Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 20:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mutta asiaan. mites ois joku pikku susukin maasturi?
Ääni tälle, Jimny tai Vitara, jos ja kun pitäis olla helppo ja toimintavarma pidettävä eli tältä vuosituhannelta eikä paljoo ajettu. Alennusvaihteisto must jos yhtään pienemmälle raitille tarkoitus mennä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 21:04
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ääni tälle, Jimny tai Vitara, jos ja kun pitäis olla helppo ja toimintavarma pidettävä eli tältä vuosituhannelta eikä paljoo ajettu. Alennusvaihteisto must jos yhtään pienemmälle raitille tarkoitus mennä.
Varmaan Vitara lähempänä todellisuutta. Jimmy on just jostain 6 - 7000e ylöspäin. Mutta joo susuki ei ois paha pieniä ja kevyitä laitteita jotenkin ehkä helpompi handlata pienuuden takia. Jumiin jäädessä ei oo paha homma saada irti ku ei oo semmonen laivan kokoinen hj tai muu vastaava ylikasvanut maasturi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 21:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Jimmy on just jostain 6 - 7000e ylöspäin.
Jimnyä tarkoittanet. Onpa hyvin pitäneet hintansa, tommosen olis saanu jo markka-aikaan jotain 70000 mk ja siitä on jo yli 10 v. aikaa.

Nää on kyllä mukavan näköisiä laitteita kun pikkusen renkaita ja jousia vaihtelee. Virosta 3800 €:
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2013, 13:01
Rinssi Rinssi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.02.13
Sijainti: Turku
Viestit: 3
Perusasetus

Niin siis ihan kävellen ajattelin lähteä vaeltamaan enkä autolla rallaamaan pisin mettiä. Mutta on kivempi päästä vähän lähemmäs jo autolla niin ei tarvi niin paljoa sitten kävellä. Joskus tiet, varsinkin jos mesta ei ole mikään kansallispuisto ja varsinaiseen vaeltamiseen tarkoitettu, on hyvinkin heikossa kunnossa, kuten jo sanoinkin.
Suzukin vaikuttais ihan hyviltä, koko vaan hieman arveluttaa. Että paljonko sinne sisälle sitten mahtuisi. Ja olenha mä täältä nuita artikkeleita lukenut ja hieman oppinut tuota terminologiaa (sanastoa) joka on kyllä harvinaisen hukassa. Yks syy siihen miks on helpompaa aloittaa oma threadi ja kysyä ihan palikkakielellä että mitä tarkoitetaan milläkin ja mihin ne vaikuttaa. Hieman oppinut termejä ja tarpeellisia ominaisuuksia maastossa ajettaessa näitä lukiessa.
Tuota Hilman laittamaa threadia lukiessa tuli esiin myös Nissan Terrano II. Samaisessa linkissä oli myös tuosta Fronterasta joka taitaa olla hieman kyseenalainen... Niissä ainakin vaikuttaisi olevan tilaa. Ja vaika itsellä ei taitoa tai välineitä ole auton maavaran lisäämiseen niin kai jostakin joku löytyy joka hinnasta sovittuna moisen tekee. Hieman ajatellut, että moisen operaation tekisi ja hommaisi isommat renkaat alle.
Kilometrit on kanssa yks mikä on noussut kysymyksenä mieleen. Monissa on kilometrit yli 400tkm. Miten paljon kilometrit käytännössä vaikuttaa? Riippuu vissiin automallistakin. Mutta kun ottaa huomioon, että ei oikeen löydy rahkeita kuin pienimuotoisiin korjailuihin Googlen avustuksella niin ei varmaan mitää hirveän paljoa ajettua autoa kannata alle ottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2013, 14:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Itse mieluummin korjaaan tekniikkaa jos vaihtoehtona on ruostekorjaus (=mätähommat). Tosin kumpikin vaatii sopivat tilat, vehkeet, aikaa ja ammattitaitoa. Ja vanhan auton kanssa on aina hommia, oli merkki, malli ja vuosimalli mikä tahansa.

Kyllähän tekniikka nykyautoissa kestää, ei joku 400000 km ole vielä mikään loppuunajettu romu. Toki remontti tulee joskus vastaan mutta senkin voi ottaa monella tavalla. Esim. itse olen päättänyt ostaa omaan harrasteleluun jossain vaiheessa vaihtomoottorin, pääsee kaikkein helpommalla.

Mites joku tollanen: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/5058890

Jos ladot myyjälle 5000 e kouraan niin eiköhän kaupat tule, tuo pyyntihinta on melko kova.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2013, 18:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Ilmeisesti edellinen menopeli on ollut tuo HR-V? Silloin on ihan sama mikä nelivetoinen vimpain siellä on. Siellä mitään maasturia tarvi. Esim. Suzukilta Ignis nelivetona ajaa saman asian kuin HR-V. Tosin Igniksiä ei kovin paljon ole tarjolla. Subaruita on myös tarjolla. Hieman suurempaa maavaraa jos haluaa niin Forester. Mutta esim. Legacy menee jo melko pitkälle hangessa ihan vakiona. Jos ottaa henkilöauton niin käyttökulut on huomattavasti pienemmät kuin maasturilla. Verot on pienemmät ja vakuutusmaksut halvemmat henkilöautossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2013, 20:17
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ilmeisesti edellinen menopeli on ollut tuo HR-V? Silloin on ihan sama mikä nelivetoinen vimpain siellä on. Siellä mitään maasturia tarvi.
Ehkä kuitenkin juurikin näin. Jos vaellus metsässä tapahtuu vain jaloin niin säästä hyvä mies/nainen rahasi ja osta vaikka takapotku lada jossa on sitä wanhan ajan maavaraa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2013, 18:37
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Toi onkin aika mielenkiintoinen, '97 2+2 paku.

"Tällähetkellä katsastettu 2+2-hengen pakettiautoksi, takana siis tilapäiskuljetukseen soveltuvat istuimet kahdelle"

Onko noilla kuvissa näkyvillä takalisäistuimilla mahdollista katsastaa toi 2+2 paikkaiseksi vai onko tää taas niitä, et joku on aikanaan saanut ja enää ei onnistu?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 18.02.2013 18:42
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2013, 19:09
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Tuolta yksi palstalaisen Discokin tyrkylle


Tääkin Disco taitaa vielä olla kaupan tai sitten ei mut kannattaa varmaan kysellä. Hintaluokka oli ainakin aika lähellä tavoitetta Ja rempattuhan tuota näkyy aika paljon joten luulis ny muutaman vuoden ilman suurempia murheita menevän

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102377
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
helsinki-vantaan kaupunkien yhdistyessä uudeksi nimeksi ryönälahti toyota4x4 Chit-Chat 7 17.01.2011 06:27
V: Ford farmi maasturiksi mechanic-71 O/M/V Ajoneuvot 0 27.03.2007 22:20
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19


Sivu luotu: 01:15 (GMT +2).