![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus peltipurkissa vanhaa jarrunestettä keittäneenä voin todeta että ei kiehu ihan herkästi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs selitetään semmonen et ns,nopeassa ajossa autosta häipyy jarrut ja syynä on nesteen lämpeeminen! Nyt kun oli pakkasta 15 ni kytkin oli melkeen yhtäpuuta ja ei muuten irrottanu enää ollenkaan,päästin ilmaruuvista sylkyn takas sisään ja sain ajettuu sisälle sulamaan.Uudet nesteet sisälle ja jatketaan kinaamista aiheesta
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siinä jarrujen häviämisessä voi olla syynä ne punahehkuset levyt jo siin vaihees. Ainakin minä ymmärin niin et mäntä menee kuumaksi-> alkaa nesteet kiehuu ja painaa viileämpää nestettä kohti pääsylinteriä. Eli järjestelmään tulee ilmaa(?) Tiedä sitten.. Sorry ot
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omassa kulkineessa kans katosi kytkin tuossa päivällä kun lähdin hallilla pyörähtämään. Pakkasta semmonen rapia 20, aluksi ei mitään ongelmaa, mutta tuossa matkalla hallille n.3km alko kytkin luistamaan julmetusti, 40km/h pääsi eteenpäin, jonka jälkeen katosi kokonaan. Auto paikoillaan tyhjäkäynnillä semmosen 10 min. ja taas löyty kytkimestä pitoa. Kytkimessä vuoden vanhat nesteen, levy ja asetelma vaihdettu pari vuotta sitten. työsylinteri ja tiivisteet huolettu viime talvena. Kytkimessä oli kyllä ihan painetta ja irrotti ihan normaalisti liikkeelle lähdössä. Missä vika?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Henkimaailman hommia, mullakin päästi pajerosta mutamöyrinnän aikana polkimen veltoksi ja luisti samaan aikaan. Poljin ylös, pari pumppausta ja taas on menty vaikka kuin kauan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ladasta kävi kans kytkimen kanssa noin ja tämä tapahtu 1 min käynnistyksen jälkeen. Kunnolla poljinta painoin ja jäi pohjaan ja ei enää toiminu ollenkaan. sitten jotenkin jalalla vai käellä nostin sitä poljinta ja ihmettelin vähän aikaa niin kuuluu kunnon tupsahdus ja toimi sen jälkeen taas normaalisti. Helvetin merkillistä. Vaijerikytkintä kehiin niin loppuu
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Gr patrolin kytkin | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.08.2012 20:00 |
Kytkin juttua | Kardaanimake | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.07.2010 10:06 |
Ostettu Gr patrollin kytkin paketti | juhoke | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.10.2008 09:28 |
Fiatin kytkin? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2008 18:40 | |
Se kytkin, se kytkin... LJ | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 31.12.2006 13:40 |