![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tämä päivä kului voisi sanoa autoon tutustumiseen, kaikkea tuli ihmeteltyä ja huoltomanuaalia selattua. Moottorin sotkuisuuden syy oli venttiilikoppa, kiinnityspultit oli melkein sormitiukkuudella. Pulttien kiristys, moottorin pesua ja koeajolenkki --> ei sotke enää. Sitten tuli vanhoja sähköjä vähän purettua. Kumma juttu kun vanhoissa autoissa on aina kilometri ylimääräistä sähköpiuhaa ![]() Illan päätteeksi eksyin nettikauppaan ja tuli tilattua kaikkea kivaa kamaa. Osin ihan huolto-osia ja sitten tankille panssari ja takavaloille suojat. Jälkimmäiset kuuluu sarjaan teinipoikien tuning ![]() Huomenna hurautan autolla Pajalle, vaihdetaan ne nivelet ja ehkä tukivarret.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Komia disco
![]() Kaverilla oli tuomoinen ja se on sitkee vehje jota on hyvä ajaa! -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mukavahan tuo on ajaa, pitää kompata. Ykkössarjan discossa on sama runko ja akselisto kuin RRC:ssä, silti niissä on ihan erilainen ajotuntuma, ainakin mun mielestä....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tänään saatiin paljon aikaan auton kanssa. On se vaan niin, että kun olosuhteet on kunnossa niin työtkin sujuvat. Olin siis Offroad-Pajalla, missä auton saa kivasti nosturille, on tilaa touhuta auton ympärillä, on lämmintä ja hyvät valot, työkaluja on joka lähtöön, tarvittaessa löytyy varaosia hyllystä, ammattitaitoinen henkilökunta apuna jne.
Ohjausvarteen ja raidetankoon vaihdettiin uudet nivelet, niistä siis tuli katsastuksessa hylsy. Samalla ohjausvarteen laitettiin vahvikeputki päälle. Sama piti laittaman raidetankoon mutta aikapulan takia sitä ei ehditty siihen laittaa. Vaatii pientä hitsausta kun pitää ohjausiskari siirtää toisaalle. Samalla heivattiin lepikkoon edestä kallistuksenvakaaja ja se ihmeellinen tärinänvaimennin. Kummankaan poissaoloa en paluumatkalla huomannut millään lailla. Tuossa kuvassa on vielä alkuperäinen tukivarsi, sen tilalle vaihdettiin vahvempi malli. Tuossa taakse vaihdettu uusi tukivarsi. Vanhoissa tukivarsissa oli kumipuslat ja näissä uusissa on uretaaniset. Samalla tuli tyhjennettyä tankin vierestä vedenerotin, oli sinne näemmä vettä kertynyt. Ja kardaanit ristinivelet tuli rasvattua. Auton pohjaa tuli tarkemmin tutkiskeltua ja onhan siellä parin vuoden sisään vähän peltihommia tiedossa. Ensimmäisenä on tiedossa palkkihelmojen asennus. Positiivista tässä yksilössä on se, että ruiskutuspumpun ohjaus tapahtuu mekaanisesti, tässä ei vielä ole sitä sähköohjattua kaasupoljinta ![]()
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 20.12.2012 08:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mites kun tuossa näyttäis jo olevan noi palkkihelmat ja niissä maastotunkin adapterille reiätkin?
Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vanhat kynnyskotelot on paikoillaan alkuperäiskuntoisina ja ne pitää jossain vaiheessa uusia, alkaa saumat pullistella uhkaavasti. Nuo kuvissa näkyvät palkkihelmat on sellaiset pultattavat mallit, suunnilleen tollaset: http://www.paddockspares.com/pm956-r...inc-plate.html Eli ne on vaan pultattu kiinni auton koriin suojaamaan alkuperäistä kynnyskoteloa. Kyllähän nuokin jotain suojaa mutta pikkuisen heppoisen näköiset ovat, varsinkin ne pulttikiinnitykset. Eli jossain vaiheessa korvaan vanhat kynnyskotelot tukevalla RHS-palkilla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tollanen oli vaihteiston proppu. Öljy oli hyvän näköistä, melko tuoreen oloista tavaraa. Miltäs tuo proppu näyttää asiantuntijaraadin mielestä ? Laatikosta kuuluu pientä ääntä 3-5 vaihteilla ja sen takia noi öljyt vaihdoin, jotta näki onko paljonkin metallinpurua öljyn joukossa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Huomasin tuossa, jotta kuljettajan ovenkahva on muuttunut (pakkasilla ?) hassusti löysäksi. Eli aina ei riitä yksi vetäisy oven avaamiseen vaan pitää vetää toinen veto perään. Joskus aukeaa ekalla ihan normaalisti mutta joskus vaatii toisen vetäsyn.
Onkohan tämä joku tyyppivian tapainen juttu ? Ovesta sisäverhous irti ja tutkimaan mitä löytyy, onkohan tuossa jotain erikoista mikä olisi hyvä tietää ennen avaamista ?
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 | jmb60 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.11.2012 19:16 |
Myyty LR Discovery 300tdi -97 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.07.2012 19:44 |
M: Land-Rover Discovery 300Tdi | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.05.2008 15:27 |
land rover discovery 300tdi-97??? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.01.2004 23:17 |