Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2013, 17:50
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Käännöksiin...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Juu saahan noita varaosaautoja suomestakin, mutta kun niitten tyyppivika on toi sylintereiden soikeus vanhemmissa malleissa. Sitten jotain muutoksia valussa oli tehty, kun -96 jälkeiset kestää.

- Ei oo pihalla oikeen enää tilaa varaosa-autoille, golffi, chevy g30, mazda x2, jeeppi, volvot 740 ja 850...tonttia 2500m2

Edit: Mitäs onkaan saksaksi "voitteko lähettää moottorin suomeen ja paljonko se maksaisi" -google kääntäjä yrittää vain tarjota e-maililla konetta

Edit2: Tuolla ruotsin purkaamohaussa, http://www.bildelsbasen.se ,on pilvinpimein volvon koneita...hintaluokkaa 400-500e, alle 200tkm ja lähes kaikkissa on puristukset mitattu.

Mikäli Saksaan meinaa posita laittaa, niin kirjottaa englanniksiensin ja sit vaikka käännättää sen toiselle kiellelle.
Ruotsissa sit taas on yks automyyjä et mikä puhuu suomea ja sen kautta voi kanssa kysellä. Kyydinkin saa järjestyyn, kun suomesta (mun paikallinen kuljetusliikkeen ukko) kuskaa harvase viikko tavaraa puolin ja toisin. Ja mikäli saksast, niin kyllähän sielläkin on yks sakaa puhuva mamma purkaamolla töissä ja sit toien kuljetusliike ajaa tavaraa myös. Mut kiireellisyydest riippuen tuo ruotsi voi olla parempi vaihtoehto siihen moottorin saantiin.
Ompa tuolla Ruotsissa sit vastaavasti suomea puhuva purkaamonpitäjäkin, että senkin kautta voi ihan suomeksi tiedustella. Eräs Saabin korjari touhuaa ruottista autoja ja kattelee www.blocket.se :stä niitä. Eli tuoltakin ikin löytyy moottoreita ja silleen...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2013, 20:21
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ruotsissa sit taas on yks automyyjä et mikä puhuu suomea ja sen kautta voi kanssa kysellä. Kyydinkin saa järjestyyn, kun suomesta (mun paikallinen kuljetusliikkeen ukko) kuskaa harvase viikko tavaraa puolin ja toisin.
No hittolainen! Just aattelin että jos Haapajärvelle tulee kone nii ei oo kaukana..mutta sitte muistin etten oo asunu keski-pohjanmaalla kohta enää 9 vuoteen!
- No eipä se täältäkään kauhee reissu olis, jos muuten on kustannukset kohillaan. Laita vaikka YV:llä yhteystietoja ja missäpäin ruotsia ja suomea liikkuu kuljetukset. Bloketistakin oon katellu, mutta siellä ei tainnu äkkiseltää löytyä kun T5 koneita. Ovat nuo kasipätkät jo ruotsissakin katoavaa perinnettä. Isävainaa kertoi että 60 -luvulla kun amazonista laukes kone niin vaihtokone haettiin porukalla, kaatopaikalta. Katottiin vaan vähiten ajettu auto ja siitä kone irti ja kotiin!

Tosiasia on nyt just ei kykene ostaa mitään kun ei oo tarpeeks kruunuja eikä eurojakaan jolla niitä vaihtaa. Ruotsin kieli ei sinänsä ole ongelma, velimies puhuu sitä suht hyvin, kun on 10v ikään asti siellä asunu. Minäkin ymmärrän sujuvasti. Lähetyskuluja kyselin jo, mutta vvastaukseksi sain kysymyksiä ilmapumpusta ja autosta...Pitää laitella lisää viestejä svenssoneille. Kyllä tuon saksan tuonnin taidan unohtaa. Himottas kyllä tollanen 20 venttiilinen...Sen verran tutkin asiaa että imusarja, cps anturi ja jakaja taitaa olla ihan samat. Alustaltaan, eli jarrujen osalta ainaki on samat osat kasipätkissä, joten sais ihan laillisesti katsastettua.
- volvolandian puolella oli yks asiantuntija sitämieltä että pitää ECU vaihtaa ja 20v koneen ilmamäärämittari, 10v koneessa ei sitä ole. Itse oon kyllä toistamieltä...Ei se ecu tiiä onko siellä kannessa 10 vai 20 venttiiliä. Bensan määrän päättää tps, rmp anturit ja loppuviimein lambda. Myös epäili ettei 30hv tehonlisäystä pelkällä kannella tule...Ei ehkä kokonaan mutta aika lähelle. Jos Ooppelin (GSI Kadett) 8v ja 16v koneissa on samat alakerrat ja ruiskut nii tehoero on jotain 25hv. Ja tosiaan, 10v koneita löyty n.240kpl ja 20v koneita yli 700kpl!!!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kartaanit ei kestä. opelah Tekniikka & Jutustelu 25 03.03.2011 16:37
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 01:45 (GMT +2).