Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2012, 20:54
KRK KRK ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Taitaa se valinta tuohon Hiaceen kallistua lähinnä luotettavuuden vuoksi. Pitää vielä käydä koeajamassa Toyota ja VW.

Hiacessa on vissiin eri välityksellisiä laatikoita riippuen koneesta?
Ymmärsinkö oikein, että takana on vakiona kitkalukko ja jakolaatikossa on joku tietokone ohjattu lukko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2012, 21:15
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Hiacen kitkalukko ei kummoinen ole. Se on rampiton, eli ei kiristy pyörien nopeuseron kasvaessa. Mutta kai sekin vähän auttaa. Ainakin tuntuu tiukoissa käännöksissä haraavan vastaan, jos ei muuta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2012, 23:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Hiacen kitkalukko ei kummoinen ole. Se on rampiton, eli ei kiristy pyörien nopeuseron kasvaessa. Mutta kai sekin vähän auttaa. Ainakin tuntuu tiukoissa käännöksissä haraavan vastaan, jos ei muuta
Rampiton? siis mitä tarkoittaa? tarkoitatko tuolla "rampillisella" viskolukkoa?
niitäkin on vissiin jonnekkin akseliin sovitettu?

Mutta jos viskolukko, niin silloin lukko "alkaa kirimään" vasta kun pyörimisnopeuseroa, siis silloin hyvä kun mennään isolla kaasulla.

Kitkalukon idea on se, että lukko pystyy tasaamaan molempien pyörien vääntömomenttieroja; pyörimisnopeuden ollessa molemmissa sama, siis vaikka 1 kierros/minuutissa.
Mutta kun tuo kitkaero ylitetään, niin silloin kitka ei pidä.
-> siis jos lisää kaasua, niin sutiva sutii itsensä märäksi jäätä vasten, kun alaspäin liike loppuu-> siis kiinni, ja lujasti,
Mutta jos kuskilla tietämystä ja taitoa, niin siinä vaiheessa kun eteneminen meinaa loppua, niin pakin kautta vauhtia....

Viton nelivedosta huolehtii tietokone ja jarrut, tuo jakolaatikko peruja kauttarantain w124 mersusta, mutta w124:ssä tietokone ohjaa hydrauliikalla pakkoja (vrt automaattilaatikko) takaveto->33%eteen/66%taakse-> jäykkä neliveto ja lukko takana n. 30%kitkasta 100%:een. etuakselilla ei mitään lukkoa, mutta ainakin viimmetalvena tuo minun vm-89 300tdt farkkumersu (2+3paku) meni paskoilla talvirenkailla niin syvässä lumessa että piti tuulilasin pyyhin olla täysillä! siis niin pitkään että lämmöt nousi, kun koko keula toimi lumiaurana ja pehmeää lunta oli se 30 cm, ja jos ei ollut tasan niin pahimmillaan 5 cm yli
Ja muutama viiko myöhemmin yritin samaa peltoa hdj-80:llä: 31-10,5-15 hakkapeliitta LT:t alla, ja "putosin" sen kanssa; kaikki lukot kiinni, niin lujaan että piti hakea lapioita
Oli muuten ensimmäinen kerta 10 vuoteen että piti lähtea hakemaan....

vitossa jatkuva neliveto 33/66, ja lukkoja yritetään matkia ABS:n kautta luistonestona, ja ainakin joskus huonolla menestyksellä....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2012, 23:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
...mutta w124:ssä tietokone ohjaa hydrauliikalla pakkoja (vrt automaattilaatikko) takaveto->33%eteen/66%taakse-> jäykkä neliveto ja lukko takana n. 30%kitkasta 100%:een. etuakselilla ei mitään lukkoa, mutta ainakin viimmetalvena tuo minun vm-89 300tdt farkkumersu (2+3paku) meni paskoilla talvirenkailla niin syvässä lumessa että piti tuulilasin pyyhin olla täysillä! siis niin pitkään että lämmöt nousi, kun koko keula toimi lumiaurana ja pehmeää lunta oli se 30 cm, ja jos ei ollut tasan niin pahimmillaan 5 cm yli
Se on muuten huvittavaa, että kaikkien aikojen toimivin Mersun henkilöautojen nelivetosysteemi oikeasti pahassa kelissä on w124:n alkuperäinen 4matic 80- luvun puolenvälin kieppeiltä. Vaikkakin siinä taisi vähän olla luetettavuusongelmia, niin se on kuitenkin ihan aito neliveto jossa pystytään lukitsemaan määrätty määrä niin keskitasauspyörästöä kuin takaperääkin.

