![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Panhard tankoIrroittelin tuossa päivällä varaosakulkineesta(XJ-92) panhardin korin pään kiinnikkeen.Mikä idea siinä kiinnityksessä on,että toinen niistä alimmaisista kiinnitys "muttereista" on sellainen pyöreä ![]() Onko tuo vakio panhardi putki vai kanki??
__________________
J E E P just empty every pocket |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Panhardi on tanko eli kanki, ei putki!! EDITTIÄ: piti oikein käydä vielä varmistamassa tuosta -91:sestä, joka on työalla, kyllä siinäkin on kaikki ruuvit ja mutterit normi kuusiokantaisia...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Katoin tosta ysikymppisestäkin ni sama homma.Alimmaisten takimmaiset molemmissa sellaiset pyöreet
![]() Niinku ei näitten kans muuten sais välillä tapella ihan tarpeeks niin sitten tällaisiakin vielä.. ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 29.01.2013 23:18 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis meinaatko niitä mitkä on moottorinkannakkeen kanssa yhteiset, vai siellä koriaisan sivussa olevat? En nyt enää ihan tarkkaan muista XJ:n versiota kun olen sellaisesta viimeksi alkuperäisen panhardin- ja kiinnikkeen ruuvannut useamman vuotta sitten pois, mutta siellähän voi jossain kohtaa olla niitä pinnapultti- tyyppisiä ratkaisuja, kun ainakin moottorinkannakkeen kanssa yhteisiin pultteihin on muistaakseni aika vaikea päästä käsiksi. Samoiten voi olla vastakappaleen kanssa mikä on koriaisan sisäpuolella niissä sivussa olevissa pulteissa. Esim. ZJ:ssä sivussa olevat pultit on lattasuikaleessa kiinteänä kiinni, koska konehuoneen puolelta olisi puolimahdotonta päästä normaaleihin pultinkantoihin käsiksi.
Muistelen että jotain panhardin kiinnikkeen pulttia ruuvatessa mulla jäi XJ:ssä räikkä sinne jumiin kun ei enää kiristyksen jälkeen mahtunut pois ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri ne moottorikannakkeen kanssa olevat. Takimmainen on tuo outo.Tuo pyöreä "mutteri" on kaiken lisäksi moottorin korvakkeen sisällä joten siihen on pirun hankala päästä käsiksi.Oliskohan alunperin jotenkin niitattu kiinni mutta pyörähtänyt irti pulttia vääntäessä??Lisäksi pultin kierteissä oli havaittavissa ruuvilukitetta ettei vaan itellään aukeis ![]() Sivussa olevat pultit on sit samanlaisesti kun ZJ:ssä.Ovat kiinni tuollaisessa pellisuikaleessa. Pistetään pari kuvaa selkeyttämään/sekoittamaan
__________________
J E E P just empty every pocket |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Aamupäivällä irroittelin tuosta ajossa olevasta XJ:stä panhardin kiinnitysjalkaa niin kävi samalla lailla kun toisen kanssa.Ala takapultti aukes muutaman kierroksen ja sit alkoi pyörimään...taas tuli rautasahalle töitä
![]()
__________________
J E E P just empty every pocket |
#8
|
|||
|
|||
![]() 2,5 diesel ei starttaa
Tervehdys arvoisat jeeppi-gurut.
