![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitäpaitsi se diodi kun poksahtaa paskaksi ja jos se ei mene oikosulkuun niin se sitten polttaa sen laturin lähes varmasti. Noita tuplalatureita on tehastekoisina mm. onnikoissa eikä niissäkään ole mitään diodeja. Nii vielä että miten se rikkinäinen laturi polttaa sen ehjän???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Minä tiedä mutta isotpojat sano että pitäs olla diodi mutta kokeillaan ilman.
Mites kun ok eri kokoset laturit onko väliä?
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei. Jompikumpi niistä lataa varmaan enemmän mutta eipä sillä nii väliä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Juu, jos on kaksi laturia rinnan niin niissä on diodit silleen, että toinen ei voi syöttää toista koska diodit on estosuunnassa kummassakin laturissa. Ylimääräisiä diodeja ei tohon kytkentään tartte.
Akkujen rinnakkaislataus on sitten erikseen jos syöttää hupi- ja starttiakkua samasta laturista. Tää tais tulla jo tuossa aiemminkin selostettua.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Olihan ne isot pojat kertoneet yhdelle alottelevalle jenkkiharrastajallekkin, että auton alkuperästä 120voltin lokilämppäriä voi käyttää suomessa 220voltilla kun laittaa vaan diodin sinne väliin....
Taitaa tuo diodi vastuksen kanssa olla yleisimpiä komponenttien nimiä mitä tunnetaan niin se on hyvä aina nakata kun ei tiedä mistään mitään.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Eikös tuossa lohkolämppärikytkennässä oo tarkotus et laitetaan yks diodi jommin kummi9n päin väliin ja "leikataan" sinialloon toinen puoli pois, eli teho puolittuu...
__________________
-MMC- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Toimiihan tuo aikansa. Mulla oli viis talvea käytössä kunnes eräs aamu huomasin notta tallista oli sulake palanut, äkkiä selvis että diodi oli päästäny toimintasavun pihalle. Mistä tulikin mieleen että pitääkin tarkistaa ite vastus että onko hengissä, en enää laittanu uutta diodia vaan 1500w letkulämppärin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Diodi??? esab miggiin | Tarzan | O/M/V Muut | 1 | 08.03.2009 21:16 |
| Diodi 1N5353B jännitteenalentimessa??????????????? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.07.2005 11:44 |