Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 14:26
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Ollaan tässä tultu nyt siihen tulokseen että suuttimet veks, uudet käret ja säätö niihin. Uudet tiivisteet (2kpl/reikä) tilasin suutimien ja kannen väliin ja säätäjä hoitakoon ne säätöprikat omia kanaviaan. Onko tässä renpassa nyt jotain erikoista noteerattavaa vai suutimet vaan irti ja rempan jälkeen takaisin?

Antaako putket sen verran periksi että suutimet saa irti ilman että irroittaa putket myös pumpulta? Näyttää sen verran ahtaalta että kiinnostus tohon on vähäinen.

Ja vielä, tiedetäänkö mittoja niille ruiskutuspaineiden säätönippeleille?

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2012, 16:28
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Onko tässä renpassa nyt jotain erikoista noteerattavaa vai suutimet vaan irti ja rempan jälkeen takaisin?
No eipä sen kummempia, kuin että puhtaus pitää olla ketunpyytäjän tasoa. Asennushiekka ei sovi tähän hommaan ollenkaan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2012, 16:17
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Kaikkea en jaksanut lukea omassani oli vastavia oireita kans. Tämän meneillään olevan remontin yhteydessä löytyi polttoaine linjoista ns ilma vuoto. Oireili kylmällä enemmän ja kun pakkasta oli yli 20c sammui ajosta.

Polttoaine tankin imu putket ruostuu tankin päältä aika sala kavalasti tarkista ne jos et jo ole tarkistanut. Ilmeisesti imi ilmaa polttoaineen sekaan mutta ei vuotanut ulos päin ollenkaan. Itselläni molemmat putket oli murtunut lähes kokonaan irti ja loppu mitä niistä oli jäljellä oli melkoista "pitsiä".

Polttoaine suodattimen jalassa on taka isku venttiili sen välissä oli itselläni joskus myös roska niin se valutti lapolla pumpun tyhjäksi tankkiin. En tievä voisiko sitten olla tästä kyse?
Omassani puhdistus paineilmalla ja jarru cleanerillä korjasi tilanteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2012, 21:07
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Antaako putket sen verran periksi että suutimet saa irti ilman että irroittaa putket myös pumpulta? Näyttää sen verran ahtaalta että kiinnostus tohon on vähäinen.
Ne putket on paljon helpommat irroittaa pumpun päästä kuin näyttää.

Taivuttamista ne tuskin juurikaan kestää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2012, 21:53
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Tu LA aamupäiväl demoaa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2012, 01:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Suihkuputkien irroitus.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tu LA aamupäiväl demoaa.
Siis tuon 2L-t putket suht helppo irroittaa myös pumpusta, toki vaatii jakoavainta paremmat työkalut.
Ja jos hommaan haluaa satsata, niin koko dsl-systeemin ympäristö pestään puhtaaksi ennen aloitusta.... ja kun pesun jälkeen kuivunut TÄYSIN, niin pumpun päähän noiden suihkuputken (ja takaiskuventtiilin väliseen-) kiinnitysmuttereiden kierteeseen ja putken/mutterin juureen (ruosteen-)irroitusöljyä, sillä 1/4 vuosisata, parit irroitukset ja muutamat liuotinpesut voi saada tuon liitoksen jumimaan....
Toki tuo voitelu sitoo likaa.... Ja puhtaus on onnistumisen edellytys!

Ja noihin työkaluihin: Vuosituhanen vaihteessa oli Kamasan isossa sarjassa semmoisia n.10mm lattarautaan koneistettuja, sivusta auki olevia putkimutteriavaimia , samoin koneistettu 3/8" vääntövarrelle reikä; mikä tuon työkalun nimi on?
Mutta tuommoisilla avaimilla ainakin hdj-80 pumpunpäähän voi tarkistaa jokaisen putken mutterin kireyden, ja tuossa 6-sylinterisessä tilaa on puolet neloskoneesta.

