![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ne O renkaat on sitte semmoiset X malliset muita ei voi laittaa. Että tuolta linkin alta tilaukseen. http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...641,823&lang=2
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
No ainakin tämän tämän linkin mukaan ne on BS133 Viton 75 ja googlailun perusteella ne näyttää ihan normaaleilta pyöreiltä O-renkailta ellei tuo kuva ole jostain geneerisestä O-renkaasta.
Mm. täällä myydään niitä. Eihän tuossa tietysti konkurssi tule tilata tuolta cross4wd:stäkään, mut täytyy toivoa ettei ne vuotaisi vaan vika olisi tuossa putkessa. |
|
#3
|
|||
|
|||
Oletko tarkastanut vuotaako?
Siis tuo Fairy, siis käsitiskiaine, on hyvä myös tuohon vuodon etsimiseen:
Näin talvella tuulilasinpesunestettä, siis niin väkevää että ei jäädy, johonkin astiaan noin desi, ja tee- ruoka lusikallinen fairyä sekaan, ja sitten sivellään tuota seokoitettua sotkua epäiltyyn vuotopaikkaan vaikkapa loppuun käytetyllä nappulahanskan resorilla, ja jos vuotaa yhtään, niin työntää pientä kuplaa, siis ei "rauhoitu" testaa vaikka kompressorin pikaliittimissä, puolet vuotaa... Ja jos vuotaa tuosta murikan läpiviennistä, niin laakeri- taikka ruuvilukite tiivistää ja kiinnittää, mutta pitää olla lämpimässä. Ja noiden letkujen sijoitus: akseliputkeen saa kiinityspisteen hitsaamalla, mutta myös perinteisellä letkulemmarilla: siis nippuside lemmarin ja akselin väliin, ja nippusiteellä paineilmaletku kiinni. Ja siirtyminen koriin/runkoon: joko akselin huohotinletkua pitkin, taikka jarrupainesäätimen tankoja pitkin. (periaatteessa katsastuksessa voi tulla sanomista, mutta käytännössä ei, se paineilmaputkihan toimii rikkoontumis ilmaisimena) toki ylätukivarret myös hyviä reittejä. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Rangessa ei oo mitään jarrusäätimiä takana, mutta tuota huohottimen viertä vois viedä. se menee nyt kolmiotukea pitkin runkoon.
Tässä onkin tullut vinkkejä joten eiköhän näillä toivottavasti pärjää. Kiitoksia. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ikinä en oo noiden paineilmalukkojen kanssa touhunut, mut tuli mieleen että jos ne O-renkaat vuotaa, niin silloinhan se ilma tulee perän huohotusletkusta pihalle. Jos tuon huohotusletkun pistäs purkkiin missä on vettä, niin sehän kuplii, jos siletä ilmaa tulee... Pystyskö tällä könstilla testaileen noita o-renkaita?
__________________
-MMC- |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Periaatteessa joo noinhan sitä vois testata. Täytyy kokeilla jos se ei tunnu tokenevan tuon putken korjauksella.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Arbin oma läpivienti on aivan älytön. Itse en edes harkinnut sen käyttöä ja tilalle tämmöinen. 5mm kupari on muutettu loppupäästä 6mm joka ruuvautuu tohon nippaan. 6mm letku pyörivään pikaliittimeen ja korjaus maastossakin on ihan "plug and pray". Letku on katkennut varmaan toistakymmentä kertaa mutta kun on mukana 6mm pikajatkoholkki niin ei kauaa suhise. Kotona voi sitten vaihtaa ihan uuden letkun. Joskus safari korjauksia on ollut niin monta että on ollut kolmekin jatkoholkkia linjassa ennen kuin on raahinut vaihtaa uuteen.
Kerran ajoin huonoilla öljyillä arbin x-rengas tiivisteen niin huonoksi että vuoti perän sisään painetta ja silloin sitä tuli reilusti huohotusletkusta pihalle. Ei voi olla huomaamatta varsinkaan kun huohotukset tulee takakontin kautta ylös. Viimeksi muokannut mikjus : 04.03.2013 13:39 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tuolleen tod.näk. itsekin nyt tekisin jos ARB:n asentaisin, mutta koska laiska olen enkä haluaisi käyttää perää auki ellei ole ihan pakko niin koetellaan virittää sitä pitävämmäksi.
![]() Miten tuon kupariputken olet kasvattanut 5->6mm perän sisällä? Juottanut siihen uuden putken jatkoksi vai? Minkälainen tuo nippa on johon se kupariputki tulee? Hieman vastaava kuin mikä ARB:n alkuperäinen on, mutta sillä erotuksella että jatkoksi tulee tuo oikea paineilmaliitin? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan patrolin vuotava tankki | Ahma | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 10.06.2016 07:09 |
| Myydään / Vaihdetaan LR Discovery 200tdi osina: mm. ARB:t(10-pooriset?) + ARB kompura, ajettu n.169tkm... | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 20.05.2016 19:37 |
| Vuotava stefa. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.06.2012 22:45 |
| Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
| Patrollin vuotava pallonivel | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.05.2006 07:59 |