Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2012, 14:33
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Kyllä,, tukivarsista olen samaa mieltä timon kanssa.!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2012, 16:23
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Mutta akseli tosiaan siirtyy sivuttain korotuksen myötä, mutta siihenhän on ratkaisuna säädettävä panhard-tanko tai akselipuolen kiinnityspultin reijän uusi sijoitus+vahvistus
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Iskareissa ja puslien laadussa suurin ero, jos otat myös tukivarret niin ne aikalailla samanlaisia kaikilla muuten paitsi tosiaan noi puslat. Muutaman jeepin kokemuksella voin sanoa, että hommaa suoraan ainakin säädettävät vahvistetut alatukivarret molempiin päihin, mieluiten myös ylätukivarret. Mulla oli kahden kohtuusiistin offireissun jälkeen omassa zj:ssä kolme alatukivartta solmussa, ja ylävarsistakin pari ehti ottaa kipeetä. Stanssattu pelti ei toimi tukivarsissa
Ajatus oli aloitetaan nyt jostain. Panhard ja varret tuplaa-triplaa budjettiboostin kulut Varmasti nämäkin täytyy jossain vaiheessa laittaa, varret viimeistään kun ovat solmussa. Jonkun edellisen omistajan tuunaamat hienot tupla-putket pitäis myös vaihtaa vähemmän matalalla roikkuviin ja puskuriinkin vinssille paikka ja ja ja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2012, 16:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tais olla RC:n täydellinen tukivarsipaketti eteen + taakse 4x4partsista jonkun 800-900€ luokkaa. Ei mielestäni ihan kauhean paha hinta, koska itse tekemällä et tuohon hintaan saisi osia hankittua; 8 tukivartta = 8kpl. flex- jointteja (~60-70$/ kpl. + lähetyskulut) + 8kpl. sorvattuja holkkeja tukivarren päähän (10-15$ kappale) + niihin kunnon puslat (10-20$ kappale), ja sitten vielä sopivaa riittävän vahvaa vedettyä saumatonta teräsputkea muutama metri. Pitäisi ne putketkin sorvauttaa flex- jointtien kierteille ja vielä tehdä töitäkin niiden valmistumisen eteen

Toki ylimääristä rahanmenoa se on, mutta säädettävillä varsilla aikaansaatu ajo- ominaisuuksien & alustan toiminnan parantuminen ja tukivarsien kesto metsäolosuhteissa on aika iso bonus sekin. Siinä vaiheessa hiljaistakin miestä vituttaa, kun töksäytät etuakselin johonkin kiven reunaan, taitat ala- ja ylätukivarren, siitä seuraa että akseli taittuu alle ja pinioni pomppaa ylös, mikä sitten rikkoo ainakin kardaanin ja siinä sivussa todennäköisesti myös downpipen (on sitten kuutos- tai kasikone), ja mahdollisesti vielä jakoaskikin ottaa osumaa. Puhutaan siinä vaiheessa useamman satasen rempasta + uusista tukivarsista. Tietysti hyvällä tuurilla ja varovaisella ajolla voi pärjätä alkuperäisilläkin varsilla aika pitkälle, mutta ne on ihan oikeasti aikalailla heikkoa paskaa..

edit: Jos haluat jostain säästää niin unohda ne säädettävät double- shear panhardit + kiinnikkeet (muita ei edes kannata harkita, toi etupään single- shear tyylinen kiinnitys on pa£#ka ), saat akselit keskelle kun poraat edessä akselikiinnikkeeseen reiän oikeaan kohtaan ja vielä vahvistat ko. kohdan hitsaamalla siihen joko vahvan 10mm reiällä olevan korialuslaatan tai sitten pätkän lattarautaa jossa on 10mm:n reikä. Takana idea vähän sama, tosin melkein siellä pitäisi tehdä korinpuolen kiinnikkeeseen ne reiät.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.12.2012 16:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 17:36
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Mistäs tuon RC:n 4 tuumasen X-flex setin (RC:n osa #688.20) saa tältä puolen rapakkoa sopuhintaan? http://www.roughcountry.com/jeep_zj_4.html

4x4 partsista löytyy setti 688N.
Selite JEEP 92-98 ZJ 4" W/N Korotussarja Hinta 1290.00 EUR

Kuvien pohjalta tukivarret näyttää olevan samat(?), mutta takajouset näyttäisi olevan erilaiset... Onko kellään tietoa onko noissa mitään olennaisia eroja?

-Jari-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
zj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 35"x12,5-15 BF All Terrain 2kpl -4kpl ja 10x15 vant. 2kpl HJ-ARI O/M/V Renkaat ja vanteet 0 07.06.2012 22:43
Korotuksista?. fomoko Tekniikka & Jutustelu 9 16.01.2009 12:13
Grand Cherokee ZJ kysymyksiä+ehkä XJ SauliS Tekniikka & Jutustelu 57 15.01.2009 15:44
korotuksista Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.11.2008 07:25
MYYTY:235/75-15 Nokian 2kpl ja Hankook 2kpl ez-boy O/M/V Renkaat ja vanteet 4 03.06.2007 19:40


Sivu luotu: 12:35 (GMT +2).