![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sanokaas nyt onko tuo oikeasti koodi 34 Cruise control circuit ?
- Enempi pitäs olla, jnkin listan mukaan 35 Cooling fan relay, kun sähköpuhallin huuteli melkein kylmän koneen kans! Siis -92 4.0 kyseessä...Ja alla linkki videoon. http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=4CWxUzln6x0
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Huh-huh.....meinasin tuossa laatikkoon öljyt vaihtaa, mutta eipä ollutkaan ihan pikkujuttu poimia kirjoituksista mitä sinne laitetaan!
Siis -90 XJ AW4 automaatilla. Olin jostainsyystä siinä uskossa että tuossa pitäisi käyttää Moparin ATF4+ öljyä, mutta kun mielenkiinnosta ja oletusta tukeakseni aloin googlettamaan, niin nythän ei näköjään ole mitään varmuutta mitä tuohon KUULUISI laittaa? Yksi sanoo että 88-01 AW4 kuuluu Dexron III (mineraali vai täyssynteettinen....onko väliä?) Toinen kuuluttaa että 88- AINA mopar ATF4+ (tai vastaava atf4+) ja kolmas vannoo Castrolin Transmax Z ainoaksi oikeaksi?? ja loput googlessa vannoo milloin minkäkin aineen nimeen. Siis noilla tiedoilla yhteenvedettynä sinne periaatteessa käy kaikki muu kuin 80-90W peräöljy? ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan öljyt vaihdatin pajalla, Auvinen Rantasalmella, niin laitto tota: http://www.teboil.fi/Product.asp?pat...4356;5692;4482
- Kertaalleen vaihdoin samat ite ja hyvin on toiminu. Tuokin varmaan käy: http://www.teboil.fi/Product.asp?pat...356;5692;15191 - Tuossa taitaa olla enempikin luokituksia, eli ns. uudempaa. Hinta on edullinen ja löytyy molempia monesta paikkaa. edit: Käsittääkseni Mopar ATF on tarkoitettu 8- koneisiin automaatteihin, jotka on Moparin omia. AW on Aisin-Warnerin, eli periaatteessa japsi laatikko.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 03.01.2013 18:12 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia pikaisista vastuksista!
Tuolle Dex-III linjalle minä kyllä nyt vahvasti kallistun....ja ilmeisesti ihan mineraalipohjalla mennään. Jamantin sivuilla meni vaan "nuppi jumiin" kun ensin sanotaan että 88-01 AW-4 Dex-III mutta seuraavalla rivillä tämä kumotaan tiedolla 88- ja uudemmat kaikki ATF+4 (mutta oikeinluettuna tarkoittaa siis ilmeisesti sitä, että kaikki MUUT kuin XJ Jeepit 88-vuodesta eteenpäin ATF+4) ja tosiaan googlettamalla katosikin sitten pohja kaikelta aiemmin opitulta ![]() Viimeksi muokannut piippu : 03.01.2013 18:32 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eri juttu sitten on, jos laatikko on peruskorjattu uusilla sisuskaluilla ja sopivilla "performance"- osilla niin uudemmat synteettiset öljyt voi olla silloin jopa parempi vaihtoehto kuin mineraalipohjainen Dex III. Tämäkin toki riippuu käytetyistä osista, kannattaa kattoa mitä valmistaja ilmoittaa suositeltavaksi aineeksi. Porukka on korjaamattomiinkin AW4:siin kyllä tunkenut jos vaikka mitä, joko ihan kelvollisin tai sitten vähän vähemmän kelvollisin tuloksin. Monilla on lootat olleet entisenä äkkiäkin, toisilla ei ongelmaa. Väärillä lisäaineistuksilla olevat liemet kuitenkin voi ihan oikeasti tuhota laatikon, ja automaatit tahtoo olla aika tarkkoja käytetystä aineesta. Jopa Chryslerin joissain tehtaan huolto- ohjeissa sanotaan virheellisesti että saa käyttää ATF +4, mutta eipä sitä kannata laittaa kun Dex III:akin saa ihan hyvin. edit: Juu, Chryslerin laatikot syö ATF +4:ää, tosin vanhempaa perua olevat laatikot itse asiassa toimii esim. Dex III liemellä ihan yhtälailla. Näin ainakin jenkkipalstojen perusteella. Sen sijaan uudemmat RFE- tyypin Moparin laatikot vaativat erilaisen rakenteensa vuoksi ATF +4:ää etteivät kyrvähdä, samoin tietyt uudemmat Fordin ja GM:n laatikot vaatii Dex VI- tyypin litkut sisäänsä tai muuten polttaa laatikon. Dex VI pitäisi olla Dex III:n kanssa yhteensopiva, mutta se on viskositeetiltaan ja lisäaineistuksiltaan jo aikalailla eri aine Dex III:een verrattuna; toisin sanoen vanhaan laatikkoon kannattaa ennemmin laittaa Dex III:a vaikka saisit uudempaa ainetta samaan hintaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 03.01.2013 20:38 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Peristä asiaa..
