Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2013, 15:15
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...

En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.

Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.

Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...


Viimeksi muokannut mikkocap : 22.02.2013 15:26 Perustelu: lisäyksiä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2013, 16:37
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Se on päätetty että VAG:n automaattia ei meille tule. Automaattihan on kyllä muuten mukava, nykyinen Volvo on automaatilla.

No mites tuommonen Passatti, monesta suunnasta kuulunut että olisi kylmä auto talvella, pitäneekö paikkaansa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2013, 17:18
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
monesta suunnasta kuulunut että olisi kylmä auto talvella, pitäneekö paikkaansa?
Ilman erillistä polttoaine lämmitintä pakkasella on melko jäätävä ja 4 henkee sisällä pakkaskelillä aiheuttaa kivan jääpeitteen laseihin, tarkasti etusuuttimet asettamalla pysy tuulilasi melkein auki Laadusta kertoo sekin jotain kun yksikään muovipaneeli ei vaan istu. Mainittakoon että itsellä todellakin kokemukset perustuu siihen yhteen ainokaiseen yksilöön, kun ei kertakaikkiaan usko, järki, eikä persaus toista pommikonetta enää kestä
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2013, 18:01
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Oma kokemus ainakin tämänhetken pasuunasta olleet ihan kohtuullisia (-02 1,9 TDI 4motion 6-v manuaali) Ainut haittaava vika on tainnut olla yksi kuminen ahto putki poksahti, toinen murros ja toisesta suojakumi. Kahdesti käyttäny leimalla ja yhden tuki varren joutui vaihtamaan ja jarruletkut. 4-pyöräsuuntaukseen joutui vaihtamaan r-tangonpään (jumissa) ja taakse säätöpultit (jumissa). Muuten ei oo kuin tarvinnu vähän jarruremppaa ja öljyjä vaihella. Oon kyllä ite tavannut kylmempiäkin talviautoja kuin passatti työmatka n.60 km aina on tarennut, yksinään tulee ajeltua niin on lasit pysyny sulana. Ostin 148tkm ajettuna, nyt taitaa olla n.213tkm ja ajetaan nyt se 300tkm ainakin. Aiempi -99 passatti 2.3 V5 oli tukivarsien osalta aika susi ja jakopään osalta aika kallis remontti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2013, 18:10
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Mulla oli -00 1.9td ahu koneella kolme ja puoli vuotta ja kilometrejä n 100t. Reilut 300 oli minulta lähtiessä mittarissa. Ihan kelpo peli, voisin ostaa vastaavan vielä joskus uudelleenkin. Kylmähän se oli ku mahoton ku ei ollut polttoinekäyttöistä lisälämmitintä. Lasit tahto olla läskissä jos kyytillä oli täys porukka.

Kummallisin vaika oli, ku vetoakseli ulostui vetonivelestä, vaihdoin uuden vetonivelen jonka jälkeen ongelma ei uusiutunut. Tukivarret vaihdon kerralla kaikki. Samalla laitoon niveliin rasvanipat. No heti seuraavana talvena kaikista nivelistä suojakumit kuitenkin pakkasessa rikkoutui. Pallonivelen suojakumi oli kuin muovia kun pakkasta oli 20°C. Laitoin tarvikesuojakumit tilalle ja matka jatkui. Tää tukivarsisarja olisi mennyt takuuseen, mutta kun ne rasvanipat oli siellä niin sit ei. Myyjän mukaan tässä sarjassa oli ollut paljon ongelmia. Eivät olleet kestäneet kaikilla edes 10 tkm. Mulla ne ehti olla 60tkm ja olivat yhä ehjät.

Ovien mikrokytkimien kanssa oli kans ongelmia. Laittelia ovia ominpäin välillä lukkoon ku ei tiennyt että ovi oli tai oi juuri käynyt auki.


Pyyhkijän mekanismiin oli Hitlerinkosto jätettynä. Vaati säännöllisesti crc-kylpyä.Ilman lisävoitelua pyyhkiät hidastuivat aluksi kunnes pysähtyi kokonaan, sitten sitä oltiinkin jo käsin pyyhkijää avittamassa jottei moottori palaisi.

Ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri alkoi jossain 290tkm kohdalla vaikeroimaan. Lopulta sain vian paikallistettua ja laakerin vaihdettua. Laakeriremppa maksoi n. 45€.



