Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden
Ruotsissa sit taas on yks automyyjä et mikä puhuu suomea ja sen kautta voi kanssa kysellä. Kyydinkin saa järjestyyn, kun suomesta (mun paikallinen kuljetusliikkeen ukko) kuskaa harvase viikko tavaraa puolin ja toisin.
|
No hittolainen! Just aattelin että jos Haapajärvelle tulee kone nii ei oo kaukana..mutta sitte muistin etten oo asunu keski-pohjanmaalla kohta enää 9 vuoteen!
- No eipä se täältäkään kauhee reissu olis, jos muuten on kustannukset kohillaan. Laita vaikka YV:llä yhteystietoja ja missäpäin ruotsia ja suomea liikkuu kuljetukset. Bloketistakin oon katellu, mutta siellä ei tainnu äkkiseltää löytyä kun T5 koneita. Ovat nuo kasipätkät jo ruotsissakin katoavaa perinnettä. Isävainaa kertoi että 60 -luvulla kun amazonista laukes kone niin vaihtokone haettiin porukalla, kaatopaikalta. Katottiin vaan vähiten ajettu auto ja siitä kone irti ja kotiin!
Tosiasia on nyt just ei kykene ostaa mitään kun ei oo tarpeeks kruunuja eikä eurojakaan jolla niitä vaihtaa. Ruotsin kieli ei sinänsä ole ongelma, velimies puhuu sitä suht hyvin, kun on 10v ikään asti siellä asunu. Minäkin ymmärrän sujuvasti. Lähetyskuluja kyselin jo, mutta vvastaukseksi sain kysymyksiä ilmapumpusta ja autosta...Pitää laitella lisää viestejä svenssoneille. Kyllä tuon saksan tuonnin taidan unohtaa. Himottas kyllä tollanen 20 venttiilinen...Sen verran tutkin asiaa että imusarja, cps anturi ja jakaja taitaa olla ihan samat. Alustaltaan, eli jarrujen osalta ainaki on samat osat kasipätkissä, joten sais ihan laillisesti katsastettua.
- volvolandian puolella oli yks asiantuntija sitämieltä että pitää ECU vaihtaa ja 20v koneen ilmamäärämittari, 10v koneessa ei sitä ole. Itse oon kyllä toistamieltä...Ei se ecu tiiä onko siellä kannessa 10 vai 20 venttiiliä. Bensan määrän päättää tps, rmp anturit ja loppuviimein lambda. Myös epäili ettei 30hv tehonlisäystä pelkällä kannella tule...Ei ehkä kokonaan mutta aika lähelle. Jos Ooppelin (GSI Kadett) 8v ja 16v koneissa on samat alakerrat ja ruiskut nii tehoero on jotain 25hv. Ja tosiaan, 10v koneita löyty n.240kpl ja 20v koneita yli 700kpl!!!