Ja niin koomiselta kuin se kuulostaa, niin noiden 4:n putken reitityksesä ja kiinnitys klipsuissa voi olla ongelmia -> kameralla kuvia, missä mikäkin on!
(HDJ-80:ssä on tullut pelattua tuota suihkuputkipasianssia useampaan otteeseen, ja niin paljon, että vit...aa toki aivan eri asia, kun noita on kuusi...)

p.s Putkia ei saa taivutta, eikä oikeastaan juurikaan sujutta: siis kun putki on oikealla kohtaa, niin molemmissa päissä kartiot istuu hyvin! Toki, jos jotain modailuja on tehty, että esim. pumpun runko eri asennossa jakopäässä, niin silloin putket eivät "istu" täysin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.12.2012, 18:05
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Onko pumpun ajoitus kohdillaan?
Työkaverilla oli samaa ongelmaa oman transporterin kanssa.
Se kuulemma alkoi käynistyä huonommin ja huonommin n.6kk sisällä ja syyksi paljastui juuri tuo ajoitus.
On ilmeisesti päässyt jakohihna venymään ajan kuluessa...
Nyt lähtee nätisti käymään kun sääsi kohdalleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2012, 21:29
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Suutinremontilla toi näyttää nyt hoituneen. Avauspaineethan pitäisi olla 120-125bar ja tosta löytyi 95, 110, 110 ja 120 ja suihkut oli muutenkin tekijän mukaan 'kuin vanhalla miehellä'. Kärjet vaihdettiin ja paineet säädettiin ja tuntui pelaavan heti ihan hienosti. Koeajoa ja kylmäkäynnistystä ei ole vielä koitettu mutta ei se noissa autotalliolosuhteissakaan lähtenyt ennen remonttia kunnolla tulille.

Käytettiin heittokelloakin pumpun perässä mutta erinäisten sekoilujen takia tulos jäi epävarmaksi joten pistettiin tulille suoriltaan ylläkerrotulla menestyksellä. Kaverilla jonka kanssa tuota ruuvasin, on jonkun verran tiiseli- ja 2LT -kokemusta ja se oli sitä mieltä että pumppu taitaa olla hitusen myöhäsellä joten säädettiin vielä sitä näppituntumalla. Ihan kauheasti ei ollut varaa aikaisempaan kääntää, meni ehkä vain jonkun pari milliä mutta toiminta parani vielä entisestään. Pitäisi varmaan siirtää pumppua jakohihnalla pykälän verran ja säätää uudemman kerran mutta saa olla nyt noin jos se pelaa käytössäkin.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2012, 00:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

En kääntelis.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Suutinremontilla toi näyttää nyt hoituneen. Avauspaineethan pitäisi olla 120-125bar ja tosta löytyi 95, 110, 110 ja 120 ja suihkut oli muutenkin tekijän mukaan 'kuin vanhalla miehellä'. Kärjet vaihdettiin ja paineet säädettiin ja tuntui pelaavan heti ihan hienosti. Koeajoa ja kylmäkäynnistystä ei ole vielä koitettu mutta ei se noissa autotalliolosuhteissakaan lähtenyt ennen remonttia kunnolla tulille.

Käytettiin heittokelloakin pumpun perässä mutta erinäisten sekoilujen takia tulos jäi epävarmaksi joten pistettiin tulille suoriltaan ylläkerrotulla menestyksellä. Kaverilla jonka kanssa tuota ruuvasin, on jonkun verran tiiseli- ja 2LT -kokemusta ja se oli sitä mieltä että pumppu taitaa olla hitusen myöhäsellä joten säädettiin vielä sitä näppituntumalla. Ihan kauheasti ei ollut varaa aikaisempaan kääntää, meni ehkä vain jonkun pari milliä mutta toiminta parani vielä entisestään. Pitäisi varmaan siirtää pumppua jakohihnalla pykälän verran ja säätää uudemman kerran mutta saa olla nyt noin jos se pelaa käytössäkin.
Ihan helvetin vähän on tarvetta muuttaa sitä ajotusta yleensä. Jos se ajotus on muuttunut johonkin ni se vika ei korjaannu sillä että kääntää pumppua. Vähä niinku et jos rengas on tyhjä ni yleensä se reikä ei paikkaannu ilmaa lisäämällä. Ja milli pari on aika paljon,ite säätäsin sen siihen missä ne tehtaan merkit on. Jos todellakin on syytä epäillä ajoituksen muuttuneen,mikä ei ihan mahdotontakaan ole,ni heittokello nestepäähän ja ihmettelemään. Heittäisin lonkalta et 99% ajotuksen heitoista johtuu viallisesta kylmäkäynnistys säätimestä joka on pumpun ulkopuolella,johon menee vesiletkut. Se kun ajan mittaan menee jumiin tai oikeastaa se ei käänny lämmetessään vaik pitäs. Kaikki mutuilu ja korvakuulo hommat ei päde ajotuksen säätämiseen. Sen huuhaa säätimen poisto taitaa onnistua pumppua irrottamattakin mut ite irroitutin sen ihan pumppu pajalla,sielläkin suositeltiin säätimen uusimista tai mielummin poistoa. Jos oikeen repäsee ni käyttää sen esim. HP-dieselin H.Mustolalla Ylivieskassa ni sit pelaa ku kello.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2012, 06:57
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Onko pumpun ajoitus kohdillaan?
Työkaverilla oli samaa ongelmaa oman transporterin kanssa.
Se kuulemma alkoi käynistyä huonommin ja huonommin n.6kk sisällä ja syyksi paljastui juuri tuo ajoitus.
On ilmeisesti päässyt jakohihna venymään ajan kuluessa...
Nyt lähtee nätisti käymään kun sääsi kohdalleen.
Pornstarter on suorasuihku joka on ihan pirun tarkka ajoituksesta, läjä taas kammiokone jossa ei hihnakulumaa huomaa ikinä, eikä mitään muutakaan alle viiden asteen heittoa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.12.2012, 11:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Ripax varmaankin oikeassa, mutta pieni lisäennakko tekee yleensä pelkästään hyvää.
Esim. kuulemma Ivecon kuorkkimoottorit saatiin täytämään euro3-päästötaso myöhentämällä ennakkoa, typen oksidit pienenee mut tehoa/vääntöä menetetään. Ei siis optimoitu moottorin toiminnan kannalta vaan päästöjen.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 30.12.2012 15:07
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.12.2012, 13:18
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Pornstarter on suorasuihku joka on ihan pirun tarkka ajoituksesta, läjä taas kammiokone jossa ei hihnakulumaa huomaa ikinä, eikä mitään muutakaan alle viiden asteen heittoa.
Mites 1,9 ja 2,4 koneet ? Kaveri osti mustalaisilta Mikkelistä eilen 2,4 portterin ja tänäaamuna kävi vaan neljällä. Pisnesmiehiä ovat.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.01.2013, 17:16
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Toi kylmäkäynnistyssysteemi kyllä huomioitiin tossa rukatessa. Nyttemmin näyttää myös siltä että se ei kai edes toimi kun mun mielestä ne vipstaakit on samassa asennossa +15:ssa kuin kuumalla koneella.

No enivei, ei toi nyt sitten kuitenkaan sen paremmin pelaa kuin ennen suutinremonttiakaan. Tai kyllä se saattaa vähän paremmin kulkea eikä tyhjäkäynti haise enää niin kitkerälle (suuttimien paineethan olivat miten sattuu ja nyt ne on kunnossa) mutta ei se sen paremmin tunnu käynnistyvän.

Remontin jälkeen on startattu kylmänä (~+15c) vasta pari kertaa, ensimmäinen niistä muutama pv remontin jälkeen ja lähti käyntiin samalla tavalla kuin ennen remppaakin. Toinen lähtö oli sitten 4-5pv seisokin jälkeen ja nyt se tekikin sitten sellaisen tempun mitä ei ole ennen tehnytkään. Sahasi vaan eikä tapahtunut mitään, ja kun sitten menin ilmauspumpulle niin jonkun aikaa sai lutkuttaa ennenkun tuli vastusta ja sen jälkeen se starttasikin 'hyvin'. Tällaistahan se ei siis aijemmin ole tehnytkään, ihmetellään nyt mitä seuraavaksi.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Opel Astra F käy kolmella? Sami89 Tekniikka & Jutustelu 11 04.09.2012 21:12
käynnistyy heikosti jamppu Tekniikka & Jutustelu 3 02.05.2011 17:20
Ford Bronco käynnistyy huonosti lami_ Tekniikka & Jutustelu 6 05.07.2009 21:47
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 06.12.2008 14:48
Mitä saa kolmella sataa??? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 18 08.09.2004 14:01


Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).