Siis ihan kiva pirssi. ;-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2013, 18:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

1997/98 Passat V6 Syncro, nyt taulussa 188 tkm. Ei isompia murheita, normaalia huoltoa vain. Autoa ei ole ruostesuojattu suomessa, saksasta haettu. Nyt löytyy lokasuojasta 10x30 mm kevyesti pintaruosteinen kohta, mistä on kivet syöneet maalin pois. Ai ai, mätä paska.

Vaihdoin orggikset raidetangoon päät uusiin 160 ja 180 tkm kohdalla. Muita niveliä on mennyt 90 tkm aikana muutama. Mutta vielä on alkuperäisiä jäljellä.

Alkuperäiset nivelet ovat Lemfölder merkkisiä. Niitä saa myös tarvikkeena, niistä on vingutettu audi/vw merkit pois. Tarvikkeena puolet halvempi sama osa.

Viimeaikoina on alkanut lämpömittari temppuilemaan. Nousee ja laskee edes taas, mutta kunnes asettuu yleensä aloilleen. Koneen lämmöt ok.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2013, 18:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

1997/98 Passat V6 Syncro, nyt taulussa 188 tkm. Ei isompia murheita, normaalia huoltoa vain. Autoa ei ole ruostesuojattu suomessa, saksasta haettu. Nyt löytyy lokasuojasta 10x30 mm kevyesti pintaruosteinen kohta, mistä on kivet syöneet maalin pois. Ai ai, mätä paska.

Vaihdoin orggikset raidetangoon päät uusiin 160 ja 180 tkm kohdalla. Muita niveliä on mennyt 90 tkm aikana muutama. Siis olen vaihtanut tehtaan nivelen tilalle uuden. Mutta vielä on alkuperäisiä jäljellä.

Alkuperäiset nivelet ovat Lemfölder merkkisiä. Niitä saa myös tarvikkeena, niistä on vingutettu audi/vw merkit pois. Tarvikkeena puolet halvempi sama osa.

Viimeaikoina on alkanut lämpömittari temppuilemaan. Nousee ja laskee edes taas, mutta kunnes asettuu yleensä aloilleen. Koneen lämmöt ok.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2013, 20:08
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Kyllä niissä tarkenee vielä noin -15c asteeseen asti jos termari on kunnossa ja itseasiassa se on melko monessa rikki eikä sitten lämpene millään.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2013, 20:23
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.398
Perusasetus

Nyt 167 tuhatta ajettu 2wd TDi PD (110hv?) v. 2004 on ollut uudesta emännän ajokkina. Takuuajan oli 10-15 tuhannen huoltovälillä, sittemmin omassa verstaassa 7500-9000 eli n. puoli vuotta ollut huoltoväli.

Takuuseen vaihtui eteen taaempi alatukivarsi (kumi irtosi varren silmästä, alkoi narista). Sen vaihdon myötä alkoi sama kulma naksumaan hidastetöyssyissä. Takuu meni sitä ihmetellessä umpeen. Auto oli koko päivän työn alla kumminkin takuun piikkiin ja nakse loppui lopulta vaihtamalla Audiin tarkoitettu etutolpan yläpään laakeri tilalle. Ilmeisesti oli maahantuojalla tiedossa, mitä pitää vaihtaa...

Kojelaudan räminää ja pientä alkavaa öljyvuotoa lukunottamatta ok peli vieläkin.

Pojalla on joku 90hv diesel automaagi Passat vm. -97 tai jotakin sellaista. Öljypohjan tiiviste vuotaa. Kierroslukumittari väpättää joskus ja samalla öljynpaineen valo vilkuttaa. Laitoin painemittarin, että todettiin olevan hyvät paineet kuumanakin, eli joku johtosarjavika varmaan on kyseessä. Eteen piti uusia lähes kaikki tukivarret 170 tuhannen lukemissa. Enemmän tässä on ollut tuollaista pikkuvikaa kuin -04:ssa, mutta kone ja tomaatti pelaa hyvin.

Kumpikin on lämmenneet ihan kohtuudella, kun otetaan huomioon pieni ominaiskulutus ja farkun isompi sisätila. Ja hyviä ajaa on olleet, sellaisia vakaita menijöitä.
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 22.02.2013 20:27
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.02.2013, 18:25
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Mulla oli -00 1.9td ahu koneella kolme ja puoli vuotta ja kilometrejä n 100t. Reilut 300 oli minulta lähtiessä mittarissa. Ihan kelpo peli, voisin ostaa vastaavan vielä joskus uudelleenkin. Kylmähän se oli ku mahoton ku ei ollut polttoinekäyttöistä lisälämmitintä. Lasit tahto olla läskissä jos kyytillä oli täys porukka.