Uudemmissa mersuissa kuten niin monissa muissakin "viisaissa nelivedoissa" on aivan anaalisen surkeat systeemit, jotka perustuu avoimeen keskitasauspyörästöön sekä ABS:n ja ESP:n ohjaamana toteutettuun pyörien jarrutukseen ja moottorin väännön rajoittamiseen. Muuten hyvä, mutta mitään sillä ei kyllä saada aikaan paitsi menon puutuminen ja auton jääminen hankeen.

Tuli juuri töissä tätä taas joulunpyhinä todennettua, kun ajoin muutamaa VW- konsernin nelivetoihmettä. Q7 ja Q5 hyytyivät (kesärenkailla, tosin) 20-30cm syvyiseen höttöön pakkaslumeen sutimisenesto poiskytkettynä, koska auto vähän meni kaasulla vedätettäessä poikittain ja sehän toki tarkoittaa että homma ei ole ollenkaan hanskassa -> siinä vaiheessa sitten kuitenkin aletaan rajoittaa pyörien sutimista moottorin vetoa rajoittamalla ABS:ien iloisesti taustalla rallattaessa jarruttaen menoa -> siihen jäätiin kun kaasu pohjassa tai pintakaasulla auto ei yksinkertaisesti ottanut kierroksia. Saman teki pari muutakin Quatro- Audia sekä nelivetogolffi. VW:n Amarok selvitti homman enemmän kuin kunnialla paljon syvemmästä hangesta, kun vain tökkäsi "Offroad"- nappia keskikonsolista. Ei enää ESP:kään puuttunut menoon ja antoi auton mennä pienessä sladissa veto päällä ja matka jatkui iloisesti varastokentälle asti, toisin kuin "viisaiden" Audien tai Golfin, jotka oli ilmeisesti sitä mieltä että lumihangessa ei sovi mennä veto päällä eteenpäin. Olisi kyllä niilläkin hienosti päässyt perille asti, jos ei olisi elektroniikka ottanut valtaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2012, 00:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Karkaa kyllä pikkasen ohi topiikin... Sorry


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Se on muuten huvittavaa, että kaikkien aikojen toimivin Mersun henkilöautojen nelivetosysteemi oikeasti pahassa kelissä on w124:n alkuperäinen 4matic 80- luvun puolenvälin kieppeiltä. Vaikkakin siinä taisi vähän olla luetettavuusongelmia, niin se on kuitenkin ihan aito neliveto jossa pystytään lukitsemaan määrätty määrä niin keskitasauspyörästöä kuin takaperääkin.

Uudemmissa mersuissa kuten niin monissa muissakin "viisaissa nelivedoissa" on aivan anaalisen surkeat systeemit, jotka perustuu avoimeen keskitasauspyörästöön sekä ABS:n ja ESP:n ohjaamana toteutettuun pyörien jarrutukseen ja moottorin väännön rajoittamiseen. Muuten hyvä, mutta mitään sillä ei kyllä saada aikaan paitsi menon puutuminen ja auton jääminen hankeen.
Mutta tuo 80-luvun tietsikka on helppo ohittaa
siinä on testiliitin, mihin menee suoraan nuo pyöreät abikot;
Jos riittää että saa keskitasausplaneetan jumiin, siis jäykkä neliveto, niin tarvii 2 johtoa sisälle, jos haluaa myös takaperän pakkolukituksen, niin tarvii yhden johdon lisää, ja jos haluaa kokeilla tuota 33%/66% moodia niin tarvii vielä yhden johdon; Mutta nyt minun marsussa (w-124) vain tuo 4wd johtopari, ja silläkin on tullut herätettyä huomiota mm. veneiden nostossa.....

Ja noissa Minun Land Cruisereissa on sitten "tunteettomat" 100% lukot läpi linjan,
Hodarissakin lukot pysyy kiinni nilkka suorana, siis ainakin 100 km/h asti

Ja noita jarruilla toteutettuja "lukkoja" kutsui joku stimuloinniksi? mikä on hyvä termi.
-> Nuo lukot, jotka on toteutettu jarruilla, ovat paras mahdollinen toteutus 90% ihmisiä, sillä he eivät tarvi edes noita, kuin ehkä joskus, ja jos he jäävät kiinni, niin silloin: "lunta oli metri, ja ohitettiin 3 lumeen juuttunutta aura-autoa.../ mentiin vetämään jäätieltä luotsikutteria..."

