Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2013, 21:31
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Mielenkiintoista, enpä oo tiennykkään että imm:ää voi säätää... aina oppii kun vanahaks elää.
Tuhannen taalan kysymys, minkä takia tojotat on lähteny tehtaalta moisella säädöllä ? Kyllä kai 90-luvulla jo oltiin kiinnostuneita bensan kulutuksesta. Uskoisin että joku tarkoitus tuollakin on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2013, 08:13
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Heitän tähän villin veikkauksen hatusta: Seos on ollut tehtaalta kohdallaan. Sitten ajan saatossa on tapahtunut asia X ja seos on pikku hiljaa ryöminyt rikkaalle. Ja koska toi lambdasäätö on ilmeisesti vähintäänkin erikoinen niin se ei ole sitä ryömimistä kompensoinut niin kuin yleensä muissa vehkeissä tekisi. Ja sitten menee bensaa niin perkuleesti.

Ja toi asia X voi olla esim. sen kellojousen kuoleentuminen siellä ilmamäärämittarin sisällä. Pikku hiljaa alkaa väittää että ilmaa meneekin enemmän mitä oikeasti. Tai sitten joku imukanavien karstoittuminen kiitos EGR:än kuristaa virtauksia. Tai molemmat.

Nyt 70km takana ja bensamittari nojaa edelleen rajoitintappiin täydessä tankissa. Yleensä olisi jo tipahtanut tässä kohtaa asteikolle. Jotain alle 10 litraa mennyt. Olen tyytyväinen jos jää alle 15 sadalla

Ainakin tämän tyyppistä ilmamäärämittaria voi säätää missä on levy mikä kääntää potikkaa. Mutta niitä missä on kolmeasentoinen kytkin potikan tilalla tai kuumalankamittareita yms. tuskin pystyy.

Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.02.2013 08:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2013, 09:15
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Tuli tuos mieleen kun muutama vuos sitten runnerin katsastuksessa tuli päästöistä hylky kun oli lambda rikki, ihmettelin asiaa silloin kun laitoin uuden lambdan että sillä ei ollu mitään merkitystä käyntiin eikä kulkemiseen, uudella lambdalla päästöt oli kyllä todella hyvät.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2013, 10:41
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Pitääkin kokeilla omassa 4runnerissa sama homma tehdä....

Ja tarkkaan kun muistelen niin joskus vuosituhannen vaihteessa käyttökiesinä oli pösön Mi16 ja siihen oli edellinen omistaja vaihtanu tuon ilmamäärämittarin, käynti oli vähän ontuvaa ja bensaa meni.. Käynti paikallises autosähkös niin näytti et käy niin rikkaal et säätöruuvil ei ollu mitään vaikutusta. Kaveri repäs kannen auki ja naksu kerrallaan katottii et miten vaikuttaa.. Useampi naksu piti säätää mut rupes auto toimimaa ihan eri taval ja kulutus putos normilukemiin.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2013, 10:45
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

7MGE motista ovat laittaneet näihin ilmamäärämittareita kun on muuten samanlainen mutta isompi. Samalla systeemillä on saanut säätöihin.

Tehdasmanuaalin mukaan pitäisi vikavalo syttyä jos

1) lamban lämmityspiirissä on katkos yli 0.5 sekuntia
2) lambdalukema on 0.35 - 0.70V välillä yli minuutin
3) lambdalukema on alle 0.45 yli 90 sekuntia

Kaikki em. kohdat on nyt täyttynyt jossain vaiheessa eikä vikakoodia näy. Vikakoodia lukiessa vilkuttaa vaan että kaikki ok.

Tulpatusta EGR:stäkin pitäisi vikavalo syttyä kun lämpötila ei nouse anturilla.

Taas yksi omituisuus löytyi: Oma tehdasmanuaali on 90 - 95 malleihin. ECU:n liittimet ovat kuitenkin täysin erilaiset. Löysin 88 mallin runnerin manuaalin 22-RE moottorille niin siinä on samanlaiset liittimet ecussa. Oma on kuitenkin -90 mallinen. Ecun kyljessä on tarra että 3VZ-E. Hohhoijaa.

Ei turhan ronkeli ecu sitten kun ei mistään valita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 18:24
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. Paziman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2013 22:32
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Myydään 4runner Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2008 17:39
4runner jorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2006 21:01


Sivu luotu: 19:59 (GMT +2).