![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No tuo firman numero on ihan sitä helppoheikkien alkukiimaa varten. Eli kaverit ja asiakkaat varmaan löytää siut omastakin numerosta. Mutta jos pysyt vielä palkka töissä etkä nosta palkkaa yli (muistaakseni) 7100 egee vuodessa niin selviät ilman eläkemaksurumbaa. Onko kone alvillinen vai ei? Se tuossa vielä merkkaa kenelle niitä töitä tekee eli jos ne vähät työt tehdään yksityisille eli tahoille jotka eivät saa sitä alvia mihinkään niin alvitonkin vaihtoehto kannattaa harkita. Sillä saa pienen kilpailuedun alvilliseen yrittäjään nähden ja keventää hieman paperisotaa. Miinuksena sitten tosiaan se että hankintojen alvia ei saa itekkään juoksutettua läpi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mie vahvast harkitsisin sen firman perustamista viroon, en tiiä miten helppoo käytännös ?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sekin lienee pienissä hommissa vähän niin ja näin... Tuo t:mi verotus ja palkkaverotus kun synkkaa jollain tapaa niin siitäkään ei vielä miljoonia irtoa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Y-tunnuksen kun luo, niin sinne ei ole pakko laittaa julkiseksi näkyviin mitään puhelinnumeroa, siis numeroa joka näkyy vaikka ytj.fi kautta. Papereissa on eri kohdat tiedoille, jotka näkyy vaan verottajalle ja toinen kohta julkisille. Kannattaa lukea lomakkeet tarkasti läpi ja jättää tietyt kohdat tyhjiksi tarpeen mukaan.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ei tuo puhelinmyyjien kanssa pelaaminen isompia huolia ainakaan itselle tuottanut, kun y-tunnuksen hain. Kolmeen vuoteen on ehkä 10-15 soittoa haaskalinnuilta tullut.
Lehtimyyjät tuntuu olevan paljon isompi riesa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Alvillinen kone tiedossa, kun on saatavissa Kajaanin Valtralta mitä katseltu ku teholuokkaan menee ja hakukriteerein. Pistetty kyseyä myös muualle, että löytyskö sellasta ja mihin hintaan. Kriteerit siis on seuraavaa luokkaa; Tehoa +140hv ja 6sylinteriä. Neliveto ja etukuormaajalla. Mekaanisella suunnanvaihtajalla, teollisuus etuakselilla jne... Mut selvitetään asiaa ku ehditään muutenkin... Ja keväällä tositoimet alkas vasta, kun maansiirtoa edessä peltotyömaan takia. Kiviä ja kantojen räippeitä siis ajettava pois ja kahdella kärryllä nopeempaa, kun kaivuri löytyy lastaamiseen jo isännän omasta pihasta. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Miksi täytyy olla kutosen koneella? Esim Valtra n121 nelosen kone ja 150hv, n141 hieman tehokkaampi. Tuossa 121:ssä etukuirmaaja, lumukauhalla se on jo aika rohjake oihatöihin. Tarkoitin siis, että iso se on ja nelosestakin saa tehoa tarvitsemasi.
|
|
#8
|
|||
|
|||
Miks?
Kutosen väännön takia. Ja sähköjen liiallisuus pitää noi tuoreemmat pois valikoimasta ainakin tässä vaiheessa... Ja toki hintakin vähän vaikuttaa valintaan tässä tapauksessa ja hetkellä. Ja ku ei ihan pienten pihojen koneeksi oo tulossa edes, ja siihen saa sit myöhemmin koneen tarvittaessa etsittyä mikäli oikeen ISO tarve tulee.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Esim. 8150 voi suositella pikkusen ruuvattuna. Siis oikeasti vähän. Löytyy se 140 hv ja vääntöä riittävästi ja polttoainetta menee vähemmän kuin noilla nelosilla. Ja ihan on huomattava ero saavutettuun työmäärään nähden. Eikä ole liikaa sähköheebeleitä kunhan ei ole haitekki.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mitähän sitä tekis? | Nerd-O | Chit-Chat | 29 | 27.11.2005 22:08 |
| Mitähän mahtaa... | Latekki | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 14.10.2005 11:45 |
| Mitähän tuostakin tulee | Ex_inkkari | Chit-Chat | 19 | 17.04.2005 21:36 |
| Mitähän katsastussetä sanoisi tällaisesta... | Riku | Vuosimallit 1968-1982 | 4 | 08.09.2003 22:57 |
| Verottaja | Lars | This And That | 0 | 05.12.2002 12:17 |