Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitsubishi L200 2,5TD laiska ja voimaton!! mitä neuvoksi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107816)

figure1986 26.02.2013 01:09

Mitsubishi L200 2,5TD laiska ja voimaton!! mitä neuvoksi?
 
Eli kyseessä on mitsun l200 vm.90 auto ollut alunperin vaparikoneella mutta tilalle on nostettu kokonaisuudessaan 2,5td kone.. kone on sellainen johon on tehty 40tkm sitten täysi laakerointi sekä öljyrenkaat laiteltu yms oheistavaraa... Kone pyörii todella nätisti ja ahdot on 0,7 eikä tupsauta mustaa kuin vasta kovilla kierroksilla ja hyvin vähän, ei syö nesteitä ym... Sitten miinukset eli vehe on yksinkertaisesti laiska mäkiin saa tuupata parhaimillaan 3-vaihteen ja maantiellä ei alle puolen kaasun ole toivoakaan että kulkisi hyvin pitkää matkaa eli kaasujalka täytyy olla kokoajan raskas.. moottori on kylmänä öljynpaineet n6-7 ja kun lämpiää laskee 1-2, Turbo on pikkaisen öljyssä eli tulee siis huohotin puolelta..

pitäiskö katsoa turboa?? ja jos kaikki o.k rakentaa TDIC koneesta ja 3'' putkistoa ja ahdot 1bar ja koneelle enemmän soppaa syöttö ruuvista niin hyödyttäisikö tuo mitenkä paljon meno haluja????

T.Aki

2,4TD 26.02.2013 06:14

Ei se pelkällä ahtopaineen nostolla ja isommalla pakoputkella mene sen paremmin.
Mitään tykkejä noi pickupit ei muutenkaan ole, ainkaan vanhemmat ja riippuu myös rengastuksesta miten raskaan tuntuisesti menee.
Ruokaa ensihätään lisää niin sillä jo korjaantuu, jos tuo ei auta niin kone on väljä tms vikaa saa alkaa hakemaan.

-MaTTi- 26.02.2013 08:05

Pumppu kohilleen eli ennakot ja syötöt. Jos käy "todella nätisti", viittais että pumppu myöhäsellä. Diiselin kuuluu käydä vähän raa-asti.

figure1986 26.02.2013 08:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 976566)
Pumppu kohilleen eli ennakot ja syötöt. Jos käy "todella nätisti", viittais että pumppu myöhäsellä. Diiselin kuuluu käydä vähän raa-asti.

Niin noh pumppua minäkin mietin koska entinen omistaja ollut nuori jannu joka kaveriensa kanssa oli sitä kerran säätäny niin että oli joutunut viemään auton paikalliseen diesel huoltoon kun ei ollu enää pahemmin toiminnu ja senkin jälkeen sitä oli kuulemma rävelletty. renkaat on 235/75R15 hyvä kuntoiset talvirenkaat mutta tosiaan leveys näyttää siltä että kitka on suuri liikkuessa. mutta tarkoitus olisi tuo putki rakentaa paremmin hengittävämmäksi kun on tosiian kuin joku mopon pakoputki.. se on kyllä tosiasia että ei näistä pick up:sta mitään luoti junaa saa mutta tuntuu siltä että on liikkeissään aikasen paljo samanlainen kuin aikoinaan minun vapari king cappi.. mutta tehdääs huomenna muutoksia ja katsotaan mitä ihmettä tapahtuu.

joojoomies 26.02.2013 08:30

Mulla ainakin meno parani kun jätti sen ison takimmaisen vaimentajan pois.

figure1986 26.02.2013 08:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joojoomies (Viesti 976573)
Mulla ainakin meno parani kun jätti sen ison takimmaisen vaimentajan pois.

Joo näin olen itsekkin todennut auton alla käydessä että putki on alku lähdöiltään hyvä mutta sitten loppua kohden on ihan mehupilli :)

figure1986 26.02.2013 09:00

katsellaan näillä aluksi ja miten auto muuttuu

-MaTTi- 26.02.2013 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja figure1986 (Viesti 976572)
renkaat on 235/75R15 hyvä kuntoiset talvirenkaat mutta tosiaan leveys näyttää siltä että kitka on suuri liikkuessa.

