Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2013, 22:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Kohollahan tuo häkäkin on.
Onhan se koholla ja just sen verran että uusilla kateilla päästöt olis todnäk ookoo, antas anteeks pienet vianpoikaset kipinä/bensapuolellakin jos niitä on. Mitä lie HC @2500 rpm?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2013, 22:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

onks 2 lambdaa vai peräti 4 ?

EDIT: efissä 2 kpl
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 25.02.2013 22:26
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2013, 22:27
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
onks 2 lambdaa vai peräti 4 ?

EDIT: efissä 2 kpl
2kpl
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2013, 22:29
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Lueskelin netistä että "coolant sensor" jos näyttää väärin niin se haittaa pensan "oikein" annostusta! Jos nettiä on uskominen niin "normaali" kulutus 3,9 autom oli 15-17l/100km...itellä on aika tarkaan se 20l/100km riippumatta kelistä!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2013, 22:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kattivika nostais kierroksilla CO:ta?
Mä kattelisin vielä ne sytkäosit uudestaan, josko kuitenki olis joku huonosti.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2013, 22:56
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.

Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen.

Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja?

Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 25.02.2013 23:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2013, 23:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.

Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen.

Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja?

Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa.
Varmaan jakajan toiminta häiriintyy jos ylimääräiset kärjet pyörii mukana
Nokka-, kansipahvi- tai venttiilivika vaivais just ensin tyhjäkäynnillä, mut jos tosiaan ei vielä niitä mietitä..

Paljonko tyhjäkäyntikierrokset on? Ettei ole liian matalat?
Mitä tyhjäkäyntiventtiili tekee, päästää ilmaa ohi kaasuläpän?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2013, 11:13
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.
Missäs kohtaa toi venttiili on? Oliko muita oireita kuin tuo kulutus? EDIT: no katos tossahan toi olikin jo viimeisessä viestissä takeltelun oireet...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 26.02.2013 11:20
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2013, 23:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kattivika nostais kierroksilla CO:ta?
No eihän toi nollilla oo nytkään, ja kierroksilla ilman kuormaa käy yleensä laihemmalla joten katti selviää helpommalla. HC kierroksilla -tieto jeesais myös, jos lähempänä sataa niin selkeemmin katti, jos menee alta 50:n, syy varmaan muualla. AVROhan tuota jo tyhjäkäyntiventtiiliä osas arvella. Ja niinkuin jo aiemmin totesin, uusi katti kuittais pienet oikeetkin viat, mutta tietysti parempi korjata ne ekaks jos ei oo vaan tarkoitus läpäistä testi, varsinkin jos se vaikuttaa kulutukseen jopa useita litroja.

Edit:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
KAIKKI arvot OK kun koneelle antaa yli 1500rpm!
Ai se olikin noin alhaalla missä jo arvot korjaantuu, eikä 2500 rpm, puoltaa enemmän siis jonnekkin muualle kuin kattiin ongelmaa.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 25.02.2013 23:16
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2013, 22:26
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään?

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2013, 22:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään?
Eikä oo vaihdettu vielä? Eiköhän ne biltemanki katit pelais siinä missä muutkin tarvikemallit.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mobira HC-16, HD-16, HC-17, HD-17. Rompe1 O/M/V Muut 0 23.01.2011 11:47
spin tires hc truck peli ja R.o.R psychobilly Linkit 49 27.02.2010 20:26
Myyty: Valkokangas Da-lite Model B HC MW 92" Pasi O/M/V Muut 1 16.03.2008 15:46
wrangler YJ vanteen ET arvot smakki69 Tekniikka & Jutustelu 12 11.05.2007 18:04
HC paikka KANGASALA Teemu Tapahtumat 33 04.05.2007 19:35


Sivu luotu: 23:51 (GMT +2).