![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Olikohan, että taittuva tasoisen takalaita nostimen voi katsastaa vaihtoehtoisena kuljetus pituuden jatkimena tai jotain sinnepäin. Kannattaa kysäistä poliisilta mitä he sanoo ja sitten katsurilta, et mitä tehdään tai sitten raakasti typistää sitä lavitsaa sopivaan mittaan. Tai sitten jatkaa lavaa sen 20cm ja siirtää takalaitanostinta rungossa taaksepäin saman verran?
Viimeksi muokannut Nikuzai : 29.12.2012 01:04 |
#2
|
|||
|
|||
![]() laki tai edes järki rajana
Saako takalaitanostimen tosiaan jättää giljotiinin teräksi vaaka-asentoon, kun umpikorinen jakelu-ka jatkaa seuraavaan purkupaikkaan? Siihen vaakaterään kun rysäyttää moottoripyörällä tai lyhytnokkeisella pakulla, niin voi tehdä pahasti kipeää, ellei peräti sielu erkane ruumiista.
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siinä oli joku automatiikka.
Menin syömään yhteen lounaspaikkaan, kun 1-suuntaisella kadulla oli umpikaappi-ka toisella kaistalla perä kiinni, hätävilkut päällä ja lauta kadussa. Noin varttitunnin kuluttua yksi asiakkaista lähti pois ja näkyi olevan auton kuljettaja. Ikkunasta näkyi, että hän painoi jotakin käyttöpaneelin nappia. Kuski lähti heti kävelemään hyttiin. Lauta nousi itsekseen ensin vaakaan ja sitten ylös lavan tasalle. Oletin sen kääntyvän vielä kiinni olevaa kaappia vasten, mutta ei, jäi vaateriin ja autoi lähti liikenteeseen. Seuraavan risteyksen jälkeen ei enää näkynyt, mutta sinne asti oli vaakassa.
__________________
Jukka |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähä nuita siirto lavetteja näkee joka päivä siis sellasia jotka lasketaan kuin vaihtolava maahan.. Niissä on just tollanen kiljotiini ja meijänki pakulla jos perää ajaisit nii menis ukko keskeltä poikki..
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jotkut mallit osaa ajaa itsensä myös kiinni, voihan olla, et on ollut eriautolla liikeellä ja ei ole sulkenut vaikka kakesta naputellut On muuten näppärä moinen automatiikka, joissain kuulemma jopa tunnistaa painon eli kun paino vakiintuu nousee lava ylös Ite vaan nähnyt sellaisen kaukosääteisen, kuski sano et helpottu homma paljon ja päivä vakioreitillä lyheni puolt tuntia lava laudalle ja vyöltä napista voi samalla pitää kuormasta kiinni ettei huonommat lavat kaadu, eikä tule sitä, et vahingossa kallistaa ulos tai sisään liikaa Sit kun tavaraa laskee/purkaa niin kallistaa hitaammin ja tasaisemmin kuin kyljestä napittamalla Mutta sit ite aiheeseen, mites nykyään takalaitanostimen lisälavana käyttäminen kun peräylitys laki on kait poistunut?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Muistanpa joskus hieman toisessa yhteydessä tämän tapaista kyselleeni, ja ainakin silloin virkamiehen kanta oli että mekaanisesti pitäis olla nostimen lukittu ajon aikana. Hydrauliikan ja letkurikkojen varassa ei kelvannut.
Tuolla jotain mittoja ylityksistä, ilman erikoiskuljetuslupaa. 2/3 metriä kuorkissa ?? https://www.ely-keskus.fi/documents/...2-6d6fdb038d8a
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.05.2016 22:16 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kysyin tätä asiaa poliisilta ja selvittivät asiaa. Perälaita saa olla kuormatilan jatkona vaakatasossa jos se on mekaanisesti lukittu esim. Kuormaliinojen kanssa ja merkitty asian mukaisesti punaisen lipun kanssa mikäli tulee yli metrin normaali kuormatilasta ulos. Hydrauliikan varaan ei tosiaankaan saa jättää. Sitä eivät osanneet kommentoida riittääkö nosto/lasku liikkeen lukitseminen vai tarviiko kallistus lukita myös.
|