![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Se on päätetty että VAG:n automaattia ei meille tule. Automaattihan on kyllä muuten mukava, nykyinen Volvo on automaatilla. No mites tuommonen Passatti, monesta suunnasta kuulunut että olisi kylmä auto talvella, pitäneekö paikkaansa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oma kokemus ainakin tämänhetken pasuunasta olleet ihan kohtuullisia (-02 1,9 TDI 4motion 6-v manuaali) Ainut haittaava vika on tainnut olla yksi kuminen ahto putki poksahti, toinen murros ja toisesta suojakumi. Kahdesti käyttäny leimalla ja yhden tuki varren joutui vaihtamaan ja jarruletkut. 4-pyöräsuuntaukseen joutui vaihtamaan r-tangonpään (jumissa) ja taakse säätöpultit (jumissa). Muuten ei oo kuin tarvinnu vähän jarruremppaa ja öljyjä vaihella. Oon kyllä ite tavannut kylmempiäkin talviautoja kuin passatti työmatka n.60 km aina on tarennut, yksinään tulee ajeltua niin on lasit pysyny sulana. Ostin 148tkm ajettuna, nyt taitaa olla n.213tkm ja ajetaan nyt se 300tkm ainakin. Aiempi -99 passatti 2.3 V5 oli tukivarsien osalta aika susi ja jakopään osalta aika kallis remontti.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli -00 1.9td ahu koneella kolme ja puoli vuotta ja kilometrejä n 100t. Reilut 300 oli minulta lähtiessä mittarissa. Ihan kelpo peli, voisin ostaa vastaavan vielä joskus uudelleenkin. Kylmähän se oli ku mahoton ku ei ollut polttoinekäyttöistä lisälämmitintä. Lasit tahto olla läskissä jos kyytillä oli täys porukka.
Kummallisin vaika oli, ku vetoakseli ulostui vetonivelestä, vaihdoin uuden vetonivelen jonka jälkeen ongelma ei uusiutunut. Tukivarret vaihdon kerralla kaikki. Samalla laitoon niveliin rasvanipat. No heti seuraavana talvena kaikista nivelistä suojakumit kuitenkin pakkasessa rikkoutui. Pallonivelen suojakumi oli kuin muovia kun pakkasta oli 20°C. Laitoin tarvikesuojakumit tilalle ja matka jatkui. Tää tukivarsisarja olisi mennyt takuuseen, mutta kun ne rasvanipat oli siellä niin sit ei. Myyjän mukaan tässä sarjassa oli ollut paljon ongelmia. Eivät olleet kestäneet kaikilla edes 10 tkm. Mulla ne ehti olla 60tkm ja olivat yhä ehjät. Ovien mikrokytkimien kanssa oli kans ongelmia. Laittelia ovia ominpäin välillä lukkoon ku ei tiennyt että ovi oli tai oi juuri käynyt auki. Pyyhkijän mekanismiin oli Hitlerinkosto jätettynä. Vaati säännöllisesti crc-kylpyä.Ilman lisävoitelua pyyhkiät hidastuivat aluksi kunnes pysähtyi kokonaan, sitten sitä oltiinkin jo käsin pyyhkijää avittamassa jottei moottori palaisi. Ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri alkoi jossain 290tkm kohdalla vaikeroimaan. Lopulta sain vian paikallistettua ja laakerin vaihdettua. Laakeriremppa maksoi n. 45€. Siis ihan kiva pirssi. ;-) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
1997/98 Passat V6 Syncro, nyt taulussa 188 tkm. Ei isompia murheita, normaalia huoltoa vain. Autoa ei ole ruostesuojattu suomessa, saksasta haettu. Nyt löytyy lokasuojasta 10x30 mm kevyesti pintaruosteinen kohta, mistä on kivet syöneet maalin pois. Ai ai, mätä paska.
![]() Vaihdoin orggikset raidetangoon päät uusiin 160 ja 180 tkm kohdalla. Muita niveliä on mennyt 90 tkm aikana muutama. Mutta vielä on alkuperäisiä jäljellä. Alkuperäiset nivelet ovat Lemfölder merkkisiä. Niitä saa myös tarvikkeena, niistä on vingutettu audi/vw merkit pois. Tarvikkeena puolet halvempi sama osa. Viimeaikoina on alkanut lämpömittari temppuilemaan. Nousee ja laskee edes taas, mutta kunnes asettuu yleensä aloilleen. Koneen lämmöt ok.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
1997/98 Passat V6 Syncro, nyt taulussa 188 tkm. Ei isompia murheita, normaalia huoltoa vain. Autoa ei ole ruostesuojattu suomessa, saksasta haettu. Nyt löytyy lokasuojasta 10x30 mm kevyesti pintaruosteinen kohta, mistä on kivet syöneet maalin pois. Ai ai, mätä paska.
