![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ok, mieluiten haluaisin manuaalilaatikolla, vaan tämä "yksilö" sattuu olemaan automaatilla. Sen tiedän, että volkkarin automaatit eivät ole hyvässä maineessa, ja siksi mietityttää. Tässä on manuaali-ilmastointi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kerran manuaalia haluat niin etsi rauhassa se. Näitä on kuitenkin niin saatanasti myynnissä eli ei väkisin kannata sitä ekaa ja automaattia ottaa...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen bensa turbollinen malli oli melkein 10 vuotta kakkosauton roolissa.
Hyvähän se on ajaa ja ei ruostu, toisin kuin nuo mersut.. Mutta kuten tullut esille; jos oikein rahamiehen vikaa on, niin silloin V6 diesel, automaatti ja neliveto. Manuaalina ja perusdieselillä varmasti pitkät hetket edessäpäin. Etupäässä menee tuota tukivartta ja jos pitoautoksi tekee, niin vaihtaa ne kaikki kerralla. Työnä ei ole mikään iso lainkaan, joten ei nyt ihmeellisesti harmita vaihdella useamminkaan. Mutta kaikenlainen huoltaminen on kyllä sitten todella syvältä. Pikku hiljaa se keulan irroitus alkaa jos mennä ihan rutiinilla.. Ja jos purkaa kerran keulan, niin vaihtelee kaikki laturit ja vesipumput, sekä hihnat jne kerralla pois, jottei heti tarvitse olla tekemässä uudestaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hyvää tietoa tullut, kiitos siitä. No mitenkä saman konsernin Bora? löytyykö tästä kokemuksia?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Unohda suosiolla. Puoli vuotta oli ja samaa mieltä edellisten kanssa. Kaiken lisäksi kylmä auto. Vika tilassa koko ajan. Helma muovien alta laho.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nelivetoa ei sitten kannata pelätä nuissa pitkittäismoottorisissa on meinaan aikalailla sama kuin Audissa käytetty mm. vaihdelaatikko samalla varaosanumerolla varustettu ja perässä samat sisuskalut. Taitaa olla viimmeinen osa tekniikasta joka löysää...
Kaksoismassavauhtipyörä taitaa olla voimansiirron löyhin osa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
passatin automaatti loota kesti öljyjä vaihtamaalla 450tkm ja liikkuu vieläkin 66kw tdi ja pää sääntösesti ihan sama mitä ostaa tonnin hintaluokassa vikaa ja kuluvia osia joutuu ostamaan, osta uudempi ja kalliimpi auto tai ainahan voi ajaa polkupyörällä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on A4 tuolla AFN koneella, ja konehan on ihan parhautta. Ei kalliita pumppusuuttimia vaan jakajapumpullinen kone. Turbo tuohon omaan on vastikään vaihdettu. Oma tosin on manuaalilaatikolla, automaattia en uskaltaisi ottaa kun jokainen tomaattiloota mistä olen kuullut on ollut jollain tavalla rikki...
Tukivarret on edessä on tosiaan heikko kohta, mutta eivät maksa paljoa vaihtaa ja kun vaihtaa vahvistettuihin niin kestää. Todella pieniruokainen pirssi, reilusti alle viisi litraa sadalle, mukava ja hyvä ajettava eikä ole kalliita osia tai vaikeita huoltaa ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itellä golf-00 2.0 bensa automaatti ei vikoja ollu kertaakaan auto ollut 3v mulla.
Käyttis bemari 728iA ajettu mittarin mukaan 330tkm ja automaatti toimii hyvin. Ihan turha noita on pelätä, tai jos pelottaa niin ostaa uuden niin saa takuunkin. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä oli juurikin se oman kommenttini pointti et jos laatikko vaihdettua tai UUTENA LAITETTU ÖLJYT LAATIKKOON niin sitten kestää sen minkä mikä tahansa muukin automaatti, mutta suomessa maahantuoja ei kuulemma vaihtanut kuljetus öljyjä pois lainkaan vaan luovutti auton värjätyt tinnerit laatikossa asiakkaalle ja sitten 10t vaihdossa ehkä laatikko öljyt vaihdettiin jos oli palaneen näköiset, mutta jos kauniilla ajolla niin sitten vaan tikku takaisin. Molemmissa tapauksissa homma oli paska joko laatikko jo valmiiksi hajalla tinnereillä ajamisesta/palamisesta tai sitten lisää kilometrejä tinnerillä ja laatikko paskaksi. Audin piirituonnin huoltomiehen kanssa asiasta keskustelin kun huomasivat äitini transportterilla lähtevän yhdellä vaihdolla liian vähän. Hän kertoili, ettei koskaan pitänyt vaihtaa öljyjä laatikkoon ennen luovutusta koska johto ei ollut kertonut, että näin oli saksan päästä käsketty. Asia ei koskaan tullut esille sen tarkemmin julkisuuteen kun takuu aikana hajonneet laatikot korjattiin enemmän ja vähemmän väärin käytettyinä. Jos öljyt normaali tilanteessa palaa alle 100t niin ei oikeen oikein käytöstä voi kyse olla ja automaattien määrä kuitenkin koko konsernin myytyihin tuotteisiin nähden oli marginaalinen. Seatit ja Skodat kun vielä tuli normaali öljyillä niin ei niissäkään ollut vikaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
4Wheelparts.com Kokemuksia | Streetpunk79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.11.2009 23:17 |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
Offitalvirenkaat, kokemuksia? | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 12.11.2006 22:13 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 |