Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   V8 HC arvot liian korkeat 3,9 efi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107798)

lacrits68 25.02.2013 18:34

V8 HC arvot liian korkeat 3,9 efi
 
moi!

Miten saa Roverin V8 HC arvot alas 250==>alle 100?
Muut arvot lambda, Co ym ok!

KAIKKI arvot OK kun koneelle antaa yli 1500rpm!

Mistäs kannattaa vikaa lähteä etsimään?

uutta osaa syksy 2012
puola
johtosarja
tulpat
filtteri
öljyt
kärjet
jakajan kansi

kyseessä 3,9 efi


//Janne

Rytari 25.02.2013 18:35

ruisku? kaasari?

lacrits68 25.02.2013 18:42

sorry! 3,9 efi

-MaTTi- 25.02.2013 18:58

Paa uudet katit vai katti, miten ne putket ny noissa meneekään...

0ltzi 25.02.2013 20:12

paa se mittari toisen auton röörin päähän :D

sähköarska 25.02.2013 20:29

HC-->palamattomat, eli mitä huonommin kone poltaa sitä korkeampi hc. Mites korkee co?? jos alle0,2- 0,5 en epäilisi kattia. Joskus tutkin yhtä bemaria jossa oli hc juuri karvan verran yli 200 siihen oli kaveri vaihtanut itse tulpat ja kolauttanut yhden tulpan päätä asennettaessa siten että kärkiväli oli pienempi kuin muissa. Se riitti nostamaan hc arvon juuri tuohon yli 200aan. Arvot ennen kattia kunnossa olevassa koneessa ovat 0,2-0,5 co ja hc n100-150 lambda pitää olla 1. Jos arvot ovat nämä sinullakin, silloin voi olla että katti ei enää putsaa...

Rytari 25.02.2013 20:44

yhteen letukkaan autto syksyllä hc:n laskuun tyhjäkäynnillä kun putsattiin suuttimet ultraäänipesurilla, ne tuppas vähän kuolaamaan läpi ja seos meni rikkaalle

toyota4x4 25.02.2013 20:54

mitäs käy jos katsastaa e 85 :lla??

kokkolanpoika 25.02.2013 21:06

Lamdat?

lacrits68 25.02.2013 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika (Viesti 976414)
Lamdat?

voikos nuo lambdat mitata jollai ja mitä arvoja sieltä pitäis löytyä?

//Janne

baxxter 25.02.2013 21:41

Mitä ne muut arvot sitten on? Vähän tarkemmin kuin "ok"
Syksyllä vaihdettu paljon osia ja joku menny pieleen?

-MaTTi- 25.02.2013 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 976428)
voikos nuo lambdat mitata jollai ja mitä arvoja sieltä pitäis löytyä?

//Janne

Vaikuttaa seokseen eli CO%:iin, jos ne on kunnossa ei voi olla lambda(t) syypää.
Toisilla tulpilla vois kokeilla. ;) http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95830&page=5 :D

lacrits68 25.02.2013 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 976439)
Mitä ne muut arvot sitten on? Vähän tarkemmin kuin "ok"
Syksyllä vaihdettu paljon osia ja joku menny pieleen?

CO=0,5 (0,5)
HC=250 (100)
CO 2500 0,1 (0,3)
lambda 1,01 (0,97-1,03)

muuta ei mitattu!

//Janne

-MaTTi- 25.02.2013 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 976461)
CO=0,5 (0,5)
HC=250 (100)
CO 2500 0,1 (0,3)
lambda 1,01 (0,97-1,03)

muuta ei mitattu!

//Janne

Minkä aikaa mittasitte päästöjä, meinaan että oliko katit varmasti kuumat? Saa toisinaan kierrättää tovin aikaa isommilla kierroksilla ennen kuin asettuu.

Edelleen epäilen katteja vai kattia, onko niitä nyt yks vai kaks?

Paavo 25.02.2013 22:08

Kohollahan tuo häkäkin on.

Onko siinä katalysaattorit (ja lanbdat) vai ei? Vai pitäiskö se nähdä noista päästärajoista?

Tässä http://www.britishv8.org/articles/rover-14cux-efi.htm on yleistietoa systeemistä.
Täällä kans jotain. http://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_14CUX

lacrits68 25.02.2013 22:10

moi!

n 15km maantie ajoa, ennen katsastusta! Kun antaa kaasua yli sen 1500rpm niin kaikki arvot hyväksyttyjen arvojen sisällä! Ongelma vain tyhjäkäynnillä!

Katteja ja lambdoja on 2

niitä arvoja mittailtiin sellaset 5 min...! :(

//Janne

Paavo 25.02.2013 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 976462)
Minkä aikaa mittasitte päästöjä, meinaan että oliko katit varmasti kuumat? Saa toisinaan kierrättää tovin aikaa isommilla kierroksilla ennen kuin asettuu.

Edelleen epäilen katteja vai kattia, onko niitä nyt yks vai kaks?

Jos siinä on katit niin niitä on kaks. kattien kansa on kapeakaista-lambdat. Ilman katteja eculle on vaan huijausvastukset ja soppaa annostellaan ilman seoksen mittailua. Katillisissa tais olla matalapuristeiset männät, katittomissa on enemmän puristuksia.

-MaTTi- 25.02.2013 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 976467)
Kohollahan tuo häkäkin on.

Onhan se koholla ja just sen verran että uusilla kateilla päästöt olis todnäk ookoo, antas anteeks pienet vianpoikaset kipinä/bensapuolellakin jos niitä on. Mitä lie HC @2500 rpm?

pee 25.02.2013 22:21

onks 2 lambdaa vai peräti 4 ?

EDIT: efissä 2 kpl

lacrits68 25.02.2013 22:26

moi!

Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään?

//Janne

lacrits68 25.02.2013 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 976479)
onks 2 lambdaa vai peräti 4 ?

EDIT: efissä 2 kpl

2kpl

lacrits68 25.02.2013 22:29

moi!

Lueskelin netistä että "coolant sensor" jos näyttää väärin niin se haittaa pensan "oikein" annostusta! Jos nettiä on uskominen niin "normaali" kulutus 3,9 autom oli 15-17l/100km...itellä on aika tarkaan se 20l/100km riippumatta kelistä! ;)

//Janne

-MaTTi- 25.02.2013 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 976481)
Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään?

Eikä oo vaihdettu vielä? Eiköhän ne biltemanki katit pelais siinä missä muutkin tarvikemallit.

baxxter 25.02.2013 22:45

Kattivika nostais kierroksilla CO:ta?
Mä kattelisin vielä ne sytkäosit uudestaan, josko kuitenki olis joku huonosti.

AVRO 25.02.2013 22:56

Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.

Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen.

Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja?

Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa.


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).