![]() Vaihdoin orggikset raidetangoon päät uusiin 160 ja 180 tkm kohdalla. Muita niveliä on mennyt 90 tkm aikana muutama. Siis olen vaihtanut tehtaan nivelen tilalle uuden. Mutta vielä on alkuperäisiä jäljellä. Alkuperäiset nivelet ovat Lemfölder merkkisiä. Niitä saa myös tarvikkeena, niistä on vingutettu audi/vw merkit pois. Tarvikkeena puolet halvempi sama osa. Viimeaikoina on alkanut lämpömittari temppuilemaan. Nousee ja laskee edes taas, mutta kunnes asettuu yleensä aloilleen. Koneen lämmöt ok.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä niissä tarkenee vielä noin -15c asteeseen asti jos termari on kunnossa ja itseasiassa se on melko monessa rikki eikä sitten lämpene millään.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nyt 167 tuhatta ajettu 2wd TDi PD (110hv?) v. 2004 on ollut uudesta emännän ajokkina. Takuuajan oli 10-15 tuhannen huoltovälillä, sittemmin omassa verstaassa 7500-9000 eli n. puoli vuotta ollut huoltoväli.
Takuuseen vaihtui eteen taaempi alatukivarsi (kumi irtosi varren silmästä, alkoi narista). Sen vaihdon myötä alkoi sama kulma naksumaan hidastetöyssyissä. Takuu meni sitä ihmetellessä umpeen. Auto oli koko päivän työn alla kumminkin takuun piikkiin ja nakse loppui lopulta vaihtamalla Audiin tarkoitettu etutolpan yläpään laakeri tilalle. Ilmeisesti oli maahantuojalla tiedossa, mitä pitää vaihtaa... Kojelaudan räminää ja pientä alkavaa öljyvuotoa lukunottamatta ok peli vieläkin. Pojalla on joku 90hv diesel automaagi Passat vm. -97 tai jotakin sellaista. Öljypohjan tiiviste vuotaa. Kierroslukumittari väpättää joskus ja samalla öljynpaineen valo vilkuttaa. Laitoin painemittarin, että todettiin olevan hyvät paineet kuumanakin, eli joku johtosarjavika varmaan on kyseessä. Eteen piti uusia lähes kaikki tukivarret 170 tuhannen lukemissa. Enemmän tässä on ollut tuollaista pikkuvikaa kuin -04:ssa, mutta kone ja tomaatti pelaa hyvin. Kumpikin on lämmenneet ihan kohtuudella, kun otetaan huomioon pieni ominaiskulutus ja farkun isompi sisätila. Ja hyviä ajaa on olleet, sellaisia vakaita menijöitä.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 22.02.2013 20:27 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli -00 1.9td ahu koneella kolme ja puoli vuotta ja kilometrejä n 100t. Reilut 300 oli minulta lähtiessä mittarissa. Ihan kelpo peli, voisin ostaa vastaavan vielä joskus uudelleenkin. Kylmähän se oli ku mahoton ku ei ollut polttoinekäyttöistä lisälämmitintä. Lasit tahto olla läskissä jos kyytillä oli täys porukka.
Kummallisin vaika oli, ku vetoakseli ulostui vetonivelestä, vaihdoin uuden vetonivelen jonka jälkeen ongelma ei uusiutunut. Tukivarret vaihdon kerralla kaikki. Samalla laitoon niveliin rasvanipat. No heti seuraavana talvena kaikista nivelistä suojakumit kuitenkin pakkasessa rikkoutui. Pallonivelen suojakumi oli kuin muovia kun pakkasta oli 20°C. Laitoin tarvikesuojakumit tilalle ja matka jatkui. Tää tukivarsisarja olisi mennyt takuuseen, mutta kun ne rasvanipat oli siellä niin sit ei. Myyjän mukaan tässä sarjassa oli ollut paljon ongelmia. Eivät olleet kestäneet kaikilla edes 10 tkm. Mulla ne ehti olla 60tkm ja olivat yhä ehjät. Ovien mikrokytkimien kanssa oli kans ongelmia. Laittelia ovia ominpäin välillä lukkoon ku ei tiennyt että ovi oli tai oi juuri käynyt auki. Pyyhkijän mekanismiin oli Hitlerinkosto jätettynä. Vaati säännöllisesti crc-kylpyä.Ilman lisävoitelua pyyhkiät hidastuivat aluksi kunnes pysähtyi kokonaan, sitten sitä oltiinkin jo käsin pyyhkijää avittamassa jottei moottori palaisi. Ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri alkoi jossain 290tkm kohdalla vaikeroimaan. Lopulta sain vian paikallistettua ja laakerin vaihdettua. Laakeriremppa maksoi n. 45€. Siis ihan kiva pirssi. ;-) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
4Wheelparts.com Kokemuksia | Streetpunk79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.11.2009 23:17 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
Offitalvirenkaat, kokemuksia? | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 12.11.2006 22:13 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |