![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei taida olla ainoata oikeaa vastausta, mutta leveä boggeri beadlockeilla, että voi laskea ilmanpaineet lähelle nollaa toimii ihan hyvin lumella ja muuallakin. Tässä on paineita joku 0,2 http://www.youtube.com/watch?v=wN_h-...WsKtGA&index=4 eikä menny pohjia myöten paitsi ehkä hetkellisesti, lunta noin metrin verran. Palstalainen coilyzukin susukissa suht pienet boggerit ja hyvin etenee jos vertaa moneen jollain muulla renkaalla varustettuun. Tossa tulee suzuki boggereilla ja jeeppi olikohan wranglereilla aika helposti ton pienen mäen ylös, samassa paikassa oli auto aikaisemmin ainakin 32" kapeilla hyvillä enempi katukuvioisilla nastarenkailla, eikä noussut ilman vinssiä edes lukot päällä http://www.youtube.com/watch?v=NUk4u-AhYPY
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja riippuu käytöstä. Oma tarve puoltaa leveetä kumia mutta jos pitäisi ajella jotain auraamattomia mettäauto teitä niin se kapea rengas lienee parempi.
Raja tulee jossain kohtaa aina vastaan ja sitä saa siirrettyä tai jopa poistettua ketjuilla. Ja ketjujen kanssa menee kyllä vaikka ei optimi kumit olisikaan alla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo ymmärrän jos tuntuu sinun mielestäsi mahdottomalta autolla ajo metrin lumihangessa tietäen minkätasoista kalustoa sulla on käytössä, boggeri on 94 cm halkaisijaltaan, eikä sutinut tossa vielä maata esille, kuten joissain paikoin teki ja paikoitellen niin tiivistä lunta että leveet renkaat eivät uponneet kovinkaan syvälle, joissain paikoin edettiin tolla Arpen mainitsemalla tyylillä toisaalla joutui vaan hapettaan, tonkin nuoska kerroksen alla oli alkutalven pakastuneet lumet. Ei tullut kyllä kuitenkaan kovin järjestelmällisesti eripaikoilla olevien kinostumien korkeuksia mittailtua, kun en tajunnut miten merkittävä asia se joillekin voi olla. Varmaan joissain paikoin oli esim.vain noin puolimetriä.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin, ei se isokaan auto hangen läpi mee ku on tarpeeks leveet kumit pikkupaineilla. Just alkuviikosta testailtiin, 15.50" levee kumi Volvon alla ja ainakin 20 cm paksu kerros jäi tamppaantuneen jäljen alle, kun siis puhtaaseen hankeen teki uraa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei nyt just lumessa ajoon liity, mutta selventää pakkasen vaikutusta pitoon; uudesta TM:stä luettua: "auto voi pysähtyä -15 asteen lämpötilassa jääpinnalla 80 km/h nopeudesta 50 metrin matkalla. Parin asteen pakkasella sama matka ei riitä, vaikka vauhtia olisi vain 30 km/h. Uskomatonta, mutta totta."
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut ugly_hj : 19.02.2013 17:14 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
on se hyvä et uokki paikka Von Lekan jättämää paikkaa. ja hyvin sen tekeekin .....
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#11
|
|||
|
|||
![]()
YYYYYHYYYYY!Kiva aina seurata kellä herkimmät sytykkeet!Ugly ei tajunnu suuressa raivossaan että mähän kehuin että hyvin etenee tojotkin!Vaihda vaikka ilmastoitu pipo ettei keitä!Ja edelleen ollaan asiassa-siis hienosti leveä korkeahko rengas pelaa!Jopa Epsoon taimikäsenytolikaan yber hangessa!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tässä ihan virallistakin tietoa lumitilanteesta http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/snowdepth
Valitettavaa on, että täällä etelärannikolla ja Espoossa/Kirkkonummella on enemmän lunta kun teillä siellä Heinolassa. Lumitöitä on saanu tehdä ihan riittämiin vaikkei niin innostaisikaan ![]() ![]() Muuten olen sitä mieltä, että syvässä lumessa paree rengas on pienillä paineilla mahdollisimman leveä, sopivan karkeakuvioinen ![]() ![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kai mäkin huutelen. Iso ja paksu ja pitkä ja leveä ja musta. Ja tietysti paineet purettuna on paras
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ku ajaa susukilla ni ihan sama olkoon kapee,leveet,korkeet, tai matalat ni se vaan menee
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 33x12,5x15 Aurora A/T Renkaat(vanteet jälellä 7" leveet) | Castrol | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 13.06.2012 20:08 |
Myyty renkaat 125 korkeet50 leveet | sos | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.08.2009 19:20 |
O:33"-35" renkaat väh 12.5"leveet :OSTETTU | Jumppis | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.03.2008 18:56 |
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2004 15:26 |
Renkaat vai lukko? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 16.01.2004 23:09 |