Ja sitten nuo "primitiiviset" 100% lukot, kuten esim. HJ-61 tai hdj-80:
-"ensimmäisen kerran käytin moneen vuoteen, kun ennen en ollut jäänyt kiinni, pistin lukot päälle; ja kaasupohjaan; ja kytkin ylös; ja se meni rikki

Milloinkahan suomessa kielletään metsästysaseet, missä piipunpään ja liipaisimen välinen etäisyys on alle metri? siis jos varpaalla ei voi laukaista....

Siis oikean maasturin vertaaminen tilasto 4wd maasturiin voi tuoda yllätyksen; ja pakettiautot on yleensä tarkoitettu huonoille teille, ei maastoon?

p.s oli aikakausi, milloin suomeen tuotiin maastoautoja, joissa suurimmassa osassa oli vinssi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2012, 12:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta tuo 80-luvun tietsikka on helppo ohittaa
siinä on testiliitin, mihin menee suoraan nuo pyöreät abikot;
Jos riittää että saa keskitasausplaneetan jumiin, siis jäykkä neliveto, niin tarvii 2 johtoa sisälle, jos haluaa myös takaperän pakkolukituksen, niin tarvii yhden johdon lisää, ja jos haluaa kokeilla tuota 33%/66% moodia niin tarvii vielä yhden johdon;

Ja sitten nuo "primitiiviset" 100% lukot, kuten esim. HJ-61 tai hdj-80:
-"ensimmäisen kerran käytin moneen vuoteen, kun ennen en ollut jäänyt kiinni, pistin lukot päälle; ja kaasupohjaan; ja kytkin ylös; ja se meni rikki
En ymmärrä miten lukitset lukottoman mersun (vito) johtoja yhdistämällä. Eikö näihin just lukituksen vuoksi myydä Oberaigner-jakista.

Ja HDJ:n sähkölukko pitää odottaa että on päällä ennen ruoputusta (harvemmin sattuu siirtäjä suoraan kohilleen), hajoaahan se muuten.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2012, 15:24
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Uuttaha ei oltu hakemassa eikä vakiona lukkoja mut http://www.youtube.com/watch?v=sG52U4b1R5M :-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2012, 15:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
En ymmärrä miten lukitset lukottoman mersun (vito) johtoja yhdistämällä. Eikö näihin just lukituksen vuoksi myydä Oberaigner-jakista.

Ja HDJ:n sähkölukko pitää odottaa että on päällä ennen ruoputusta (harvemmin sattuu siirtäjä suoraan kohilleen), hajoaahan se muuten.
Siis tuossa tarkoitin nimenomaan -80 luvun w-124 4-matic:a, siinä lukot on öljykylvyssä uivia, apulaitehihnalla olevalla hydraulipumpulla ja sähköventtiileillä käytettävät.
Ja noita sähköohjattuja hydrauliikkaventtiileitä käytetään alunperin tietokoneella, joka kerää tietoa abs:n antureilta, kääntökulma-anturilta yms.
Ja testiliittimessä on navat, joista voi ohjata noita solennoideja suoraan, siis kytkemällä navat yhteen! (jä jälleen pitää tietää, mitä tekee...)
Ja huom. kun ajat tuommoisen w-124 4-maticin jarrutesterille, niin 4-matic pitää olla huoltotilassa, muuten tulee romua/sanomista

4x4 Vitossa lukkoja "matkitaan" jarruttamalla sutivaa pyörää abs:n kautta, ei voi minun tietääkseni "ohjata sivusta"

Ja nimenomaan tuo viittaus noihin cruiserin lukkoihin tuli siitä, että ne menee rikki kun käytetään väärin! siis pitää tietää mitä tekee, ja sehän nykyään on automatiikan tehtävä, että se suojelee tyhmää, jotta mikään ei mene rikki
Siis lukkojen täytyy olla kunnolla kiinni, ennenkä annetaan voimaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2012, 11:16
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Niin siitä Hiacen taka-akselin lukosta. Siinä ilmeisesti on joku vakio kitkalevyjen esijännitys. Ja tuo jännitys = kitkalevyjen kitka ei kasva pyörien nopeuseron kasvaessa. En ole nähnyt tuosta rakenteesta kuin purkukuvia ja viisaampien puheita, joten en rupea keulimaan asiasta enempää. Omaa hiaceanikaan en tohtisi purkaa tutkimuksia varten

