![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eiks se katsastus ole juuri siksi, että siellä tarkistetaan onko auto ajokelpoinen tieliikenteeseen vai ei... jos autossa on runko tai kantavat korirakenteet niin ruosteessa että siitä tökkii sormella tai ruuvarilla läpi, niin silloin se on korjausta kaipaava auto joka joko korjattuna soveltuu tieliikenteeseen, tai sitten korjaamattomana ei ja olisi syytä myös yleiseltä tieltä pois pysyä.Mun puolesta joka ikisestä mädästä paskaläjästä pitäisi lyödä leimapaperiin sellaiset infot että korjataan, tai sitten paaliin. Jos ei ole varaa tai intoa korjata ruostepaskaa turvalliseen kuntoon, niin kandee sitten jättää autolla ajaminen ainakin yleisellä tiellä väliin. Jos sitä autoa ihan oikeasti tarvii, niin sitten varmaan ihan oikeasti pitäisi ajaa sellaisella autolla millä sen voi tehdä turvallisesti. Ei minua sinänsä kiinnosta jos joku välinpitämätön ruostepaskallaan rysäyttää autonsa puun ympärille ja kuolee pois, mutta vituttaa että sellaisten takia joku muu mahdollisesti menettää henkensä.. Ei noissa katsastuksissa tarvi minun mielestä joka pikkunippeliin puuttua, mutta nimenomaan turvallisuutta vaarantaviin puutteisiin/ vikoihin olisi syytä puuttua ihan kunnolla ja tarkasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mä ottaisin hillot myyjältä ja sen jälkeen ilmoittaisin Trafiin että autossa on melkoiset ruostevauriot. Sillä ole mitään merkitystä onko maasturi vai sporttiauto. Jos siellä on tuollaisia melko selkeitä ruostevaurioita mitkä olisi pitänyt huomaa katsastuksessa, mutta nyt vähän oikastu kun kaveri toi auton näytille niin tuollainen nilkki katsuri pitää kyllä käräyttää. Ja mikäs mieltä lämmittää sen enemmän kuin nilkki myyjä maksaa vähän hilloa vielä korvaukseksi
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos joku on vielä niin lapsenuskoinen muutaman kiukkuisen kirjeen jälkeen vielä löytyy kohtuutta niin onnea elämään. Kyllä se vastuu pitää kantaa itse ja olla itse perillä minkälaisella pommilla ajaa eikä syytellä siitä ketään muuta. Jos kaupassa on tullu kusetetuksi niin se on toinen juttu mutta aika kaukaa haettua on se että jokainen läpi menny mätävikainen maasturi on sen konttorin syytä. Joku huolella tehty "katsastus korjaus" menee kyllä läpi kuin väärä raha mutta rapisee pois jo muutamassa viikossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nojuu, pitäisihän sitä itse kattoa sitä autoa myös. Mutta toisaalta kaikki ei ole ammattilaisia ruosteentunnistuksessa, keskivertoautoilija hikisesti osaa kattoa öljyt ja ehkä jopa lisätä niitä. Jos auto näyttää olevan päällisin puolin kunnossa ja on juuri katsastettu niin pitäisi pystyä luottamaan että auto on silloin turvallinen liikenteessä käytettäväksi.
Mutta kuten todettua, katsastajakin on vain ihminen, ja sopiva sikaliimaa-peltiä-hiekkatielle hetkeksi rälläämään-paikkaus voi helposti mennä ohi silmien, jos muuten on auto kunnossa. Vastuu autosta tietysti on viimekädessä omistajalla, ja myyntitilanteessa myyjällä ja ostajalla on omat vastuunsa ja velvollisuutensa. Mutta silti näistä selkeästi väärin perustein leimatuista autoista on mielestäni syytä laittaa samantien valitus ja tutkintapyyntö konttorista trafille, ei se loppukädessä ole kuin käytettyjen autojen myyjien etu että tuollaisia pommeja pääsee leimasta läpi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo konttorin suhtautuminen sähköpostiin hieman kummaksuttaa kyllä!
Toisaalta jokainen satanen mitä kaupasta voisi saada on meikäläisen rahatilanteeseen aina plussaa, mut tuo kyl vituttaa, koska noita ruosteita ei todellakaan ole millään muotoa peitelty. Joo myönnän, etten tutkinut autoa tarpeeksi tarkasti, jos ollenkaan, koska luotin siihen leimaan, mikä on 2kk sit haettu konttorilta. Olen sen verran mätien paskojen kans pelannut, et suuripiirtein on jäänyt käsitys, että "kori voisi olla edes kohtuullinen" ,kun siinä on tuore leima. Mut ku ei, ihan sama ku sen olis repinyt navetan takaa. Ruostetta on vaan ja on ollut jo pitkään ja silti auto on leimattu. Jarrut, tekniikka ja voimansiirto toimii keskiarvoa paremmin, siitä menen takuuseen,mut toi kori! Tommoiset korvakkeen kohdalle tulleet päänkokoiset reiät ei tule 2kk:ssa, jos vuodessakaan. Etenkään ku auto on ollut viimeiset 10v Kemissä myyjän omistuksessa. Ja kyseessä ei ole offattu auto. Tässä on nyt hyvä lapin auto, kolmannelta omistajalta..!
__________________
-rust fetish- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä kuva puhuu korutonta kieltään tässäkin asiassa...
http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=13 EI VOI olla vastikään katastettu auto tuossa kunnossa, kenenkään mielestä.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.02.2013 10:02 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tämän perusteellahan näitä pitäisi arvostella, jokainen voi tästä sitten vetää johtopäätöksensä onko tuo edellä mainittu auto tarkastettu tämän ohjeen mukaan vai ei
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...okorroosio.pdf
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() Sano ukot essonbaarissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos autosta on katsottu pikku vikoja läpi sormien ,valot, tuulilasi, liian leveät renkaat, joku pusla vähän väljä niin se ei tee vielä autosta hengen vaarallista (ehkä )Mutta jos liikenteeseen päästetään tällaisia mätä paskoja anopin tappo vehkeitä ja tiedetään vielä että myyntiin menossa niin HOHHOUIJJAA!! Ja trafikin ymmärtää että vastuu autosta on omistajalla mutta vastuu auton katsastuksesta ja sen hyväksynnästä on katsurilla. Miksi osa katsureista voi sen työn tehdä kunnolla ja osa ei lainkaan? Eikä voi kyllä sanoa että hinnat on niin huoniot että ei voi tehdä kunnolla.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kyytiä Vantaa- paratiisioffi | Killer-Wo | Chit-Chat | 0 | 13.05.2009 14:22 |
| O: Takamoottori transporterin virtalukko /Vantaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.08.2007 21:19 | |
| Offia Länsi-Vantaa pe 16/6 klo 20 | Tapahtumat | 4 | 17.06.2006 13:24 | |
| offia itä vantaa 15.6-06 | Tapahtumat | 19 | 16.06.2006 08:18 | |
| Offia itä-Vantaa | KössiKenguru | Tapahtumat | 9 | 21.03.2006 01:45 |