Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2013, 01:16
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

passatin automaatti loota kesti öljyjä vaihtamaalla 450tkm ja liikkuu vieläkin 66kw tdi ja pää sääntösesti ihan sama mitä ostaa tonnin hintaluokassa vikaa ja kuluvia osia joutuu ostamaan, osta uudempi ja kalliimpi auto tai ainahan voi ajaa polkupyörällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2013, 06:37
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Mulla on A4 tuolla AFN koneella, ja konehan on ihan parhautta. Ei kalliita pumppusuuttimia vaan jakajapumpullinen kone. Turbo tuohon omaan on vastikään vaihdettu. Oma tosin on manuaalilaatikolla, automaattia en uskaltaisi ottaa kun jokainen tomaattiloota mistä olen kuullut on ollut jollain tavalla rikki...

Tukivarret on edessä on tosiaan heikko kohta, mutta eivät maksa paljoa vaihtaa ja kun vaihtaa vahvistettuihin niin kestää.

Todella pieniruokainen pirssi, reilusti alle viisi litraa sadalle, mukava ja hyvä ajettava eikä ole kalliita osia tai vaikeita huoltaa
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2013, 06:55
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Itellä golf-00 2.0 bensa automaatti ei vikoja ollu kertaakaan auto ollut 3v mulla.
Käyttis bemari 728iA ajettu mittarin mukaan 330tkm ja automaatti toimii hyvin.

Ihan turha noita on pelätä, tai jos pelottaa niin ostaa uuden niin saa takuunkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2013, 12:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Itellä golf-00 2.0 bensa automaatti ei vikoja ollu kertaakaan auto ollut 3v mulla.
Käyttis bemari 728iA ajettu mittarin mukaan 330tkm ja automaatti toimii hyvin.

Ihan turha noita on pelätä, tai jos pelottaa niin ostaa uuden niin saa takuunkin.
Yhdistelmä 4syl TDi+Aut on sellainen mitä en ainakaan itselle ottaisi. Ihan samasta syystä miksi manuaalissa menee se kaksoismassa rikki. Vitonen on "kiltimpi" voimansiirrolle.

Syynä se alakierroksien vääntö yhdistettynä neloskoneen ominaisvärähtelyyn. Jostain syystä esim. uudempaan Toyotaan ja Subaruun ei saa automaattia dieselin jatkoksi vaikka bensavehkeissä on paljon suuremmilla tehoilla...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2013, 13:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Mitä on "kuljetusöljy"? Värjätty tinneri? Miksi tehtaalla olis laitettu tämmönen suojarasva mikä pitäis ottaa luovutushuollossa pois, ei kovin kustannustehokkaalta vaikuta.

Passatti itessään voi olla hyväkin ostos tuon ikäisenä, nivelet jo ainakin kertaalleen vaihdettu ja tilalle tulleet yleensä lujempia, joten ei niitä kovin tiuhaan tarvii vaihtaa. Eikä montaa kymppiä maksa alumiininen tukivarsikaan eteen jos tarvii vaihtaa.

Koneet luotettavia ja kulkee vähällä. Voimaakin saa kiusattua ulos mitä moninaisemmalla tavalla. Tietysti vauhtipyörä/kytkin lujilla sen jälkeen. Ovien lukot reistailee kuten monessa muissakin Volkkareissa. Jakoremmiä varten keula kipattava, ekalla kerralla vähä outo, mut ei niin vaikee kuitenkaa.

Velipojalla oli tommonen -98 malli (manuaali) vuosina -07-12 n. 140 tkm (160-300tkm) ajalla, joten sitä rempanneena/auton pitoo sivusta seuranneena näillä kokemuksilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2013, 15:03
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2013, 15:15
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa. Moottori vuotaa mm öljypohjan tiivisteestä poikkeuksetta öljyä (tämä ongelma ei ole kuin peltisellä öljypohjalla), jäähdytysnestevuotoja vaikka muille jakaa, sisustan muovit murenee, nuo tukivarret jo mainittiinkin jne. Huomaat kyllä auton laadun kun istut kuskin paikalle.
onko tämä taas niitä tarinoita kun on yhden paskan nähny niin kaikki maailman passatit on syvältä perseestä? hohhoijaa...

