![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Enempää ei oikeastaan tarvi nostaakaan tässä autossa, nousee meinaan lämmöt kun tienpäällä laukottaa. Läjässä kyllä kesti runko, mutta tuon levyn puskin mutkalle ja tuo pikakiinnityskin otti itteensä toissa keväänä...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ton oman auran kulman tökännyt nyt pari kertaa niin että koko auto hyppäsi uusille raiteille. Olisi etuhampaat menneet vaihtoon jos olisi vyö ollut auki. Pikkuisen kylmä hiki otsalla mittailin runkoa niin ei ihme kyllä näy merkkiäkään vääntymisestä. Toi runneri on kyllä siitä ihmeellinen yksilö että runko ja pohja on tervettä mutta helmoista ylöspäin joutui hitsaamaan. Kaipa siihenkin voisi jotain apurunkoa silti miettiä..
Tuli mieleen että alatukivarsien palkista vetäisi putket runkoaisojen päihin, tulisi kolmiorakenne minkä lähellä on mm. moottorinkorvat. Saisi niihin samalla kunnollisen etupanssarin kiinni ja auran kiinnityskorvia alemmaksi aika tavalla. Ja olisi hyvin suuri osa auton painosta kytkettynä suoraan auran kiinnitykseen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minun versio suzukin aurasta.
Itse levy tehty 600litran kalvopaisuntasäiliöstä, sivuttaistuenta hoidettu vinssin petiä vasten kuten auran kääntäminen vaakatasoon ylös nostettaessa. Kiinnitys vetokoukkuun ja lukko taipuu alas 2 sokalla. Jonkinlaisia nurkka merkkejä se vielä huutaisi kun nyt ei näe autosta oikein missä se menee ja voishan sitä jonkinlaisen rajakytkimen rakentaa tuohon vinssiin ettei tule nostettua "sulakkeisiin" asti. Maalatakkihan se pitäis... Niin ja tuo jousi pitäisi vaihtaa vähän köykäsempään nyt on niin jäykkä että sama kuin ois kiinteenä. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut jkilahti : 02.02.2013 12:09 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on tullu testailtua tuota auraa ja hyvin on toiminu. Sukset piti vetästä auran ali kun meinas porautua maan alle. Helpompi olis ollu tehdä jos ei olis soattu, väkisin tuli melko jyrkät kulmat aisaan.Tuo peräkärrin aisan kannatin jousi oli muuten hemmetin hyvä tuohon jousilaukasuun, tais maksaa 16€ eli edukaskin vielä.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tulipahan värkättyä viikonlopun aikana jonkun näkönen "aura"
Hieman jäi vielä parantamisen varaa suksissa ja vähän kaikessa! Ennen kaikkea hitsauskone juonitteli mutta korjaillaan ja paikkaillaan sitä mukkaan mitä leviää kässiin! ![]() Muutamia kuveja rakentamisesta http://s1187.beta.photobucket.com/us...ibrary/patikka |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pistän ny tännekki vielä
Lunta ei ollut kun jotain kymmenisen senttiä, isommilla määrillä alkaa heittämään tuulilasiin aika tavalla. Puolen metrin tuiskuvalli siirtyy kokonaan konepellille ![]() Imaisee muuten konehuoneeseen sitten lunta aika tavalla.. Pauke kuuluu levyn kippaussysteemistä aina kun sattuu jäätynyt kivi kohdalle Edit: pistin vinssin ohjaukseen keinuvipukytkimen vaihdekeppiin kiinni niin että voi vaihtaa samalla vaihdetta kun etusormella nostaa/laskee levyä. Ja peukalolla voi naksuttaa nelivetoa päälle/pois ADD kytkimestä ![]() Viimeksi muokannut Reisrdok : 13.02.2013 09:59 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaas tohon linkki myös kun tossa oli ihan kiva opetusvideo lumiaurailuun siihen liittyen mitä mm. kannattaa varoa:
http://www.youtube.com/watch?feature...v=RWUGJMJBW-Q#! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Ihminen voi lähteä Koskista, mutta Koski ei lähde ihmisestä |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tampereella Tampereen autovaraosa Sarankulmassa. Sieltä saa myös.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Onkos täällä aurakeskustelussa ketään hydrauliikkaan perehtynyttä henkilö? Netissä selasin noita sähköohjattuja hydrauliventtiilejä ja löysin sieltä tommosen cetop 3 -venttiilin. Kaiketi tää pitäis olla ihan perus kamaa? Virtaus joku 40litraa/min ja ohjauksenki saa 12voltilla. Riittävä siis lumiauraan. Lähinnä tässä on vaan oma tietämättömyys jne kyseessä, eli tommonen perus sylinterin ohjausventtili sisään/ulos ja keskiasennossa suljettuna. Paitsi pumpun tuotto pääsee vapaasti kiertämään. Venttiili on 3 asentonen, mutta miksi noissa asentojen väleissä on tuo H-kaavio joka tarkottanee sitä että kaikki liitännät on yhteydessä toisiinsa ns. vapaakierto jota käytetään moottorien kanssa. Venttiilin tyyppi on 3C60. Taasen 3C6 venttiilissä olis noiden H-merkkien tilalla erilaiset merkit jotka kuvastaa taas, että liitäntöjen välissä ei olis mitään yhteyttä.
3C6 ![]() 3C60 Tiiä sitten käsittikö tosta mun selityksestäni kukaan mitään mutta...... ![]() ![]() |
![]() |
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 44 (0 jäsentä and 44 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |