![]() |
Mitsubishi L200 2,5TD laiska ja voimaton!! mitä neuvoksi?
Eli kyseessä on mitsun l200 vm.90 auto ollut alunperin vaparikoneella mutta tilalle on nostettu kokonaisuudessaan 2,5td kone.. kone on sellainen johon on tehty 40tkm sitten täysi laakerointi sekä öljyrenkaat laiteltu yms oheistavaraa... Kone pyörii todella nätisti ja ahdot on 0,7 eikä tupsauta mustaa kuin vasta kovilla kierroksilla ja hyvin vähän, ei syö nesteitä ym... Sitten miinukset eli vehe on yksinkertaisesti laiska mäkiin saa tuupata parhaimillaan 3-vaihteen ja maantiellä ei alle puolen kaasun ole toivoakaan että kulkisi hyvin pitkää matkaa eli kaasujalka täytyy olla kokoajan raskas.. moottori on kylmänä öljynpaineet n6-7 ja kun lämpiää laskee 1-2, Turbo on pikkaisen öljyssä eli tulee siis huohotin puolelta..
pitäiskö katsoa turboa?? ja jos kaikki o.k rakentaa TDIC koneesta ja 3'' putkistoa ja ahdot 1bar ja koneelle enemmän soppaa syöttö ruuvista niin hyödyttäisikö tuo mitenkä paljon meno haluja???? T.Aki |
Ei se pelkällä ahtopaineen nostolla ja isommalla pakoputkella mene sen paremmin.
Mitään tykkejä noi pickupit ei muutenkaan ole, ainkaan vanhemmat ja riippuu myös rengastuksesta miten raskaan tuntuisesti menee. Ruokaa ensihätään lisää niin sillä jo korjaantuu, jos tuo ei auta niin kone on väljä tms vikaa saa alkaa hakemaan. |
Pumppu kohilleen eli ennakot ja syötöt. Jos käy "todella nätisti", viittais että pumppu myöhäsellä. Diiselin kuuluu käydä vähän raa-asti.
|
Lainaus:
|
Mulla ainakin meno parani kun jätti sen ison takimmaisen vaimentajan pois.
|
Lainaus:
|
katsellaan näillä aluksi ja miten auto muuttuu
|
Lainaus:
|
Joo tänään tuossa päivällä otin työkalupakin esiin ja perehdyin pumppuun, kokeilin pumppua erilaisilla kokeilu testeillä aluksi käänsin pumppua puol kierrosta ja tuloksena oli se että liikkui vähän paremmin tyhjäkäynti tosin nousi mutta laitoin sen kuriin ei siitä sellaista kuu rakettia tullut kuitenkaan mutta liikkui hämmästyttävän paljo paremmin ja ei mustaa tullu vielä putkesta hirveämmin noh toinen testi oli seuraavanlainen että käänsin puoli kierrosta lisää eli kokonainen kierros oli tähän mennessä lähtö tasosta taas nousi tyhjäkäynti ja putkesta alkoi tulla jo utuakin mutta ajettavuudessa ei eroa noh käänsin sitten vielä ns. kolme vartti ja siinä vaiheessa utu oli jo sellainen että kiihdyttäissä tausta peilistä näkyi vaan mustaa:) Tämän jälkeen säädin pumpun takaisin niin että se oli tuosta ensimmäisestä säädöstä pikkaisen isommalla nyt kulkee jonkin verran paremmin eteenpäin ja tuuppaa ihan vähän mustooo putken päästä, ahdot ei kuitenkaan huojentunut koko testauksen aikana mihinkään suuntaan?? eli ahdot oli kokoajan 0,7bar ja ne sais kyllä minun mielestä olla 0,9-1,0bar niin olis hyvä mutta ei syöttöpumpun asennuksella ainakaan nouse niinkuin mulle yksi mitsu tietoinen sanoi että syöttöjä nostamalla ahdot nousee mutta paskat...
|
Siis sinä lisäsit syöttöä, et kääntänyt pumppua eli muuttanut pumpun ajoitusta.
Kyllä se ahto nousee kun ruokamäärä lisääntyy. |
Lainaus:
|
Joo... Eihän se vakio ahdin oo ku ahdistin siellä kylessä... Itellä se lenti Stenan kuormaan, kun ahto vakiosäädöilläkin 80km/h nopeudessa sen 0,7bar... Ei enään sitä tee, ja mikäli tarvii tuos 80km/h nopeudessa lisää vauhtia ni nykynen jaksaa sitä antaa taasen.
Eikä noi ton ikäset TurboD:t muutenkaan oo ollu raketteja ja varsinkaan kanttikoppaset n.1.7tn möhköset. Mut toki vaparisellakin saa kortin hyllylle, josta kokemusta nelikko Kingin kaa ja vaparina ihan. |
Mitäs vasten noin lussussa vehkeessä pitäs hirveitä ahtoja olla, esim. Toyota 2LT2 kone turbon kanssa on itellä vakiona 90 heppanen ja sillä pääsee nopeusrajoitusten mukaan heittämällä ja menee vitosella sen verta kuin tarvii. Vaihdan neloselle säästääkseni vaihteistoa.
Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut. |
Lainaus:
|
Kyllä toi pitäs saada matalilla ahdoilla kulkee ihan hyvin vitosella kun renkaatkin noin kesyt eikä siihen varmaan kukaan mitään aavikkoperää ole asentanut.
niin siis enhän minä ole mitään kiihdytys kampetta vaillakaan vaan olen haluamassa sellaisen vehkeen jossa olis ajossa paremmat ns. alueet väännössä ym ym.. kun tuntuu että ei ole voimaa.. mutta nyt tänään hieman autoa selatessa läpi olin tyytyväinen aikaan saannoksiini ahdot on 0,9 ja nyt jaksaa mielestäni mennä sen mitä tarvitsee eli ei tunnut sellaiselta laiskalta ja vääntämättömältä mitsulta vaan nätisti kehrää menemään isompaankin mäkeen ettei tarvitse jo laatikosta tuutata 3:sta päälle:) vaan pystyy ajamaan 4:lla eikä tarvii silläkään väännättää vaan liikkuu verkalleen eteenpäin.. Auto traileria kun tulee kans vedettyä niin sais olla vääntävämpi ja nyt on sellainen niinkuin pitääkin... |
Ennakkoo ku lisäisit niin menis pintakaasulla maantiellä, ahdot ja kulutus tippus. Pedaalia painaessa peuhais kuitenkin vielä paremmin.
|
Sitten kun on tarpeeks kaikkea ruuveja veivattu, niin alkaa erottamaan lumihangessa missä kohtaa on vaihtanu vaihdetta. Vetoja saa vakio-osilla irti mun mielestä ihan sen verran mitä tuolta koneelta kannattaa odottaa, eli ei mopolla mahottomia. :D
http://img688.imageshack.us/img688/7...6001973599.jpg Uploaded with ImageShack.us |
Lainaus:
Kuvasti huhu kulkee että ainakin Hilkuksin kone ei tykkää jos ennakko on aikaisella, vai vaikuttaako se jos pumppua on muutenkin rukattu? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Paras lääke
|
Sivu luotu: 21:10 (GMT +2). |