![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() No kerronpa omat kokemukset kans, vakio tai melko vakio autoon ehottomasti kapeet kumit talvella. Mulla oli joskus 35/13.5 mudzillat meses ja niillä ei kyl tehny mitään lumihangessa, oli itelle kyl melkoinen kummastus kun piruuttani koitin 31/10.5 all terraineilla mennä samas hangessa ja ne pesi kyl mennen tullen noi leveet mudzillat. Leveet vie vain älyttömästi tehoa autosta kun joutuu ns. auraan ja suttaan sitä lunta ennekuin saa pohjasta pitoa. Islannissa ja vastaavissa mestoissa sitten vähän eri juttu kun lunta on metreittäin. Multa ääni kapeille kumeille.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos autossa loppuu potku kesken isojen renkaiden kanssa, niin syyllistä kannattaa etsiä liian pitkistä välityksistä. Minun mielestä on ihan selvää, että vakiota isompi rengaskoko pitää kompensoida riittävän tiheillä välityksillä.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ny nuo 235/85/16 kummit ja oon tykänny kokoluokasta ku hullu puurosta
![]() "31 palleroilla ja vastaavilla on ollu melko sliperiä menoa nastoista huolimatta ja hangessa ei oo päässy tätäkään vertaa.. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mulla oli siinä meses aikoinaan kans 235/85/16 fedima extremet ja ei kyl silloin sellasta hankea ollukkaan mistä se ei olisi mennyt. Mutta riippuuhan se paljon siitä lumen rakenteestakin. |
|
|||
|
|||
![]()
Orkkisautoon kun renkaita ollaan hakemassa, niin tässä yks parasta-aikaa päällä oleva tilanne:
Eli vakio pitkässä patruunassa 33x10,5 mutiaiset sekä "lukko"akselit ja uuseemman kerran plussan puolella käynyt keli, vaikka oli vauhtia pikkasen ja SD33Tssä senverran voimaa, että noista renkaista jaksaa kuvion avata. Ei oo mitään jakoa, 60-70cm suojapaskalunta vastassa ja autohan on jokapaikasta lumenpäällä kannossa, vaik mutiaiset yrittää kyl löytää jotain kesäntapasta tosta naapurinpellosta ![]() ![]() Tässä naapurin isoa nelikko jontikkaa odotellaan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Läjä etenee vielä 33/12.5 renkailla tällälumella kun ottaa kaikki ilmat poikkeen. tosin välillä joutuu kierroksia antamaan että nousee pinnalle kun lumi semmosita höttöä ja ilman kerroksia. leveemmät ois poikaa
|
|||
|
|||
![]()
omia kokemuksia alterain 33 12,5 piti hunomin kun 33 9,5 joka paikasssa sama auto eri renkaat kulutus pintaa 1,5 molemmissa .dicoverin kitka nastat 235 75 toimi hyvin mettätien pohjaa pitkin ajellessa kun on vaan jotai kovaa pohjalla ei menny nappula kumin kans nii hyvin van kun laittaa traktori kuvion renkaat ja ampuu kuorma auton nastat niihin ni kyllä pääsee paremmin kun millää nappula kumila van ei tiellä ole kyllä hyvä ajella
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 33x12,5x15 Aurora A/T Renkaat(vanteet jälellä 7" leveet) | Castrol | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 13.06.2012 20:08 |
Myyty renkaat 125 korkeet50 leveet | sos | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.08.2009 19:20 |
O:33"-35" renkaat väh 12.5"leveet :OSTETTU | Jumppis | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.03.2008 18:56 |
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2004 15:26 |
Renkaat vai lukko? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 16.01.2004 23:09 |