Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2013, 23:41
figure1986 figure1986 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Kaavi
Viestit: 6
Perusasetus

Joo tänään tuossa päivällä otin työkalupakin esiin ja perehdyin pumppuun, kokeilin pumppua erilaisilla kokeilu testeillä aluksi käänsin pumppua puol kierrosta ja tuloksena oli se että liikkui vähän paremmin tyhjäkäynti tosin nousi mutta laitoin sen kuriin ei siitä sellaista kuu rakettia tullut kuitenkaan mutta liikkui hämmästyttävän paljo paremmin ja ei mustaa tullu vielä putkesta hirveämmin noh toinen testi oli seuraavanlainen että käänsin puoli kierrosta lisää eli kokonainen kierros oli tähän mennessä lähtö tasosta taas nousi tyhjäkäynti ja putkesta alkoi tulla jo utuakin mutta ajettavuudessa ei eroa noh käänsin sitten vielä ns. kolme vartti ja siinä vaiheessa utu oli jo sellainen että kiihdyttäissä tausta peilistä näkyi vaan mustaa Tämän jälkeen säädin pumpun takaisin niin että se oli tuosta ensimmäisestä säädöstä pikkaisen isommalla nyt kulkee jonkin verran paremmin eteenpäin ja tuuppaa ihan vähän mustooo putken päästä, ahdot ei kuitenkaan huojentunut koko testauksen aikana mihinkään suuntaan?? eli ahdot oli kokoajan 0,7bar ja ne sais kyllä minun mielestä olla 0,9-1,0bar niin olis hyvä mutta ei syöttöpumpun asennuksella ainakaan nouse niinkuin mulle yksi mitsu tietoinen sanoi että syöttöjä nostamalla ahdot nousee mutta paskat...


Viimeksi muokannut figure1986 : 26.02.2013 23:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.02.2013, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Siis sinä lisäsit syöttöä, et kääntänyt pumppua eli muuttanut pumpun ajoitusta.
Kyllä se ahto nousee kun ruokamäärä lisääntyy.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2013, 09:06
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Siis sinä lisäsit syöttöä, et kääntänyt pumppua eli muuttanut pumpun ajoitusta.
Kyllä se ahto nousee kun ruokamäärä lisääntyy.
Näin tekee,ettei vaan hukkis olisi niin löysä että aukeaa herkästi. Kokeileppa kiristää hukkaporttia vähäsen. Ja ei nuo mitsut mitään raketteja ole,itsellä on 2,5" pakoputki,cooleri,isompi i-sarja,syöttöä lisätty,karaa käänetty ja painetta 1bar ja aika laiskalta tuo silti tuntuu 33x12,5 renkailla. Varmaan pitäis pumpun ennakko säätää ja vaihtaa kuvernöörijousi pumppuun,ku vaan kehtais,oikeasti jos haluaa kulkemaan niin pumppuun uus nestepää,turbo uusiksi noin ainakin alkuun.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2013, 15:49
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Joo... Eihän se vakio ahdin oo ku ahdistin siellä kylessä... Itellä se lenti Stenan kuormaan, kun ahto vakiosäädöilläkin 80km/h nopeudessa sen 0,7bar... Ei enään sitä tee, ja mikäli tarvii tuos 80km/h nopeudessa lisää vauhtia ni nykynen jaksaa sitä antaa taasen.

Eikä noi ton ikäset TurboD:t muutenkaan oo ollu raketteja ja varsinkaan kanttikoppaset n.1.7tn möhköset. Mut toki vaparisellakin saa kortin hyllylle, josta kokemusta nelikko Kingin kaa ja vaparina ihan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2013, 16:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Mitäs vasten noin lussussa vehkeessä pitäs hirveitä ahtoja olla, esim. Toyota 2LT2 kone turbon kanssa on itellä vakiona 90 heppanen ja sillä pääsee nopeusrajoitusten mukaan heittämällä ja menee vitosella sen verta kuin tarvii. Vaihdan neloselle säästääkseni vaihteistoa.

Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.02.2013, 01:51
figure1986 figure1986 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Kaavi
Viestit: 6
Perusasetus

Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut.


niin siis enhän minä ole mitään kiihdytys kampetta vaillakaan vaan olen haluamassa sellaisen vehkeen jossa olis ajossa paremmat ns. alueet väännössä ym ym.. kun tuntuu että ei ole voimaa.. mutta nyt tänään hieman autoa selatessa läpi olin tyytyväinen aikaan saannoksiini ahdot on 0,9 ja nyt jaksaa mielestäni mennä sen mitä tarvitsee eli ei tunnut sellaiselta laiskalta ja vääntämättömältä mitsulta vaan nätisti kehrää menemään isompaankin mäkeen ettei tarvitse jo laatikosta tuutata 3:sta päälle vaan pystyy ajamaan 4:lla eikä tarvii silläkään väännättää vaan liikkuu verkalleen eteenpäin.. Auto traileria kun tulee kans vedettyä niin sais olla vääntävämpi ja nyt on sellainen niinkuin pitääkin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2013, 08:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Ennakkoo ku lisäisit niin menis pintakaasulla maantiellä, ahdot ja kulutus tippus. Pedaalia painaessa peuhais kuitenkin vielä paremmin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2013, 18:30
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Joo... Eihän se vakio ahdin oo ku ahdistin siellä kylessä... Itellä se lenti Stenan kuormaan, kun ahto vakiosäädöilläkin 80km/h nopeudessa sen 0,7bar... Ei enään sitä tee, ja mikäli tarvii tuos 80km/h nopeudessa lisää vauhtia ni nykynen jaksaa sitä antaa taasen.

Eikä noi ton ikäset TurboD:t muutenkaan oo ollu raketteja ja varsinkaan kanttikoppaset n.1.7tn möhköset. Mut toki vaparisellakin saa kortin hyllylle, josta kokemusta nelikko Kingin kaa ja vaparina ihan.
Itellä ajossa paineet on 0,5 kun jolkottaa menemään 4. 88km/h,kunnollinen paineen säädin auttoi tiputtamaan paineita matka-ajossa,enne huiteli kans tuolla 0,8. Tokihan se on pieni se ahdin,vaan eipä tuota ole kertaakaan isompaa tarvinnut metsässä,siellä kun viisari makaa pohjassa 90% ajasta.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Myydään / Vaihdetaan mitsu l200 2.5td timbe O/M/V Ajoneuvot 3 19.01.2013 09:03
Myydään Mitsubishi Pajero 1987 2.5td _kauppinen_ O/M/V Ajoneuvot 8 21.12.2012 20:02
Ostetaan Mitsubishi l200 88' maski, etupuskuri ja vilkunviiksi alkku_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.09.2012 21:16
MITSUBISHI 2,5D ja 2,5TD kannet Reetu Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2005 11:54


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).