Etuperästä(D30) alko kuulumaan jurinaa neliveto päällä ajellessa.Auton alle ja totesin,että pinionissa oli 1-2 milli väljää pystysuunnassa,päittäistäkin oli millin verran.Pinionin stefa oli myös alkanut vuotamaan.
Onko paha homma vaihdella laakerit? Hammaspyörien kosketuskulman säätö? Kannattaako yleensäkkään tehdä jos laakerit+tiivistesarja maksaa 250-300e? Ilmeisesti suositellaan kuitenkin vaihtamaan kaikki laakerit kerralla eikä vaan pinioniin..? Varaosa-autossa (XJ-92) olis ehjä absiton akseli.Tämä äänekäs akseli on absillinen(XJ-90).Onkohan välityksissä eroa? Ilmeisesti ABS vetarit ovat ainakin paksummat/isommilla ristikoilla--->kestävemmät?? Kiitos ja anteeks.. ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa joku artikkeli, mikä sivusi aihetta ja oli suht hyvät ja selkeet kuvat. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ABS- vetarit on aivan samanpaksuiset kuin absittomatkin, mutta absillisissa (ja kaikissa '95->) on isot ristikot jotka kestää paljon enemmän kuin pikkuristikot. ABS- vetarit käy sellaisenaan absittomaan akseliin ilman mitään puljaamista. Lainaus:
Teoriassa samat shimmit menee kuin ennenkin, mutta laakereissa voi olla jotain satkun eroja minkä takia hammasvälys ja hammaskosketus pitäisi vähintäänkin tarkistaa ennenkuin ottaa ajoon uusilla laakereilla. Krymppiholkki pitäisi vaihtaa AINA jos käyttää pinionin irti laakerinvaihdon takia. Periaatteessa pitäisi vaihtaa uuteen vaikka vaihtaisi vain stefan tjsp.. Pinionin preloadi ei todellakaan ole noin paljoa, tuohon jos vedät niin sulla on palanut laakeri ja katkennut pinionin akseli alta aikayksikön ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
4.0 + manuaaliaskissa on 3.07 2.5 bensa + manuaaliaski 4.10 2.5 diesel + manuaaliaski on muistaakseni 3.73 Rellun 2,1 litran diesel + manuaalin välityksestä en tiedä varmasti, mutta uskoisin sen olevan 3.73 tai 4.10
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saat anteeksi ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensinnäkin kiitos anteeksiannosta ![]() Viikonloppuna ajattelin kaivella tuota varaosaautoo hangesta sen verran esille että pääsee akselin kimppuun.Mä meinasin että laitan heti tuosta vanhasta vetarit siihen kun niissä on hiljattain vaihdetut vahvemmat ristikotkin ja jää sitten hätävaraksi ne toiset.
__________________
J E E P just empty every pocket |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |