![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Minkäslaisia tapoja poistaa lunta vanteiden sisältä olette keksineet kun mulla ainakin sitä tuppaa jäämään ja jäätymään vanteiden sisään, jonka jälkeen ei ole hyvä ajaa maantienopeuksia? Ei ole mitään lämmintä tallia autolla, jonne sen veisi sulamaan. Tossa vaikka muutama talvi takaperin kuvaa testailemassa mihin 235/85/16 renkailla voi ajaa lumessa: https://dl.dropbox.com/u/56139170/se...kipaikalla.jpg Lumessa möyrimisintoa rajoittaa ainakin kolme asiaa: - lumi pitäisi saada vanteiden sisältä hetimiten pois - etenemisen rajamailla takapää tuppaa ruveta pompottamaan eikä tee taatulla autolle hyvää - pitäs päästä hiljaa ajamalla koska hapettaminen ei sekään ole autolle eduksi ja polttoainetta palaa liikaa Näitä asioita auttamaan olen miettinyt, että kunnollisen paineilmavarustuksen avulla voisi vaikka tuumaseen paineilmaletkuun kiinnittää 3/4" tuuman hanan ja siihen taivutetun ja päästä sopivasti litistetyn putsausputken, jolla vanteiden sisältä puhaltaisi tuoreen lumen heti pois ennenkuin se jämähtää. Puhaltaisi painesäiliöllä vaikka yhden vanteen kerrallaan jos säiliötilavuus kymmeniä litroja ja sitten taas antaisi kompressorin täyttää säiliön. Samaa systeemiä hyödyntäen voisi myös rengaspaineita muutella, jolloin hiljaakin ajamalla pääsee pitemmälle, silloin vissiin olisi hyvä ratkaista kosteuden poisto paineilmasta, ettei sitä keräänny liiaksi renkaisiin.
Viimeksi muokannut tekniikkamies : 17.02.2013 12:11 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
HJ61 MMC Viimeksi muokannut ssuvik : 17.02.2013 12:54 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on tollainen omatekoinen työkalu ikäänkuin tavallista pientä paineilmaputsaustyökalua tehokkaammaksi, sen verta olen testaillut, että pienien puhallustyökalujen teho ei riitä kunnolla irroittamaan lunta jos se on päässyt kovettumaan: https://dl.dropbox.com/u/56139170/se...tsausputki.JPG Tätä pystyy käyttämään ainakin jo 50 litran säiliötilavuudella ja välissä on ollut 1" sisähalkaisijalla oleva paineilmaletkut. En ole kokeillut tätä vielä lumen poistoon. Tämä on pienikokoinen, lisäksi tarkoitus tehdä rajumpi työkalu rajumpaan käyttöön kun 1000 litran säiliökin on olemassa... |
|
|||
|
|||
![]()
Joku oli joskus muistaakseni... Tehtaillut jonkinlaisen kiinnityksen harjoille jarru-/akselinosiin jatkuvaan vanteen putsaamiseen lumesta. Tai sitten oon taas nähnyt märkiä unia... Mutta voishan tuo toimiakin, vai voisko???
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
enimmät lumet tulee yleensä potkittua pois. eipä huomannu pökkyröillä vaikka etuset oli lunta täynnä et ois enempää puistanu. melekeen paremmat oli ajjaa
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mistäs muuten aluvanteita etsiässä pystyy päättelemään kestävyyttä, noissa peltivanteissa mun menetelmä on ollut sellanen, että mistä autosta ne on peräsin + tunnustella esim. painon ja ainevahvuuden perusteella järeysastetta? Meinaan, että voiko nykymaailmassa luottaa johonkin merkattuihin kiloihin kun ajatellaan, että luotettavuuteen ei kaikissa nykymaailman tuotteissa panosteta? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta... vanteiden kyseessä ollessa ei vakavempia laatupoikkeamia parane olla, loppunee välittömästi kyseisen merkin myynti jos havaitaan että vanteessa on ollut valmistusvirhe mikä on särkenyt sen ajon aikana. En ole kuullut/nähnyt/lukenut maastureiden aluvanteiden murtumisongelmista, vaikka niin että napa olis revennyt irti tai muuta vakavaa. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä vois olla ajankohtaista siinä vaiheessa kun uusien renkaiden osto tulee eteen. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pykälää leveemmät ja ulospäin tuovat olis HDJ80:n 8x16" ET0: ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos Matille vannevinkistä, täytyy ottaa harkintaa noi Land Cruiser vanteet kun rengashommat tulee ajankohtaiseksi!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 33x12,5x15 Aurora A/T Renkaat(vanteet jälellä 7" leveet) | Castrol | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 13.06.2012 20:08 |
Myyty renkaat 125 korkeet50 leveet | sos | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.08.2009 19:20 |
O:33"-35" renkaat väh 12.5"leveet :OSTETTU | Jumppis | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.03.2008 18:56 |
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2004 15:26 |
Renkaat vai lukko? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 16.01.2004 23:09 |