![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Selvennykseksi tuossa kuvalinkki tulppiin: https://www.box.com/s/px9y54tl09e03hjjz50a Tais olla nii että 3 ja 1 vaihtoi paikkaa ja uusilla tulpilla ykköspytyn tulppa oli mustana. Vähän tässä pistää v..tamaan! Auto ei onneksi kauheen kallis ollut. Koeajossa oli just saman verran ajettu samanlainen vekotin, jossa ilmeisesti samaa vikaa! Pitää nyt yrittää vain lisätä öljyjä ja odotella että saa rahaa jostain yllättäen...Periaatteessa lohko+männät vois riittää. Kokonaiset koneet purkaamoilla näkyy olevan tonnin luokkaa!!! Muutama laakeri tai kansivikainen näkyi olevan. - Oliskos mitää vinkkiä tai kokemusta mitkä öljyt pysyis sisällä harvassakin koneessa, joskus olen käyttäny Valvoline Racing 20w-60 harvassa ooppelissa. - Sopiikos 20v ja 10v alakerrat kuitenkin keskenään?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon alempaan kysymykseen en arvaile vastausta. Mutta volvolandian uudempi versio/jatkaa vrcf.fi vois tarjoilla vastauksia, keskustelu huomattavasti vilkkaampaa kuin landian puolella. Ja ihan pitkän linjan asentajiakin linjoilla, joten yleensä faktaa löytyy. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mjaahas saman suuntaista mitä omassa 20v oli aikoinaan, lopulta räpsähti niin pahasti että pikatiellä näkyi taustapeilistä pelkkää harmaata. Nelosen pakoaukosta tuli norona öljyä. Kuulemma sen verran mielenkiintoinen rempattava että nostin vanhan pois ja uudemman tilalle, 900e maksoi silloin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
itellä oli venttiilin ohjurin kumit pomppinu irti , riitti tukkimaan 3sen tulpan jatkuvasti , 10v kone mullakin. pöläyttelikin kyllä käynnistellessä siihen malliin , ja söi öljyä jonnin verran kans. mutta voipihan olla sulla joku muukin vika.
jos alakerta rikki niin mulla 2.4 5syl koneen alakerta pajan lattialla , 100e/lotto. hooni jälet näkyy , kansi viety...
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi.. Viimeksi muokannut kami : 27.12.2012 17:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Onkos ihan kokonainen alakerta mäntineen veivineen ym? Niin ja 10venttiilisestä?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on se b5254s 20v kokonainen motti ylimääräisenä, en edes avannut sen enempää sitä. Kinder yllätysmuna, ei tiedä mitä sisältä löytyy
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
pari vuotta sitten tehtiin talkoomielessä kamun vaimon tuommoseen 20 venttiiliseen palaneen kannentiivisteen ansiosta pikku remppa
- hoonaus lohkopaikallaan + männänrenkaat - kannen oikaisu + venttiilityöt koneistmolla - vesipumppu, jakopää, jotain muita tilkkeitä osat löyty muistaakseni kaikki motonetistä, työtä ottaa aika monta yksikköä mutta tehtävissä ihan kotikonstein, MUTTA: kannen liimaus paikalleen on tarkka homma, ja jos saa oikeat puristimet lainaan niin auttaa paljon, on kahessa siivussa ja ihmeliima välissä ( jos tuommonen homma ois oma, myisin osina tai hakisin osakasan AVK lta, ja koko patti vaihtaen ... )
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
10 venttiilisestä 2.4 5syl , muut hilut paikallaan , mutta myin kannen. ajamalla tuo auto nuille sijoilleen tuli. kuntoa en voi vannoa mutta saane tuosta vaikka kampiakselin yms jos on jotain vikaa lohkossa tms , kansivika tässä oli.
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on puristukset mitattu,
1: 11,5 2: 12,2 3: 11,8 4: 12,7 5: 12 Nuo desimaalit arvioita, ei sentää nii tarkka mittari ollut. Kone oli tyhjäkäyntilämmin, eli 15min kävi ladaten akkua. Mittaukset tein vain yhteen kertaan. Kun olin pistäny tulpat ja vermeet takas niin tajusin että olis vielä voinnu kokeilla uusiksi, ainakin tuon 2. pytyn jossa sitä vikaa epäilin.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kartaanit ei kestä. | opelah | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 03.03.2011 16:37 |
Ei voorti kestä.... | Uazmies | Linkit | 2 | 16.12.2010 06:11 |
Ei kestä moggilaiset | JiiPee | Linkit | 3 | 15.02.2010 20:52 |
Läjän etuperä ei kestä | toytoy | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.04.2005 12:13 |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |