Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 23:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Asia on loppujen lopuksi juuri näin. Maasturillakin voi ajaa vaikka minkälaisilla kaljuilla ja itsekin olen ajanut yli kymmenen vuotta. Pitkät turvavälit ja paikoin hidas ajotapa ei ole ongelma minulle,yhtään kolaria ei ole tullut. ongelmia aiheuttaa yleensä pojan koltiaiset ja itsekkäät kusipäät jotka eivät osaa/kiinnosta ajatella muuta kuin itseään. Jos kanssa autoilijat olis niinku esim. tää tekniikkamies ni ajaisin vieläki Maxxis creepyillä. Sinänsä M+S renkailla ajetut kilsat ovat opettaneet hyvän ajotavan josta on etua millä tahansa ajettaessa.
Sepä tässä liikenteessä onkin, että virheet on mahdollisia. Aina joku tekee virheitä. Tekniikkamiestäkin on virheet opettanut.

Tässä ketjussa tuli raskaankaluston näkökulmaa, yhtenä näkökulmana tulee vielä mieleen kasvava mopoautojen määrä ja ratissa tietysti kokemattomat kuskit. Aika hölmöltä tuntui ajella tossa VT24:sta Asikkalan ja Lahden väliltä kun joku hidasteli mopoautolla edessä aiheuttaen perään jonon. Mopoautokuski ei tehnyt mitään antaakseen muille ohitusmahdollisuutta.

Nyt näyttää olevan tapetilla, että tulisiko Suomen liikenteeseen mukaan saada entistä suuremman kokonaispainon ajoneuvoyhdistelmät.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2012, 23:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Menee Ot:ksi mutta näyttää siltä että jos se on Eu:n kilpailupläjäyksen mielestä okei niin se tapahtuu.

Tee tästä oma topicci niin voidaan íhmetellä sitä siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2012, 13:29
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
... yhtenä näkökulmana tulee vielä mieleen kasvava mopoautojen määrä ja ratissa tietysti kokemattomat kuskit.

...joku hidasteli mopoautolla edessä aiheuttaen perään jonon. Mopoautokuski ei tehnyt mitään antaakseen muille ohitusmahdollisuutta.
...
Tähän lisäisin kommenttina pari omaa kokemustani. Ensinnäkin tuo kuskien kokemattomuus, minun isäukkoni, joka täyttää 4 kuukauden kuluttua 80, ajelee mopoauton tapaisella, mutta kolmipyöräisellä lavamopolla. Kokemusta on noin 65 vuotta, mutta refleksit ja huomiokyky eivät toimi niinkuin valtaosalla autoilijoita. Eivät ole silti toimineet koskaan kovin hyvin. Antakaamme hänen kaltaisilleen mahdollisuus liikkua ne pakolliset kauppareissut ilman hermojemme menetystä ja vaaratilanteiden aiheuttamista rauhallisesti ja kärsivällisesti toimien.

Toiseksi, tuo väistäminen. Olen joskus kokeillut ajaa sillä kolmipyörämopolla talvella, eikä sillä ajaminen ollut ollenkaan mitään herkkua. Se haki kaikki urat, joista ei päässyt pois ja koko ajan sai pelätä sen olevan poikittain ojassa. Väistämisestä ei kerta kaikkiaan olisi tullut mitään, hyvä kun pääsi suunnilleen tien suuntaisesti eteenpäin. Nuo nelipyöräiset ovat varmaankin parempia, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, etteivät ainakaan kaikki "mopoautoilijat" ole tahallaan väistämättä. Noilla kulkuneuvoilla ei vain pysty aina väistämään vaikka kuinka haluaisi.

Vielä korostaisin sitä, että kaikki noista eivät ole harrastusajoneuvoja, vaan ihan oikeasti ainoita välineitä päästä paikasta toiseen kun julkista liikennettä ei ole ja ne kauppareissut ja lääkärissäkäynnit yms. on jotenkin hoidettava.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2012, 15:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Aikaisempaa järeämmistä rekoista voisi olla oma keskustelu mielenkiintoinen, sellaista odotellessa lisähuomiona tulee mieleen, näyttää liikenteeseen tulleen aika paljon toisistaan poikkeavia ajoneuvoja, jotka ei välttämättä kolariturvallisuudeltaan mitään turvallisia.

On traktoriksi ja ties miksi rekattua mönkijää. On lähes yhtä nopeita traktoreita kuin mitä ennen ajoi kuorma-autot. Tehot rupeaa olemaan kuorma-autoluokkaa ja kokonaispainot saattaa olla aika mielenkiintoisia. Lisäksi on mopoautoja, joiden kuskit joka nuoria tai vanhoja. Kesällä on paljon moottoripyöriä.

Myös tavarankuljetukseen käytettävät ajoneuvot ovat monipuolistuneet. On tullut aika paljon kevytkuorma-autoja, joilla osalla hinataan perävaunuja joko jarruilla tai ilman.

Oma kokemus talvella työntöjarrulla olevan perävaunun vedosta on, että silloin ainakin pitäisi olla mahdollisimman pitävät renkaat.

Yksi juttu mikä käynyt mielessä, voisiko hiekoitusta kohdentaa enemmän kaikista kriittimpiin paikkoihin? Kun lähden kotoa, heti ensimmäinen risteys on sellainen joka on välillä turhankin liukas ja siinä monenlaista liikkujaa samaan aikaan, on kevyttä ja raskasta liikennettä. Myös mäki mukana kuviossa. Omasta mielestäni tässä kohtaa turvallisuutta parantaisi kun vaikka pickup autolla, traktorilla tms. risteyksestä ajaen hiekoituslaitteella aavistuksen täsmähiekoittaisi kyseistä liukasta risteystä vaikka kunnan käytössä olevalla kalustolla. Silloin urakoitsijat tekisi edelleen isommat hommat.

Osittain juuri yllättävän liukkaiden kohtien takia tarvii mahdollisimman pitävät renkaat. Lahdessa vähän vastaavanlainen kohta on kun autolla ajaa jäähallilta kohti Hennalaa. Autot jää sutimaan jäähallin kohdalla olevaan mäkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 14:41 (GMT +2).