![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Lueskelin netistä että "coolant sensor" jos näyttää väärin niin se haittaa pensan "oikein" annostusta! Jos nettiä on uskominen niin "normaali" kulutus 3,9 autom oli 15-17l/100km...itellä on aika tarkaan se 20l/100km riippumatta kelistä! ![]() //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kattivika nostais kierroksilla CO:ta?
Mä kattelisin vielä ne sytkäosit uudestaan, josko kuitenki olis joku huonosti.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.
Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen. Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja? Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 25.02.2013 23:03 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nokka-, kansipahvi- tai venttiilivika vaivais just ensin tyhjäkäynnillä, mut jos tosiaan ei vielä niitä mietitä.. Paljonko tyhjäkäyntikierrokset on? Ettei ole liian matalat? Mitä tyhjäkäyntiventtiili tekee, päästää ilmaa ohi kaasuläpän?
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä käyttäisin koneen kuumaksi ja ruuvaisin tulpat irti, mittaisin puristukset siksi kone ensin kuumaksi. Ohivuodot tulee kuumana paremmin ilmi. Ja jos ei vikaa puristuksissa uudet tulpat ja kokeilemaan...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oisko vuotoa jossain päin imupuolella. Startti pilottia ruikkii kaikkiin alipainetta sisältäviin kohteisiin koneen käydessä. Jos koneen ääni muuttuu jollainkohtaa, tietää olevansa jäljillä.
Viime kuussa lava-autoa katsastin niin tyhjäkäynnillä HC korkeella. Tyhjäkäynti luokkaa 600 kierrosta. Nostamalla tyhjäkäynti 1000 meni läpi niukin naukin. Mulla oli virran jakajan alipaine letku irti. Kierrokset nostamalla 2000 meni katsurin mukaan liki vähäpäästösen rajoja. Ei huonosti 70 luvun V8:ille joka kaasarilla. Kaverin autossa vuos jarrutehostaja ja sitä kautta sotki päästöt totaalisesti. Ei saanu kohilleen vaikka mittarin kanssa niitä sääsi kohilleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 26.02.2013 11:20 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Töitten jälkeen ostoksille..uutta alipaineletkua ja alipainemittari hankintaan! "moni" veikannut että jossakin on ilmavuoto....! Aloitetaan mittauksella ja starttikaasulla! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Mittailin tuossa "cooland temp sensor" ja vaikuttais olevan OK! Kattelin samalla sitä "Tyhjäkäynti" venttiiliä ja mutikasta löytyi(!) palanen jotain pakeliitin oloista tiivistettä....mutta vain n 25%...eli loput 75% on jossain huissin v***ssa! Ja kas kummaa....yllättäen tyhjäkäynti on ihan tasainen ja eikun koeajolle...! Enpä tiennyt että sillä näin hyvin ehtii liikenteen mukaan! Eli onkos koko homma ollut ilmavuoto ko venttiilin juuresta? olisiko koko homma näin yksinkertainen, vai pala lisää palapeliin? ![]() //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No eihän toi nollilla oo nytkään, ja kierroksilla ilman kuormaa käy yleensä laihemmalla joten katti selviää helpommalla. HC kierroksilla -tieto jeesais myös, jos lähempänä sataa niin selkeemmin katti, jos menee alta 50:n, syy varmaan muualla. AVROhan tuota jo tyhjäkäyntiventtiiliä osas arvella. Ja niinkuin jo aiemmin totesin, uusi katti kuittais pienet oikeetkin viat, mutta tietysti parempi korjata ne ekaks jos ei oo vaan tarkoitus läpäistä testi, varsinkin jos se vaikuttaa kulutukseen jopa useita litroja.
Edit: Ai se olikin noin alhaalla missä jo arvot korjaantuu, eikä 2500 rpm, puoltaa enemmän siis jonnekkin muualle kuin kattiin ongelmaa. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 25.02.2013 23:16 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mobira HC-16, HD-16, HC-17, HD-17. | Rompe1 | O/M/V Muut | 0 | 23.01.2011 11:47 |
spin tires hc truck peli ja R.o.R | psychobilly | Linkit | 49 | 27.02.2010 20:26 |
Myyty: Valkokangas Da-lite Model B HC MW 92" | Pasi | O/M/V Muut | 1 | 16.03.2008 15:46 |
wrangler YJ vanteen ET arvot | smakki69 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 11.05.2007 18:04 |
HC paikka KANGASALA | Teemu | Tapahtumat | 33 | 04.05.2007 19:35 |