Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2012, 11:29
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Selvennykseksi tuossa kuvalinkki tulppiin:
https://www.box.com/s/px9y54tl09e03hjjz50a

Tais olla nii että 3 ja 1 vaihtoi paikkaa ja uusilla tulpilla ykköspytyn tulppa oli mustana.

Vähän tässä pistää v..tamaan! Auto ei onneksi kauheen kallis ollut. Koeajossa oli just saman verran ajettu samanlainen vekotin, jossa ilmeisesti samaa vikaa! Pitää nyt yrittää vain lisätä öljyjä ja odotella että saa rahaa jostain yllättäen...Periaatteessa lohko+männät vois riittää. Kokonaiset koneet purkaamoilla näkyy olevan tonnin luokkaa!!! Muutama laakeri tai kansivikainen näkyi olevan.
- Oliskos mitää vinkkiä tai kokemusta mitkä öljyt pysyis sisällä harvassakin koneessa, joskus olen käyttäny Valvoline Racing 20w-60 harvassa ooppelissa.
- Sopiikos 20v ja 10v alakerrat kuitenkin keskenään?

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2012, 15:02
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Kokonaiset koneet purkaamoilla näkyy olevan tonnin luokkaa!!! Muutama laakeri tai kansivikainen näkyi olevan.

- Sopiikos 20v ja 10v alakerrat kuitenkin keskenään?
AVK:lla kokonaiset autot satasia. Nytkin yksi 20v yksilö. Osina myymällä saa sitte omiaan pois.
Tuohon alempaan kysymykseen en arvaile vastausta. Mutta volvolandian uudempi versio/jatkaa vrcf.fi vois tarjoilla vastauksia, keskustelu huomattavasti vilkkaampaa kuin landian puolella. Ja ihan pitkän linjan asentajiakin linjoilla, joten yleensä faktaa löytyy.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2012, 15:25
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mjaahas saman suuntaista mitä omassa 20v oli aikoinaan, lopulta räpsähti niin pahasti että pikatiellä näkyi taustapeilistä pelkkää harmaata. Nelosen pakoaukosta tuli norona öljyä. Kuulemma sen verran mielenkiintoinen rempattava että nostin vanhan pois ja uudemman tilalle, 900e maksoi silloin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2012, 15:58
kami:n Avatar
kami kami ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.12.07
Sijainti: pielavesi
Viestit: 1.512
Perusasetus

itellä oli venttiilin ohjurin kumit pomppinu irti , riitti tukkimaan 3sen tulpan jatkuvasti , 10v kone mullakin. pöläyttelikin kyllä käynnistellessä siihen malliin , ja söi öljyä jonnin verran kans. mutta voipihan olla sulla joku muukin vika.
jos alakerta rikki niin mulla 2.4 5syl koneen alakerta pajan lattialla , 100e/lotto. hooni jälet näkyy , kansi viety...
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi..

Viimeksi muokannut kami : 27.12.2012 17:59
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2012, 19:56
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kami Näytä viesti
jos alakerta rikki niin mulla 2.4 5syl koneen alakerta pajan lattialla , 100e/lotto. hooni jälet näkyy , kansi viety...
Haa! tuohan kiinnostais! Pitää selvitellä tässä viikonloppuna puristukset ja sitten mahdollisestitehdä tähystys...
- Onkos ihan kokonainen alakerta mäntineen veivineen ym? Niin ja 10venttiilisestä?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2012, 20:29
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mulla on se b5254s 20v kokonainen motti ylimääräisenä, en edes avannut sen enempää sitä. Kinder yllätysmuna, ei tiedä mitä sisältä löytyy Ajettu siinä 350tkm.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2012, 21:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

pari vuotta sitten tehtiin talkoomielessä kamun vaimon tuommoseen 20 venttiiliseen palaneen kannentiivisteen ansiosta pikku remppa

- hoonaus lohkopaikallaan + männänrenkaat
- kannen oikaisu + venttiilityöt koneistmolla
- vesipumppu, jakopää, jotain muita tilkkeitä

osat löyty muistaakseni kaikki motonetistä, työtä ottaa aika monta yksikköä mutta tehtävissä ihan kotikonstein, MUTTA: kannen liimaus paikalleen on tarkka homma, ja jos saa oikeat puristimet lainaan niin auttaa paljon, on kahessa siivussa ja ihmeliima välissä


( jos tuommonen homma ois oma, myisin osina tai hakisin osakasan AVK lta, ja koko patti vaihtaen ... )
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2012, 10:50
kami:n Avatar
kami kami ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.12.07
Sijainti: pielavesi
Viestit: 1.512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Haa! tuohan kiinnostais! Pitää selvitellä tässä viikonloppuna puristukset ja sitten mahdollisestitehdä tähystys...
- Onkos ihan kokonainen alakerta mäntineen veivineen ym? Niin ja 10venttiilisestä?
10 venttiilisestä 2.4 5syl , muut hilut paikallaan , mutta myin kannen. ajamalla tuo auto nuille sijoilleen tuli. kuntoa en voi vannoa mutta saane tuosta vaikka kampiakselin yms jos on jotain vikaa lohkossa tms , kansivika tässä oli.
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2012, 18:03
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Nyt on puristukset mitattu,
1: 11,5
2: 12,2
3: 11,8
4: 12,7
5: 12

Nuo desimaalit arvioita, ei sentää nii tarkka mittari ollut. Kone oli tyhjäkäyntilämmin, eli 15min kävi ladaten akkua. Mittaukset tein vain yhteen kertaan. Kun olin pistäny tulpat ja vermeet takas niin tajusin että olis vielä voinnu kokeilla uusiksi, ainakin tuon 2. pytyn jossa sitä vikaa epäilin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kartaanit ei kestä. opelah Tekniikka & Jutustelu 25 03.03.2011 16:37
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 14:19 (GMT +2).