![]() |
V8 HC arvot liian korkeat 3,9 efi
moi!
Miten saa Roverin V8 HC arvot alas 250==>alle 100? Muut arvot lambda, Co ym ok! KAIKKI arvot OK kun koneelle antaa yli 1500rpm! Mistäs kannattaa vikaa lähteä etsimään? uutta osaa syksy 2012 puola johtosarja tulpat filtteri öljyt kärjet jakajan kansi kyseessä 3,9 efi //Janne |
ruisku? kaasari?
|
sorry! 3,9 efi
|
Paa uudet katit vai katti, miten ne putket ny noissa meneekään...
|
paa se mittari toisen auton röörin päähän :D
|
HC-->palamattomat, eli mitä huonommin kone poltaa sitä korkeampi hc. Mites korkee co?? jos alle0,2- 0,5 en epäilisi kattia. Joskus tutkin yhtä bemaria jossa oli hc juuri karvan verran yli 200 siihen oli kaveri vaihtanut itse tulpat ja kolauttanut yhden tulpan päätä asennettaessa siten että kärkiväli oli pienempi kuin muissa. Se riitti nostamaan hc arvon juuri tuohon yli 200aan. Arvot ennen kattia kunnossa olevassa koneessa ovat 0,2-0,5 co ja hc n100-150 lambda pitää olla 1. Jos arvot ovat nämä sinullakin, silloin voi olla että katti ei enää putsaa...
|
yhteen letukkaan autto syksyllä hc:n laskuun tyhjäkäynnillä kun putsattiin suuttimet ultraäänipesurilla, ne tuppas vähän kuolaamaan läpi ja seos meni rikkaalle
|
mitäs käy jos katsastaa e 85 :lla??
|
Lamdat?
|
Lainaus:
//Janne |
Mitä ne muut arvot sitten on? Vähän tarkemmin kuin "ok"
Syksyllä vaihdettu paljon osia ja joku menny pieleen? |
Lainaus:
Toisilla tulpilla vois kokeilla. ;) http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95830&page=5 :D |
Lainaus:
HC=250 (100) CO 2500 0,1 (0,3) lambda 1,01 (0,97-1,03) muuta ei mitattu! //Janne |
Lainaus:
Edelleen epäilen katteja vai kattia, onko niitä nyt yks vai kaks? |
Kohollahan tuo häkäkin on.
Onko siinä katalysaattorit (ja lanbdat) vai ei? Vai pitäiskö se nähdä noista päästärajoista? Tässä http://www.britishv8.org/articles/rover-14cux-efi.htm on yleistietoa systeemistä. Täällä kans jotain. http://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_14CUX |
moi!
n 15km maantie ajoa, ennen katsastusta! Kun antaa kaasua yli sen 1500rpm niin kaikki arvot hyväksyttyjen arvojen sisällä! Ongelma vain tyhjäkäynnillä! Katteja ja lambdoja on 2 niitä arvoja mittailtiin sellaset 5 min...! :( //Janne |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
onks 2 lambdaa vai peräti 4 ?
EDIT: efissä 2 kpl |
moi!
Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään? //Janne |
Lainaus:
|
moi!
Lueskelin netistä että "coolant sensor" jos näyttää väärin niin se haittaa pensan "oikein" annostusta! Jos nettiä on uskominen niin "normaali" kulutus 3,9 autom oli 15-17l/100km...itellä on aika tarkaan se 20l/100km riippumatta kelistä! ;) //Janne |
Lainaus:
|
Kattivika nostais kierroksilla CO:ta?
Mä kattelisin vielä ne sytkäosit uudestaan, josko kuitenki olis joku huonosti. |
Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.
Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen. Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja? Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa. |
Sivu luotu: 22:17 (GMT +2). |