnu satoja kilometrejä ajella ![]() Täsä jo vanhat akselit poistettu. Samalla tuli vaihdettua jouset 3" korottaviin. Tosin käytetyt pakat, mut etupää nousi sen 2". Taka-akseli meniki ihan nätisti paikoilleen. Eteen tuli tuo cut and turn et sai pinionin vähä pystynpään ja high steer palikat. Hilun omilla etujarruilla laitoin nippuun ku levyissä sama halkaisija ku hojossa. Paitsi et ei oo jähytetyt. 4 runnerista peräisin oleva ohjaustehostin tuli myös laitettua. öljypohjaaki piti "vähä" muokata et hysteerivarret sopii
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel Viimeksi muokannut JuuPeri : 04.03.2013 09:43 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sitte oliki taukoo laittelusa taas
![]() Mutta sitten iski inspiraatio kipinä ja toivoa et joskus ajeleen. Lukot tuli paineilma toimisiksi koska hj:n vivustoja ei saanu mitenkään järkevästi tuonne mökkiin laitettua. Tämmöset sylinterit tuli laitettua eteen ja taakse kapiinissa sitte tälleen ohjaus nuille Säiliö lavalle ja kompura myös. Akut tuli myös siirretyä lavalle. Laturin päivityksen myötä piti keksiä alipainetta jarruille. Kehiin tuli volvon sähköinenalipainepumppu. hj60:sen tuplanivel jortaani tuli eteen. Tai nivelet ainoastaan. Samalla sai paksummat pultit ku porasi laippoihin isommat reijät. Jako ku passas muuten hilussa ja hojon kartaanisa kohilleen. Putki on jotain höyryputkea 5mm seinällä. Taka jortaani tuli tehtyä samasta värkistä hiluxin omilla ristikoilla.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel Viimeksi muokannut JuuPeri : 04.03.2013 10:02 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiirekki meinas tulla sitte. Keltalan hyväntekeväisyysajot paino päälle ja ilmottautuminen tehty. Viimeset tarkastukset ja kohti konttoria.
leimaki sitte tuli ja muutokset otteeseen ![]() Keltalassaki käytiin sitte suunnistaan. Eka mettäreissu koko vehkeellä. Muuten pelasi hianosti mut kompuran paineputki meinas jäätyä. Ehjänä kotona.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siisti hilux.
Meilläkin on tallissa samanlainen projekti meneillään.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältä näyttää.
Ja nyt laitat 5.29 perät vielä? Paljonko kokonaisvälitys on sitten?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jees kiitoksia. Juu seuraavana ois tosiaan tuo perien päivitys 5.29 välityksiin. Ei meikäläisen matikkapäällä tuommosia kokonais välityksiä lasketa
![]() ![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#7
|
||||
|
||||
![]()
siihe meitin hilux retaleeseen menee 4,88 välit ja tupla jakis. Luulen että pystyy tiellä ajaan ihan ok kun renkaat 38,5. Maastossa sitte pitäis kyllä olla riittävän hidas. Ehkä jossain kuraspoorissa tarviaa vaihtaa toinen jakis "isolle" puolen että saa rengasta pyöriin.
Mutta tää on "musta tuntuu" asiaa taas. Ainaki mun Hj:s tarvitsee isoa puolta aika usein metsässä/kura spooreissa. Siinä on 3.06 jakis ja 5,99 perävälitys.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Damm kiinni jäin
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itekkään en löytäny äkkiä niille momenttia mutta laitoin 120Nm ruuvilukitteella, on varmaan sinnepäin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
kokonaisvälityksen laskemiseen ei kummoisesti tartte yli ymmärryksen menevää matematikkaa.
esim hiluxin kokonaisvälitys: 1. vaihde 3.9 x jakis 2.28 x jakis 2.28 x perävälitys 4.56 = 92:1 4.88 välityksillä jollaiset itselläni oli tuplan kanssa aikanaan N.99:1 5.29 perillä n.107:1 esim. hj61 vakioilla 3.7 välityksillä 75:1 joka sekin on ihan riittävän hidas vaikka 38,5 renkailla. itselle jos olisin tekemässä lukkoakseleilla vielä vaikkapa hiluxia niin en varmasti lähtisi vaihtamaan välityksiä, ja en kyllä laittais tuplaakaan vaan tökkäisin 4,7 jakikseen silläkin uhalla että pakki menee hitaaksi. rakenne yksinkertainen ja paketti paikinpuolin lyhyempi, eikä ole katkeilevaa sisäänmenoakselia takimmaisessa..... |
![]() |
Luokat |
hilux |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty LUXUS AUTOMAATTI ASTIANPESUKONE lähtöhinta 99,90!!! | KoniJeep | O/M/V Muut | 0 | 18.12.2011 13:08 |