Mutta eurooppalaisten henkilöautojen lukkoja on tullut räplättyä ja niissä on ristitapeille rampit. Pyörien nopeuseron kasvaessa ristitapit ja rampit saavat aikaan lisää painetta kitkalevyille. Joka tapauksessa, ei noilla kitkalukoilla, muokatuillakaan sellaisilla, kyllä kovin pahasta paikasta tulla pois.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.12.2012, 11:44
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Mites noissa nelikko Transiteissa on neliveto toteutettu? Onko seki jokin sähköviritelmä? Omaa caravelleä haluttaisi vaihtaa uudempaan kulkineeseen ja nelikko ransistori on ruvennut kiinnostamaan. Pelkkä kaksivetoinenkin piisaisi suurimman osan ajasta, mutta joskus siitä nelivedosta olisi hyötyä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.12.2012, 11:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Toi kitkapakkojen esijännitys taitaa olla se perinteinen versio, jenkkiperissä sama rakenne. Eurooppalaisia en ole itse purkanutkaan.. tuollainen rampillinen systeemi vaikuttaisi ihan fiksulta, varmaan siis kiristää lukkoa vääntömomenttieron mukaisesti. Tuon huono puoli taas sitten että toimiiko liukkaalla hyvin, ja paljoko rampillisessa on esijännitystä? Toinen juttu että miten sitten pakilla?

Torsenihan on se paras ei sataprosenttisesti lukittuva luistonrajoitin, mutta oletettavasti kalliimpi kuin kitkalukko niin harvemmin valmistajat niitä tehtaalla asentaa akseleille
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.12.2012, 23:46
maus:n Avatar
maus maus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.11.07
Sijainti: Länsi-Suomi
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KRK Näytä viesti
Taitaa se valinta tuohon Hiaceen kallistua lähinnä luotettavuuden vuoksi. Pitää vielä käydä koeajamassa Toyota ja VW.

Hiacessa on vissiin eri välityksellisiä laatikoita riippuen koneesta?
Ymmärsinkö oikein, että takana on vakiona kitkalukko ja jakolaatikossa on joku tietokone ohjattu lukko?
Juu takana on "kitkalukko" samanlainen viritys mitä takavetoisessakin mallissa. Tuotakin saa kireämmäksi tai vaihdettua kunnon lukon. Keskellä on mekaaninen kytkin, toinen tietolähde kertoo että lamellikytkin ja toinen että visko. Täytyy myöntää että en ole ottanut selvää kumpiko on. Sen tiedän että omassani normi huollon yhteydessä "kiristettiin" jakiksen kytkintä. Ekana tosiaan jos rupeaa "rakenteleen" niin korotusta ja rouheemmat renkaat alle, auttaa kummasti jo nuokin.

Tuossapa vielä oma testi

Viimeksi muokannut maus : 28.12.2012 21:11
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.12.2012, 11:42
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Jakolaatikko jossa lukittava keskitasauspyörästö ja alennusvaihteet(1:2,5)
10,680.00 (enth. MwSt. 19%, €1,705.21, zzgl. Versandkosten)
http://www.offroad-nestle.de/en/offr...adantrieb.html

Sit lukot moempiin periin: €3,945.00 (enth. MwSt. 19%, €629.87, zzgl. Versandkosten)
http://www.offroad-nestle.de/en/offr...l-lockers.html

Sitten korotus satsi +80mm: €5,985.00 (enth. MwSt. 19%, €955.59, zzgl. Versandkosten)
http://www.offroad-nestle.de/en/offr...spensions.html


Ois makia mutta alkaa tulemaan Hiacelle jo hintaa ja varmasti sillä rahalla alkas löytymään jotain parempaakin.

Nimim. Ihan tyytyväinen omaan takapotku Hiaceen.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.12.2012, 13:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ajoin tuossa juuri joulunpyhinä töissä VW LT 4x4:ää, jossa oli lukot etu- ja taka-akseleille, keskitasauspyörästön lukko ja myös pikkupuoli. Näytti olevan maavaraltaan hieman korkeampi kuin vakiot 4x4 LT:t mitä tullut vastaan. Ihan siis uusi auto ja viralliselle maahantuojalle menossa muiden tuontiautojen mukana.

