![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja hintavakin ellei saa kakkoslaatua tms. Perus polystyreenilevy tai korkeapuristeinen esim. mainittu finnfoam voisi sopia paremmin
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Katsokaapa huvikseen paljon normi lattiastyrox kestää painoa....
Jos siellä ei pidetä maasturia kummempaa niin varmasti pelaa normi lattiastyroxkin.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]() Pohjat
Kaikkein tärkein on betonilattiassa on pohjat kun net tehdään oikein kerroksittain ja tiivistetään hyvin ja kunnon hiekalla ettei vesi nouse kapilaarisesti laattaan sitten
siinä eristyksenä kestää r- styröksi joka painuu heti valun aikana sentin tai kaksi riippuen valun paksuudesta ja styroksin paksuudesta ja betoniksi lujuus luokiteltu lattiamassa vähintään k 30 ja valun paksuus 8-10 senttiä jotta voidaan käyttää 16 millin kiveä kutistumat on pienempiä ja lattia tulee peitellä heti kun siihen kestää mennä päälle mastertoppi pintaan silleen ettei siittä tule pattia keskelle muuten vesi valuu nurkkiin suosittelen hyvää lattian tekijää väärä paikka säästää (jos mahollista) ![]() ps lämmityskaapeli sinne sekaan tai vesiputki sitä kaipaa kun makailee kauan lattialla ![]() (vanhan laatan päälle valaminen on lottoamista se onnistuu tai ei)
__________________
veli-matti Viimeksi muokannut veli-matti : 05.02.2013 08:52 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Veljen verstaalla on 10 cm lattia, ja 5 cm styroksi sen alla. Betonissa verkko sisällä. Lattia valettu laudasta tehtyihin ruutuihin, ruudun koko muistaakseni 2x2 metriä? Heikentää rakennetta, mutta on helpompi valaa. Lisäksi on helppo poistaa lattiaa tarvittaessa, eikä tarvitse laikata.
Hyvin on kestänyt lattia, paitsi pääoven kohdalla. Siinä lattia on murtunut, ja painunut. Syy on pyöräkone, 9 tonnia + kuorma. Parhaimmillaan 13 tonnia käytännössä kahden pyörän varassa. Kyseessä on betonialan yritys.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuivassa tilassa ok.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vanhaalla verstaalla on samanlailla tehty. Käytännössä ei muuta haittaa, kuin että vanhemmiten mätänee puu pois.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kymmenen sentin valu riittää, mahdollisen nosturin paikalle sitten ainakin 20cm ja kunnon raudoituksella, raudoitusohjeita löytyy googlettamalla.
Kymmenen sentin valuun saa verkon lisäksi lisäraudoituksella kynnyksetkin kestäväksi. Pohjatyöt oikeastaan tärkeimmät, jos vanhan betonin päälle tekee valun, kosteussulku , eriste ja betonivalu 10cm, verkotus, lisäraudoitus nosturin paikalle, ei se vanha betoni siellä pohjalla mitään haittaa, jos saa kynnykset asialliseksi ja korkeutta riittää tulevassa tallissa. Ai niin tuohon pinnoittamiseen, kun suorittaa koneellisen hionnan betonille, siitä tulee pölyä sitova ja se ei tarvitse mitään muuta pinnoitetta välttämättä ja vuosien saatossa tulee luonnollinen musta väritys, no voihan siihen tietysti hionnan jälkeen laittaa pintasulkeutuvan pinnoitteen. Epoksi ei ole hyvä tilassa, jossa hitsataan !
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 06.02.2013 08:58 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
R-styroksi ja mastertoppi niin ei tarvi heti maalailla. Ei tuosta tule edes kovin kallis kun oma työ on aina ilmaista... Harkitsisin kyllä tekemään myös sen pajan alusta lähtien jos tuo vanha ei ole kovin iso (menetys). Kivijalka, eristämätön ulkoseinä ja runko + vesikatto on niitä halvimpia rakennusvaiheita joka tapauksessa, 10000 e:lla saa jo kivasti värkkiä. TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |