Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2012, 12:44
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Hieno homma!

Mulla rupes kuskin ikkuna vuorostaan temppuilemaan ja pelkään että siinä on sama vika minkä just korjasin apparin puolelta. Ei uskalla käyttää ettei mene yhtä solmuun mekaniikka.

Katsastuksessa pitää kohta käyttää tota Rangeakin, saa nähdä miten siinä käy...

Disco jossa manuaaliloota ei pitäis olla kyllä ongelmaa, varsinkaan jos asemalla on se sellainen dynamometri joka pyörittää renkaita eri suuntiin > kardaani ei pyöri.

Rangessa jossa automaatti ja viskojakis ohjekirjassa rullilla ajo nimenomaan kielletään ellei kardaania irroiteta, voi olla että niillä on jäänyt siitä mieleen...automaatilla (ZF) ei saa myöskään antaa vapaalla runtua päästömittauksessa kun voi myös rikkoa lootan. Mulla kummallisesti vähän viimekatsastuksen jälkeen hajos Rangesta laatikko...en nähnyt paljonko antoi runtua, rullat piti olla sellaiset, että pyörii eri suuntiin, eli eipä voi oikein todistaa mitään, mutta nyt kun meen (kyllä eri paikkaan), niin ei varmana aja rullille eikä anna runtua päästötestissä.

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2012, 14:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

No niin, auto saatu kikkailemalla talliin ja remontti pääsi vauhtiin. Tuo kikkailemalla siis tarkoittaa sitä, että takapyöriin pudotetaan liki nollapaineet ja tavaratila ahdetaan täyteen tavaraa --> auton perä putoaa sen verran, että mahtuu 200 cm korkeasta tallinovesta sisään

Mutta joo, siinä lumien sulamista odotellessa ihmettelin tuota imuilman kaukaloa siinä nokkapellin takaosassa. Mistäs ihmeestä tuosta pitäisi veden päästä pois Kuvassa alhaalla vasemmalla on aukko mutta siinä on normaalisti tulppa, otin sen nyt pois jotta sain ammeen tyhjäksi. Tuohan kerää vettä aina ja ilmankos auto huuruuntuu ihan mahdottomasti vaikka kone on lämmin. Mitäs olette tuohon keksineet ?



Sitten irrotin ilmanputsarin edestä sen hassun pellinpalasen ja sen alta löytyi pistoke, joka ei mene minnekään (nostettu kuvassa esille). Mikähän tämä mahtaa olla ? Johto menee auton paksumpaan johtonippuun, eli on alkuperäinen osa. Ilmeisesti ei kovin tarpeellinen, koska auto toimii mielestäni normaalisti

Tuossa lokasuojan pellissä on kiinni hassu mokkula, johon tulee 3 alipaineletkua ja 2 sähköjohtoa. Alipaineletkuista yksi menee ilmanputsariin, toinen EGR-venttiilille ja kolmas jonnekin moottorin toiselle puolelle. Jotain paineita tämä siis mittailee ja tekee jotain, mutta mitä

Niin ja EGR-venttiiliin oli joku aikaisemmista omistajista jo laittanut sokean laipan.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2012, 14:55
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti

Mutta joo, siinä lumien sulamista odotellessa ihmettelin tuota imuilman kaukaloa siinä nokkapellin takaosassa. Mistäs ihmeestä tuosta pitäisi veden päästä pois Kuvassa alhaalla vasemmalla on aukko mutta siinä on normaalisti tulppa, otin sen nyt pois jotta sain ammeen tyhjäksi. Tuohan kerää vettä aina ja ilmankos auto huuruuntuu ihan mahdottomasti vaikka kone on lämmin. Mitäs olette tuohon keksineet ?
En nyt ulkomuistista katsomatta voi 100 varmasti kommentoida, mutta eikös molemmilla puolilla reunoissa ole valuma-aukot?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti

Sitten irrotin ilmanputsarin edestä sen hassun pellinpalasen ja sen alta löytyi pistoke, joka ei mene minnekään (nostettu kuvassa esille). Mikähän tämä mahtaa olla ? Johto menee auton paksumpaan johtonippuun, eli on alkuperäinen osa. Ilmeisesti ei kovin tarpeellinen, koska auto toimii mielestäni normaalisti
Näissä kun on uutena ollut spoileri ja niissä sumarit (ainakin omassa oli), niin toi näyttää mielestäni siltä sumuvalojen liittimeltä.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2012, 15:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
En nyt ulkomuistista katsomatta voi 100 varmasti kommentoida, mutta eikös molemmilla puolilla reunoissa ole valuma-aukot?

Näissä kun on uutena ollut spoileri ja niissä sumarit (ainakin omassa oli), niin toi näyttää mielestäni siltä sumuvalojen liittimeltä.

Kaitsu
Tarvii vielä etsiskellä josko siellä olisi jotkut valuma-aukot. Maalaisjärki sanoo, että jotkut aukot siellä pitäisi olla. Kumpikin puoli oli vaan aikamoinen uima-allas.

Sumarien johto vois tietty olla, hyvä huomio.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2012, 17:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
En nyt ulkomuistista katsomatta voi 100 varmasti kommentoida, mutta eikös molemmilla puolilla reunoissa ole valuma-aukot?
Olihan siellä reunoilla aukot mutta olivat ilmeisesti päivällä jäässä. Nyt kun auto on tallissa sulanut niin kaukalot tyhjät ja onhan siellä tosiaan tyhjennysaukot. Tosin jää sinne pohjalle vettä vähän.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2012, 18:43
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Vinssi käytössä Amperitunteja ei ole ikinä liikaa.
Eli niin iso(t) akku (akut) kuin vaan saat mahtumaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2012, 18:17
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Tämä päivä kului voisi sanoa autoon tutustumiseen, kaikkea tuli ihmeteltyä ja huoltomanuaalia selattua. Moottorin sotkuisuuden syy oli venttiilikoppa, kiinnityspultit oli melkein sormitiukkuudella. Pulttien kiristys, moottorin pesua ja koeajolenkki --> ei sotke enää. Sitten tuli vanhoja sähköjä vähän purettua. Kumma juttu kun vanhoissa autoissa on aina kilometri ylimääräistä sähköpiuhaa Vesiletkut oli vähän haperoita, tarvii ne uusia.

Illan päätteeksi eksyin nettikauppaan ja tuli tilattua kaikkea kivaa kamaa. Osin ihan huolto-osia ja sitten tankille panssari ja takavaloille suojat. Jälkimmäiset kuuluu sarjaan teinipoikien tuning

Huomenna hurautan autolla Pajalle, vaihdetaan ne nivelet ja ehkä tukivarret.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2012, 19:51
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Komia disco

Kaverilla oli tuomoinen ja se on sitkee vehje jota on hyvä ajaa!

-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2012, 16:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuossa lokasuojan pellissä on kiinni hassu mokkula, johon tulee 3 alipaineletkua ja 2 sähköjohtoa. Alipaineletkuista yksi menee ilmanputsariin, toinen EGR-venttiilille ja kolmas jonnekin moottorin toiselle puolelle. Jotain paineita tämä siis mittailee ja tekee jotain, mutta mitä
Tuo mokkula tuntee nimen "Electro-pneumatic modulator" ja se näemmä ohjaa ERG-venttiiliä.

http://landrover.workshop-manuals.co...dex.php?id=352

Netistä lainattua:"I did some digging in the rave manuals and found that valve is called a 'electro pneumatic modulator' which regulates the EGR value in correspondence to source air speed if the management system tells it to. The 3 hoses fitted to it go to the ERG valve, the air filter box and a t-piece on the brake servo vacuum line, there is an electrical connection to the management module. I think it all can be removed safely as part of decommissioning the EGR valve but with particular attention paid to sealing the brake vacuum line".

Eli antaa olla mokkulan ja letkujen paikallaan, eivät säädä enää mitään kun EGR-venttiili on tulpattu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2012, 16:32
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Eli antaa olla mokkulan ja letkujen paikallaan, eivät säädä enää mitään kun EGR-venttiili on tulpattu.
Jep, paikalleen jätin itsekin. Muuten on syytä tulpata noita "reikiä" tai letkuja kuten tossa mainittiinkin.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2012, 17:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Tuossa nettiä selatessa tuli vastaan parikin juttua toisen akun laittamisesta rinnan nykyisen lisäksi. En ole tuota nykyistä (vanhan näköistä) akkua sen ihmeemmin tutkinut mutta kooltaan lienee joku 60-80 Ah kapistus. Jotenkin vaikuttaa pieneltä näinkin isoon dieseliin. Ja tietty vinssi keulilla, joka ottaa omansa. Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, onko näissä tarvetta enemmälle akkukapasiteetille ? Laturi tässä lieneee vakio, niin olettaisin.

Niin ja riittävän järeä päävirtakatkaisin pitää asentaa, jotta saa tarvittaessa kaikki sähköt pimeäksi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.12.2012, 17:13
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mulla on 2x62Ah suoraan rinnan kytkettynä. Tuntuu riittävän ihan hyvin.

Taisi edelliset olla 2x60 Ah.

Tietysti jos on aikomus vinssata ovenkahvoja myöten suossa puolipäivää, niin kannattanee pistää isommat akut ja järeempi laturi (?)....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2012, 19:50
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuossa nettiä selatessa tuli vastaan parikin juttua toisen akun laittamisesta rinnan nykyisen lisäksi. En ole tuota nykyistä (vanhan näköistä) akkua sen ihmeemmin tutkinut mutta kooltaan lienee joku 60-80 Ah kapistus. Jotenkin vaikuttaa pieneltä näinkin isoon dieseliin. Ja tietty vinssi keulilla, joka ottaa omansa. Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, onko näissä tarvetta enemmälle akkukapasiteetille ? Laturi tässä lieneee vakio, niin olettaisin.

Niin ja riittävän järeä päävirtakatkaisin pitää asentaa, jotta saa tarvittaessa kaikki sähköt pimeäksi.



Mulla on defessä 2 kpl "vain"55Ah
keltaista optimaa ja 115A laturi.

Akuista on väännetty vaikka kuinka paljon eri topikkeja, mikä hyvä, mikä halpa....

Mä olen vielä toistaseks luottanut optimaan tossa pikupissa. 55Ah keltakantinen painaa suunnilleen saman verran, kuin 90Ah varta.

Hyvin on virtasia riittänyt satunnaisiin vinssailuihin ja pörähtää käyntiin pakkasellakin.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.12.2012, 17:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Mulla on defessä 2 kpl "vain"55Ah
keltaista optimaa ja 115A laturi.

Akuista on väännetty vaikka kuinka paljon eri topikkeja, mikä hyvä, mikä halpa....

Mä olen vielä toistaseks luottanut optimaan tossa pikupissa. 55Ah keltakantinen painaa suunnilleen saman verran, kuin 90Ah varta.

Hyvin on virtasia riittänyt satunnaisiin vinssailuihin ja pörähtää käyntiin pakkasellakin.
Suikassa mulla oli vuositolkulla yksi punainen optima, muistaakseni 50 Ah. Kesti raakaa käyttöä (ja huonoa huoltoa) ja kerran jopa jäätyi totaalisesti mutta virkosi siitäkin ja toimi taas moitteetta. Eli saattaapi olla, Discon keulille tulee jossain vaiheessa 2 optimaa. Ovat kooltaan sopivan pieniä sinne etukulmiin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 jmb60 O/M/V Ajoneuvot 4 04.11.2012 19:16
Myyty LR Discovery 300tdi -97 Holst O/M/V Ajoneuvot 1 24.07.2012 19:44
M: Land-Rover Discovery 300Tdi myllis O/M/V Ajoneuvot 0 07.05.2008 15:27
land rover discovery 300tdi-97??? Tekniikka & Jutustelu 16 31.01.2004 23:17


Sivu luotu: 11:59 (GMT +2).