![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No ei tuo kauhean pienellä edes mene jos testikulutus on 6,5litraa. Normi 3008 annetaan kaupunki kulutukseksi tuo 6,5litraa satkulla.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Juu - kiinnitin huomiota samaan, ensimmäinen laatuaan liittynee neliveto dieselhybridiin, mutta onhan dieselhybejä jo MB lläkin (nimim. yks täällä
) ... Vaan kumpiko tuli ensin, en tiedä ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Minä en käsitä miksi sinne pitää sotkea normi vaihdeloota näihin hyrbiideihin.
Dieselin perään generaattori ja sähkömoottorit napoihin. Akkuja = toimintamatkaa niin paljon kuin asiakas tahtoo. Ruksitaan listalta vaan tilauksen yhteydessä. Eikö se olis siinä...?
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vielä ei aika ehkä ole kypsä tuolle napamoottoriajatukselle, vaikka tekniikka onkin käytössä isoimmissa kaivoskuormureissa. Kehitystyössä halutaan hyödyntää olemassaolevaa tekniikkaa mahdollisimman paljon. Mutta näköjään napamoottoreita on kokeiltu busseihin ja mersun G-malliin. Olisi siis napamoottori-offiauto tulossa ![]() http://www.tekniikkatalous.fi/innova...service=mobile Mutt takaisin tuohon 3008 hybridiin. Koetin etsiä akkukapasiteettitietoa, mutta maahantuojan esitteentekojä on ollut ihan pihalla. 5,5 A/h ei ihan kuulosta oikealta . Lisäksi tuossa on käytössä erittäin luotettava mutta jo hiukan vanhanaikainen NiMh-akusto. Auton järkky kokonaisteho vetoaa myös lähinnä Keski-Eurooppalaiseen ostajaan. Tuntuu hiukka siltä, että tuo sähkö on tullut tähän päästömääräysten sanelemana. Sitten kun tämä ei ole ladattava versio, niin energiatehokkuus jää valitettavan pieneksi ( ainakin maantieajossa) eikä kuluttajalla ole mahdollisuutta siirtää osaa fossiilipolttoainelaskustaan sähköön.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Karmeita kulutuslukemia! SDI Golfilla mentiin kaupungissa alle 6 litraan. Tosin mihinkään se ei kulkenut.. C5 imasee n.7 litraa kaupungissa. Joten ei tuo tekniikka paljon ole reilussa 10v kehittynyt.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ensimmäinen/viimeinen-painikkeet | HeikkiH | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 08.02.2012 08:46 |
| Ensimmäinen MÖNKIJÄ hakusessa! | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 03.02.2012 11:53 |
| Ensimmäinen maastoauto | smos | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 07.01.2010 08:05 |
| Ensimmäinen nisäkäs? bullshit! | VonLeka | Chit-Chat | 5 | 09.08.2008 17:18 |
| Ensimmäinen ajokerta? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.05.2004 11:20 |