Kummallisin vaika oli, ku vetoakseli ulostui vetonivelestä, vaihdoin uuden vetonivelen jonka jälkeen ongelma ei uusiutunut. Tukivarret vaihdon kerralla kaikki. Samalla laitoon niveliin rasvanipat. No heti seuraavana talvena kaikista nivelistä suojakumit kuitenkin pakkasessa rikkoutui. Pallonivelen suojakumi oli kuin muovia kun pakkasta oli 20°C. Laitoin tarvikesuojakumit tilalle ja matka jatkui. Tää tukivarsisarja olisi mennyt takuuseen, mutta kun ne rasvanipat oli siellä niin sit ei. Myyjän mukaan tässä sarjassa oli ollut paljon ongelmia. Eivät olleet kestäneet kaikilla edes 10 tkm. Mulla ne ehti olla 60tkm ja olivat yhä ehjät.

Ovien mikrokytkimien kanssa oli kans ongelmia. Laittelia ovia ominpäin välillä lukkoon ku ei tiennyt että ovi oli tai oi juuri käynyt auki.


Pyyhkijän mekanismiin oli Hitlerinkosto jätettynä. Vaati säännöllisesti crc-kylpyä.Ilman lisävoitelua pyyhkiät hidastuivat aluksi kunnes pysähtyi kokonaan, sitten sitä oltiinkin jo käsin pyyhkijää avittamassa jottei moottori palaisi.

Ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri alkoi jossain 290tkm kohdalla vaikeroimaan. Lopulta sain vian paikallistettua ja laakerin vaihdettua. Laakeriremppa maksoi n. 45€.



Siis ihan kiva pirssi. ;-)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.02.2013, 16:41
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Automaatista ei Passatissa kokemusta, mutta muuten on jonkin verran. Kolme 1,9 TDI Passattia on minulla ollut, joilla jokaisella ajoin n. 100 tkm. -97, -00 ja -04. Näistä kaksi viimeistä nelivetoisena. Tukivarsia jouduin tuosta ensimmäisestä kai yhden vaihtamaan. Tiedä sitten, oliko nelivetoisissa vahvemmat nivelet vai oliko kaikissa uudemmissa, mutta niihin ei yhtään tarttenut vaihtaa. Autoilla oli myydessä ajettu jotain 230 - 280 tkm.

Ei noissa mielestäni erityisen paljon vikoja ollut. Kaksi ilmamassa-anturia yhteensä piti vaihtaa. Viimeisestä hajosi välijäähdytin, muoviseen päätyyn tuli reikä ja samassa yhteydessä vaihdettiin ahdin, jota ei kyllä olisi tarttenut vaihtaa edes... Yhdestä karkasi kylmäaineet, kun putki oli hinkkaantunut puhki. Se kuulemma niin pahassa paikassa, että saattaa noin käydä. Jostain meni lämpötila-anturi. Ensimmäisessä tuli sellainen vika, että katalysaattorin sisukset lähtivät irti ja jossain tilanteessa tukkivat pakokaasun virtausta hetkellisesti niin, että moottori meni vikatilaan. Kuittaantui kun käytti virrat pois. Yhdestä piti vaihtaa ratista joku airbagin johto, kun oli mennyt huonoksi. Nyt ei ainakaan muuta tule mieleen, että olisi muita kuin kuluvia osia vaihdeltu tai sitten käyttäjälähtöisesti...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.02.2013, 17:10
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

vm. 2001 vaihtuu lujemmat tukivarret passattiin. Ei ainakaan ole minua palellut omassa kulkineessa, itsellä on tuommoinen -04 1,9TDI 4motion avf 96kw koneella. ei ole vaihettu yhtään pumppusuutinta ainakaan vielä, mutta eihän sillä ole ajettu vasta kuin vähän yli 300000km. moottorin ongelmat on rajoittunut jakohihnan hammaspeikkoon, oli kulunut hihnapyörät pilalle, ihmeellisinta oli, että ne oli vaihdettu edellisessä jakopää huollossa. Kestoikää niille tuli 90100km... Jos päädyt tuommoiseen pumppusuutin koneiseen 130hv (96kw) malliin kannattaa valita 6vaihteinen versio, se on isommallla kytkimellä ja siinä on huomattavasti vähemmän ongelmia vauhtipyörän kanssa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.02.2013, 19:56
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...

En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.

Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.

Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...
Työkseni noita valitettavasti korjailen joten ei ole mutua. Arvelinkin että joku herneet vetäsee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
4Wheelparts.com Kokemuksia Streetpunk79 Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2009 23:17
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).