En minäkään erityisemmin koskaan mitään tiettyä autoa oo suosinu, mutta passatteja on perhepiirissä ollut useampia, vuosimallien -97 ja -00 väliltä, ja ne kaikki on ovat olleet aivan kelpo autoja. Tällä hetkellä olevaan jouduttiin vaihtamaan automaattilaatikko, jotka tunnetusti ei VAG konsernin tuotteissa ole erityisen pitkäikäisiä. Tiptronic on kyllä mukava, kun/jos sattuu toimimaan. Kuten eskimo mainitsi tukivarsista, niin niitä menee, joskin helppo ja suht edullisia vaihtaa... Mutta jos haluaa että kestää alustan osat pidempään, ostaa samantien sen n. 250 maksavan vahvistetun sarjan josta löytyy kaikki etupään nivelet pulteista ja raidetangon päistä lähtien. Tällöin niitä ei tarvii olla joka katsastukseen vaihtamassa.

Ja bensakoneetkin tuntuvat kestävän kohtuu hyvin kilometrejä, poikkeuksia löytyy toki. Dieselmoottoreista ei muita kokemuksia kuin se että 2.5TDI AKE moottori on surullisen kuuluisa yläkerrastaan... Nokka-akselijumppa on (kuulemma) melko perinteinen remontinkohde.

Edit. Eli siis ainakin omakohtaisten kokemuksien perusteella en näe syytä miksei voisi ostaa yleensäkään passattia, toki yksilöstä riippuen... ja manuaalina...

Viimeksi muokannut mikkocap : 22.02.2013 15:26 Perustelu: lisäyksiä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2013, 21:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa.
Alkuvaiheen passatit, eli vuodesta 1973--> minne asti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2013, 12:27
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
passatin automaatti loota kesti öljyjä vaihtamaalla 450tkm ja liikkuu vieläkin 66kw tdi ja pää sääntösesti ihan sama mitä ostaa tonnin hintaluokassa vikaa ja kuluvia osia joutuu ostamaan, osta uudempi ja kalliimpi auto tai ainahan voi ajaa polkupyörällä.

Tämä oli juurikin se oman kommenttini pointti et jos laatikko vaihdettua tai UUTENA LAITETTU ÖLJYT LAATIKKOON niin sitten kestää sen minkä mikä tahansa muukin automaatti,
mutta suomessa maahantuoja ei kuulemma vaihtanut kuljetus öljyjä pois lainkaan vaan luovutti auton värjätyt tinnerit laatikossa asiakkaalle ja sitten 10t vaihdossa ehkä laatikko öljyt vaihdettiin jos oli palaneen näköiset, mutta jos kauniilla ajolla niin sitten vaan tikku takaisin.
Molemmissa tapauksissa homma oli paska joko laatikko jo valmiiksi hajalla tinnereillä ajamisesta/palamisesta tai sitten lisää kilometrejä tinnerillä ja laatikko paskaksi.

Audin piirituonnin huoltomiehen kanssa asiasta keskustelin kun huomasivat äitini transportterilla lähtevän yhdellä vaihdolla liian vähän.
Hän kertoili, ettei koskaan pitänyt vaihtaa öljyjä laatikkoon ennen luovutusta koska johto ei ollut kertonut, että näin oli saksan päästä käsketty.
Asia ei koskaan tullut esille sen tarkemmin julkisuuteen kun takuu aikana hajonneet laatikot korjattiin enemmän ja vähemmän väärin käytettyinä. Jos öljyt normaali tilanteessa palaa alle 100t niin ei oikeen oikein käytöstä voi kyse olla ja automaattien määrä kuitenkin koko konsernin myytyihin tuotteisiin nähden oli marginaalinen.
Seatit ja Skodat kun vielä tuli normaali öljyillä niin ei niissäkään ollut vikaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
4Wheelparts.com Kokemuksia Streetpunk79 Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2009 23:17
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 04:34 (GMT +2).