Tässä kuukauden verran oon ottanu tuntumaa jeeppiin, ja nyt jo pitää kysyä viisaammilta neuvoa. Kyllästyttyäni huuruiseen maisemaan vaihdoin lämmityslaitteen kennon uuteen ja ehjään. Temutessani kojelauta irroita - lämppäri irroita - vaihda kenno - lämppäri kiinnitä - kojelauta kiinnitä -sulkeisia ei kaikki tainnu mennä ihan putkeen. Homma sujui kyllä ihan jees, ja lämppäri pelaa niinkuin pitääkin, mutta: operaation jälkeen jeeppi ei herää henkiin avaimesta lainkaan. Toiminta on seuraavaa: Hyppäät kuskin pukille, väännät virrat päälle, hehkuttaa...... ja starttaat. Muuten menee hyvin, mutta tuo käynnistysaktin kliimaksi jää tapahtumatta. Ei siis starttaa ollenkaan. Vikaa on tutkittu mm purkamalla ja putsaamalla virtalukko - on ehjä ja on mitattu että virtaa tulee ja myös lähtee avain starttiasennossa. Konehuoneesta on sulakkeet tarkistettu ja starttirele paikallistettu. Myös apukuskin jalkatilassa olevat sulakkeet on tarkistettu, jopa käyttäjän käsikirjaa on nöyrrytty selaamaan. Startti toimii ja pyörittää iloisesti, hyppylangalla kokeiltuna. Lähtee käyntiin kun starttireleen 87-napaan pistää hyppylangalla virtaa. Vika on siinä että starttireleelle ei tuu herätettä avainta starttiasentoon vääntäessä. Ennenkuin puran sen kojelaudan uudestaan, niin olisko kellään vinkkejä tai sähkökaaviota josta näkis mitä kautta se virta sinne starttireleelle kiertää? Epäilen että oon unohtanut jonkun piuhan irti jostain, tmv. Laitehan on -99 mallinen XJ. 2,5 litraisella dieselillä. Tässä lienee jonkinlainen käynnistyksenestokin, mutta ainakin merkkivalon mukaan se toimii normaalisti. Valo syttyy kun laittaa virran päälle, ja sammuu hetken kuluttua. -Timppa |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() 2,5 diesel ei starttaaLainaus:
ja livenä: Huono kuva, mutta siellä kytkinpolkusimella on tosiaan joku "älä starttaa vaihde päällä" -anturi. Siihen loppui mun starttivirran kulku. En alkanu tuota sen kummemmin korjaamaan, varsinkin kun olis vaatinu kytkinpolkimen purkamista tuolla epäinhimillisessä asennossa maaten. Liitin irti, piuha poikki ja päät yhteen, kutistesukkaa suojaksi - valmis! Kyllä on taas ihan porvariolo, kun saa hytistä startata ![]() Lämmin kiitos avusta. Jeepissäkin taas tarkenee, ja näkee pihallekin. Viimeksi muokannut timpson : 04.02.2013 22:21 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukaan onnistuneesti modannut puhaltimen läppien ohjausta niin, että asennossa HEAT puhaltaisi sekä lasille että jalkatilaan läppä kokonaan auki. Mitä noita kattelin manuaaleista, niin ko. asennossa lasin läppä olisi vain osittain auki. Sopivalla kelillä ryhtyy huurtamaan lasia tuossa asennossa ja varpaita palelee...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Elikkäs kysees ois 93 vuoden cherokee. Ongelmana on se että ei tule bensiiniä, bensapumppu ei surahda virtoja päälle laittaessa kuten ennen muutaman sekuntia surisi mutta jokin rele konepellin alla napsuu ainoastaan ja edestä päin katsottua oikealla jostain laatikosta (pcm?) kuuluu vinkunaa. Tankki otettu irti kun oli pientä projektia ja nytkun laittoi takaisin niin ei suostu pelittään , eli voisko johtuu siintä että pumppu kuiva ? ja voisiko olla mahdollista että koria hitsatessa jokin kärähtänyt. kaikki sulakkeet kuitenkin kunnossa ja relekin luulisi olevan ok.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Lavanelikolle.....
http://forums.offipalsta.com/showpos...19&postcount=8 Itsekkin joskus epäilin ettei ne Bendix-jarrut nyt niin huonot voi olla....mutta OLI NE! Heivasin mäkeen koko systeemin vielä kun ollaan hengissä ja nykyään hillitään menoa alipainetehosteisella. Eli minäkin sanon nyt ettei kannata uhrata euroakaan noiden bendixien kunnostamiseen, vaan vaihtaa suosista koko systeemi! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |