![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hieno homma! Mulla rupes kuskin ikkuna vuorostaan temppuilemaan ja pelkään että siinä on sama vika minkä just korjasin apparin puolelta. Ei uskalla käyttää ettei mene yhtä solmuun mekaniikka. Katsastuksessa pitää kohta käyttää tota Rangeakin, saa nähdä miten siinä käy... Disco jossa manuaaliloota ei pitäis olla kyllä ongelmaa, varsinkaan jos asemalla on se sellainen dynamometri joka pyörittää renkaita eri suuntiin > kardaani ei pyöri. Rangessa jossa automaatti ja viskojakis ohjekirjassa rullilla ajo nimenomaan kielletään ellei kardaania irroiteta, voi olla että niillä on jäänyt siitä mieleen...automaatilla (ZF) ei saa myöskään antaa vapaalla runtua päästömittauksessa kun voi myös rikkoa lootan. Mulla kummallisesti vähän viimekatsastuksen jälkeen hajos Rangesta laatikko...en nähnyt paljonko antoi runtua, rullat piti olla sellaiset, että pyörii eri suuntiin, eli eipä voi oikein todistaa mitään, mutta nyt kun meen (kyllä eri paikkaan), niin ei varmana aja rullille eikä anna runtua päästötestissä.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin, auto saatu kikkailemalla talliin ja remontti pääsi vauhtiin. Tuo kikkailemalla siis tarkoittaa sitä, että takapyöriin pudotetaan liki nollapaineet ja tavaratila ahdetaan täyteen tavaraa --> auton perä putoaa sen verran, että mahtuu 200 cm korkeasta tallinovesta sisään
![]() Mutta joo, siinä lumien sulamista odotellessa ihmettelin tuota imuilman kaukaloa siinä nokkapellin takaosassa. Mistäs ihmeestä tuosta pitäisi veden päästä pois ![]() Sitten irrotin ilmanputsarin edestä sen hassun pellinpalasen ja sen alta löytyi pistoke, joka ei mene minnekään (nostettu kuvassa esille). Mikähän tämä mahtaa olla ? Johto menee auton paksumpaan johtonippuun, eli on alkuperäinen osa. Ilmeisesti ei kovin tarpeellinen, koska auto toimii mielestäni normaalisti ![]() Tuossa lokasuojan pellissä on kiinni hassu mokkula, johon tulee 3 alipaineletkua ja 2 sähköjohtoa. Alipaineletkuista yksi menee ilmanputsariin, toinen EGR-venttiilille ja kolmas jonnekin moottorin toiselle puolelle. Jotain paineita tämä siis mittailee ja tekee jotain, mutta mitä ![]() Niin ja EGR-venttiiliin oli joku aikaisemmista omistajista jo laittanut sokean laipan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sumarien johto vois tietty olla, hyvä huomio.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olihan siellä reunoilla aukot mutta olivat ilmeisesti päivällä jäässä. Nyt kun auto on tallissa sulanut niin kaukalot tyhjät ja onhan siellä tosiaan tyhjennysaukot. Tosin jää sinne pohjalle vettä vähän.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vinssi käytössä Amperitunteja ei ole ikinä liikaa.
Eli niin iso(t) akku (akut) kuin vaan saat mahtumaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämä päivä kului voisi sanoa autoon tutustumiseen, kaikkea tuli ihmeteltyä ja huoltomanuaalia selattua. Moottorin sotkuisuuden syy oli venttiilikoppa, kiinnityspultit oli melkein sormitiukkuudella. Pulttien kiristys, moottorin pesua ja koeajolenkki --> ei sotke enää. Sitten tuli vanhoja sähköjä vähän purettua. Kumma juttu kun vanhoissa autoissa on aina kilometri ylimääräistä sähköpiuhaa
![]() Illan päätteeksi eksyin nettikauppaan ja tuli tilattua kaikkea kivaa kamaa. Osin ihan huolto-osia ja sitten tankille panssari ja takavaloille suojat. Jälkimmäiset kuuluu sarjaan teinipoikien tuning ![]() Huomenna hurautan autolla Pajalle, vaihdetaan ne nivelet ja ehkä tukivarret.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Komia disco
![]() Kaverilla oli tuomoinen ja se on sitkee vehje jota on hyvä ajaa! -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://landrover.workshop-manuals.co...dex.php?id=352 Netistä lainattua:"I did some digging in the rave manuals and found that valve is called a 'electro pneumatic modulator' which regulates the EGR value in correspondence to source air speed if the management system tells it to. The 3 hoses fitted to it go to the ERG valve, the air filter box and a t-piece on the brake servo vacuum line, there is an electrical connection to the management module. I think it all can be removed safely as part of decommissioning the EGR valve but with particular attention paid to sealing the brake vacuum line". Eli antaa olla mokkulan ja letkujen paikallaan, eivät säädä enää mitään kun EGR-venttiili on tulpattu.
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa nettiä selatessa tuli vastaan parikin juttua toisen akun laittamisesta rinnan nykyisen lisäksi. En ole tuota nykyistä (vanhan näköistä) akkua sen ihmeemmin tutkinut mutta kooltaan lienee joku 60-80 Ah kapistus. Jotenkin vaikuttaa pieneltä näinkin isoon dieseliin. Ja tietty vinssi keulilla, joka ottaa omansa. Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, onko näissä tarvetta enemmälle akkukapasiteetille ? Laturi tässä lieneee vakio, niin olettaisin.
Niin ja riittävän järeä päävirtakatkaisin pitää asentaa, jotta saa tarvittaessa kaikki sähköt pimeäksi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 2x62Ah suoraan rinnan kytkettynä. Tuntuu riittävän ihan hyvin.
Taisi edelliset olla 2x60 Ah. Tietysti jos on aikomus vinssata ovenkahvoja myöten suossa puolipäivää, niin kannattanee pistää isommat akut ja järeempi laturi (?)....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on defessä 2 kpl "vain"55Ah keltaista optimaa ja 115A laturi. Akuista on väännetty vaikka kuinka paljon eri topikkeja, mikä hyvä, mikä halpa.... Mä olen vielä toistaseks luottanut optimaan tossa pikupissa. 55Ah keltakantinen painaa suunnilleen saman verran, kuin 90Ah varta. Hyvin on virtasia riittänyt satunnaisiin vinssailuihin ja pörähtää käyntiin pakkasellakin. TEMÄHIK |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 | jmb60 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.11.2012 19:16 |
Myyty LR Discovery 300tdi -97 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.07.2012 19:44 |
M: Land-Rover Discovery 300Tdi | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.05.2008 15:27 |
land rover discovery 300tdi-97??? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.01.2004 23:17 |