Kiitos -Matti-!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ko. pykälää on mulkattu muuan vuosi sitten ku huoltoautojen autoverovapaus tai siis käytännössä autoverohuojennus poistui. Siksi ei voimassaolevista lakiteksteistä löydy. Oikea pykälä siis kuitenkin.
|
Tuon kadonneen pykälän sisältö on jokseenkin samannäköinen tuolla ->Ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen (1256/1992) 19 §:n mukaan huoltoauto on:
Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Kärrymassaa saa kyllä lisää valmistajan sallimaan asti. Löytyy LTJ-tyyppikoodien perusteella Trafin tiedoista.
|
Tästä on mielessä eräs tapaus, jossa -83 Rangeen LTJ tarjosi jarrullista kärrymassaa 2050 kg asti. Siinä tuli tehtyä monenlaista selvitystä ja vihdoin kirjattiin erikoisehtoihin ja huomautuksiin 750/3500 kg, kuten kuuluu. Eli voi tulla pientä selvitettävää, jos LTJ-tieto ei ole autoa vastaava.