Höpö höpö, ei voi leveydestä puhua tuossa koossa, tiehen kuitenkaa ota ku joku 16-17 cm kaistale. Suzukiki liikkuu iloseen ton kokosilla kumeilla.

figure1986 26.02.2013 23:41

Joo tänään tuossa päivällä otin työkalupakin esiin ja perehdyin pumppuun, kokeilin pumppua erilaisilla kokeilu testeillä aluksi käänsin pumppua puol kierrosta ja tuloksena oli se että liikkui vähän paremmin tyhjäkäynti tosin nousi mutta laitoin sen kuriin ei siitä sellaista kuu rakettia tullut kuitenkaan mutta liikkui hämmästyttävän paljo paremmin ja ei mustaa tullu vielä putkesta hirveämmin noh toinen testi oli seuraavanlainen että käänsin puoli kierrosta lisää eli kokonainen kierros oli tähän mennessä lähtö tasosta taas nousi tyhjäkäynti ja putkesta alkoi tulla jo utuakin mutta ajettavuudessa ei eroa noh käänsin sitten vielä ns. kolme vartti ja siinä vaiheessa utu oli jo sellainen että kiihdyttäissä tausta peilistä näkyi vaan mustaa:) Tämän jälkeen säädin pumpun takaisin niin että se oli tuosta ensimmäisestä säädöstä pikkaisen isommalla nyt kulkee jonkin verran paremmin eteenpäin ja tuuppaa ihan vähän mustooo putken päästä, ahdot ei kuitenkaan huojentunut koko testauksen aikana mihinkään suuntaan?? eli ahdot oli kokoajan 0,7bar ja ne sais kyllä minun mielestä olla 0,9-1,0bar niin olis hyvä mutta ei syöttöpumpun asennuksella ainakaan nouse niinkuin mulle yksi mitsu tietoinen sanoi että syöttöjä nostamalla ahdot nousee mutta paskat...

2,4TD 27.02.2013 06:11

Siis sinä lisäsit syöttöä, et kääntänyt pumppua eli muuttanut pumpun ajoitusta.
Kyllä se ahto nousee kun ruokamäärä lisääntyy.

Nuhapumppu 27.02.2013 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD (Viesti 976898)
Siis sinä lisäsit syöttöä, et kääntänyt pumppua eli muuttanut pumpun ajoitusta.
Kyllä se ahto nousee kun ruokamäärä lisääntyy.

Näin tekee,ettei vaan hukkis olisi niin löysä että aukeaa herkästi. Kokeileppa kiristää hukkaporttia vähäsen. Ja ei nuo mitsut mitään raketteja ole,itsellä on 2,5" pakoputki,cooleri,isompi i-sarja,syöttöä lisätty,karaa käänetty ja painetta 1bar ja aika laiskalta tuo silti tuntuu 33x12,5 renkailla. Varmaan pitäis pumpun ennakko säätää ja vaihtaa kuvernöörijousi pumppuun,ku vaan kehtais,oikeasti jos haluaa kulkemaan niin pumppuun uus nestepää,turbo uusiksi noin ainakin alkuun.

jyrden 27.02.2013 15:49

Joo... Eihän se vakio ahdin oo ku ahdistin siellä kylessä... Itellä se lenti Stenan kuormaan, kun ahto vakiosäädöilläkin 80km/h nopeudessa sen 0,7bar... Ei enään sitä tee, ja mikäli tarvii tuos 80km/h nopeudessa lisää vauhtia ni nykynen jaksaa sitä antaa taasen.

Eikä noi ton ikäset TurboD:t muutenkaan oo ollu raketteja ja varsinkaan kanttikoppaset n.1.7tn möhköset. Mut toki vaparisellakin saa kortin hyllylle, josta kokemusta nelikko Kingin kaa ja vaparina ihan.

tekniikkamies 27.02.2013 16:20

Mitäs vasten noin lussussa vehkeessä pitäs hirveitä ahtoja olla, esim. Toyota 2LT2 kone turbon kanssa on itellä vakiona 90 heppanen ja sillä pääsee nopeusrajoitusten mukaan heittämällä ja menee vitosella sen verta kuin tarvii. Vaihdan neloselle säästääkseni vaihteistoa.

Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut.

Nuhapumppu 27.02.2013 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 977024)
Joo... Eihän se vakio ahdin oo ku ahdistin siellä kylessä... Itellä se lenti Stenan kuormaan, kun ahto vakiosäädöilläkin 80km/h nopeudessa sen 0,7bar... Ei enään sitä tee, ja mikäli tarvii tuos 80km/h nopeudessa lisää vauhtia ni nykynen jaksaa sitä antaa taasen.