Vaikutti aika messevältä peliltä, toki renkaat oli perus katukummit vähän orkkista isompana. Kunnon renkailla olisi varmasti aika kovakin peli etenemään. Ainakin 30-40cm paksuisen kinoksen läpi meni oikein mainiosti kesäkumeillakin lukot päällä, kun joulun ajan pyryjen tuomaa lunta ei oltu mihinkään ehditty tuontikentiltä aurata. Ei olisi varmaan huono vaihtoehto, tosin hinta- ja korttiluokka ei tässä täsmää. Kiinnostaisi tietää kenelle tuo oli menossa, niitä taisi muutamakin tulla..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.12.2012, 14:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Mitäs arvovaltainen raati tykkää Iveco Daily 4x4:stä?
http://www.youtube.com/watch?v=i8X5j8ZjrBk
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.12.2012, 17:09
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Perusasetus

Luotto meni tuon oman 2000VM Porterin nelivedon hyvyyteen kun upotetiin
se syksyn jahtireissulla pellolle etuperin, ois täytynyt tulla
pakilla pois. Mutta keula uppos, nastapyörät savea täynnä.
Eikä yhtään helpottanut että takaperässä ei ole lukkoa joka ei kyllä
olisi pelastanut tilannetta kun hitaalla nopeudella tuo visco luistaa.
Zetorilla kyllä ylös tuli. Vahingosta viisastuneena hakinnassa etupyöriin
ketjut jos lumisille teille asiaa. Korotus noissa T4 mallissa helppoa etupäässä
Vääntösauvat joita ruuvaamalla tiukemalle keula nousee ja perä nousee n 5cm
kun ostaa vaikka motonetin tai vastaavat jäykimmät tarvike jouset.
Varmaan sellainen paku jossa oikeasti kytkettävä neliveto eikä visco tai muuta
vastaavaa härpäkettä on ääri olosuhteissa huomattavasti parempi.
Muuta saako tuollaista 15000€ Vm2000 uudempaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.12.2012, 18:16
maus:n Avatar
maus maus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.11.07
Sijainti: Länsi-Suomi
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Luotto meni tuon oman 2000VM Porterin nelivedon hyvyyteen kun upotetiin
se syksyn jahtireissulla pellolle etuperin, ois täytynyt tulla
pakilla pois. Mutta keula uppos, nastapyörät savea täynnä.
Eikä yhtään helpottanut että takaperässä ei ole lukkoa joka ei kyllä
olisi pelastanut tilannetta kun hitaalla nopeudella tuo visco luistaa.
Zetorilla kyllä ylös tuli. Vahingosta viisastuneena hakinnassa etupyöriin
ketjut jos lumisille teille asiaa. Korotus noissa T4 mallissa helppoa etupäässä
Vääntösauvat joita ruuvaamalla tiukemalle keula nousee ja perä nousee n 5cm
kun ostaa vaikka motonetin tai vastaavat jäykimmät tarvike jouset.
Varmaan sellainen paku jossa oikeasti kytkettävä neliveto eikä visco tai muuta
vastaavaa härpäkettä on ääri olosuhteissa huomattavasti parempi.
Muuta saako tuollaista 15000€ Vm2000 uudempaa.
Onkos noissa uusissa Transporttereissa (ja vitoissa) elektroonisesti ohjattu "neliveto"? abs yms anturit "haistelee" renkaiden pyörimistä ja niiden mukaan (pitäisi) jakaa veto oikeille pyörille? .Yksi syy miksi tykkään Hiacesta on juuri sen mekaaninen ratkaisu. Ja juu ei noilla vakiona ihmeellisiin paikkoihin mennä, tai mennään mutta ei tulla pois ilman apua ,itellä myös eteen lumiketjut tarvikelaatikossa takaboxissa.

Ja maksaahan nuo kaikki lukot yms extrat... ja varmaan saisi jo jonkun muun auton samalla hinnalla, mutta "ei se mikään harrastus ole ellei siihen kaikki rahat mene" ,itellä harrastukset lähteny muutenkin jo lapasesta niin Hiacen rakentelu "fiilispohjalta" menee siinä sivussa samalla

Viimeksi muokannut maus : 28.12.2012 18:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan vw transporter 2.5tdi 4x4 vm.2000 tessu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2011 15:02
Myydään Nissan King Cab 4x4 vm.2000 SauliS O/M/V Ajoneuvot 1 09.06.2011 22:25
Myydään Audi A6 4x4 v.2000, 15500€ x-pj O/M/V Ajoneuvot 0 07.12.2008 13:05
M: 4x4 hiluxin takapakat vm 2000 tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 15.11.2006 18:10
M:HILUX -85 4x4 2000 € MYYTY toytoy O/M/V Muut 13 08.11.2005 09:34


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).