Eikä noi ton ikäset TurboD:t muutenkaan oo ollu raketteja ja varsinkaan kanttikoppaset n.1.7tn möhköset. Mut toki vaparisellakin saa kortin hyllylle, josta kokemusta nelikko Kingin kaa ja vaparina ihan.

Itellä ajossa paineet on 0,5 kun jolkottaa menemään 4. 88km/h,kunnollinen paineen säädin auttoi tiputtamaan paineita matka-ajossa,enne huiteli kans tuolla 0,8. Tokihan se on pieni se ahdin,vaan eipä tuota ole kertaakaan isompaa tarvinnut metsässä,siellä kun viisari makaa pohjassa 90% ajasta.

figure1986 28.02.2013 01:51

Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut.


niin siis enhän minä ole mitään kiihdytys kampetta vaillakaan vaan olen haluamassa sellaisen vehkeen jossa olis ajossa paremmat ns. alueet väännössä ym ym.. kun tuntuu että ei ole voimaa.. mutta nyt tänään hieman autoa selatessa läpi olin tyytyväinen aikaan saannoksiini ahdot on 0,9 ja nyt jaksaa mielestäni mennä sen mitä tarvitsee eli ei tunnut sellaiselta laiskalta ja vääntämättömältä mitsulta vaan nätisti kehrää menemään isompaankin mäkeen ettei tarvitse jo laatikosta tuutata 3:sta päälle:) vaan pystyy ajamaan 4:lla eikä tarvii silläkään väännättää vaan liikkuu verkalleen eteenpäin.. Auto traileria kun tulee kans vedettyä niin sais olla vääntävämpi ja nyt on sellainen niinkuin pitääkin...

-MaTTi- 28.02.2013 08:43

Ennakkoo ku lisäisit niin menis pintakaasulla maantiellä, ahdot ja kulutus tippus. Pedaalia painaessa peuhais kuitenkin vielä paremmin.

JJ90 28.02.2013 18:14

Sitten kun on tarpeeks kaikkea ruuveja veivattu, niin alkaa erottamaan lumihangessa missä kohtaa on vaihtanu vaihdetta. Vetoja saa vakio-osilla irti mun mielestä ihan sen verran mitä tuolta koneelta kannattaa odottaa, eli ei mopolla mahottomia. :D

http://img688.imageshack.us/img688/7...6001973599.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2,4TD 28.02.2013 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 977255)
Ennakkoo ku lisäisit niin menis pintakaasulla maantiellä, ahdot ja kulutus tippus. Pedaalia painaessa peuhais kuitenkin vielä paremmin.

Kuinkas helpolla alkaa käymään koneen päälle jos ennakko on aikaisella?
Kuvasti huhu kulkee että ainakin Hilkuksin kone ei tykkää jos ennakko on aikaisella, vai vaikuttaako se jos pumppua on muutenkin rukattu?

mikkoimp 01.03.2013 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD (Viesti 977425)
Kuinkas helpolla alkaa käymään koneen päälle jos ennakko on aikaisella?
Kuvasti huhu kulkee että ainakin Hilkuksin kone ei tykkää jos ennakko on aikaisella, vai vaikuttaako se jos pumppua on muutenkin rukattu?

ei tietenkään liian aikaiselle sovi laittaa, kyllähän sillä varmaan saa joka koneesta kampuran katki, mutta sopiva lisäys ennakkoa kyllä piristää.

2,4TD 02.03.2013 07:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 977877)
ei tietenkään liian aikaiselle sovi laittaa, kyllähän sillä varmaan saa joka koneesta kampuran katki, mutta sopiva lisäys ennakkoa kyllä piristää.

Mikä on sopiva ja mikä rikkoo :D

-MaTTi- 02.03.2013 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD (Viesti 978021)
Mikä on sopiva ja mikä rikkoo :D

Kuuntele. Sit ku käynti muuttuu turhan karkeeks niin siitä vähän takaisin. Pumppua koneeseen päin pari ehkä pari-kolme milliä.

Uazmies 03.03.2013 12:23

Paras lääke
 
Ostat multa ton...

http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/5385587


...ei lopu veto kesken.


Sivu luotu: 21:10 (GMT +2).