![]() |
GR kytkin luisti???
Mikäs perskeleen vika toi oli kun kauheen ryömytyksen päätteeks rupes kytkin luistamaan ihan hirrweesti mut ilman hajua,auto seiso noin 2 tuntii jonka jälkeen vika oli tyystin poissa ja taas annettiin mailaa kunnolla.
|
velipoijan patrollissa kävi viime talvena ihan samalla tavalla ku pakki ykköstä liipasin pohjassa vedin hangessa. hetken ku se seiso(siis se auto) niin kohta pelitti taas normaalisti. samalle päivää piipahettiin paikallisella autokorjaamolla muussa asiassa ja ohimennen asia mainittiin korjaamon ukolle niin arveli kytkimen olevan ilmauksen tarpeessa. tietäneekö sitten asiasta mitään se on toinen juttu.
|
Nii jos siinä kävi samoin ku taannoin yhdessä caarinassa. Pääs nesteet väärälle puolelle ja sulla kun kerran oli sitä polkimen tahmausta selkeesti havaittavissa.
|
Itte vaihtaisin kytkinnesteet uusiin.....saattoivat meinaa kiehua...
|
Jep mul teki samat kun annoin mailaa. Vaihoin vain nesteet ja ilmasin pari kertaa niin ollu tietoakaan kyseisestä viasta ja nyt menny jo 6kk.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Miten nii. Eikö se ole lämmin niin kauan kun vedet pysyy sisällä ja kuuma kun tulevat ulos?
Outoa tuossa oli sekin että kytkimen palamisesta yleensä tulevaa käryä ei ollut ollenkaan. |
Asetelma lämpee ja sit alkaa luistaa. Jäähtyessään taas pitää. Tuttua kauraa. Hommaa centerforcen asetelma nii loppuu luistaminen.
|
Mun Gr teki taannoin samaa talvella kovilla pakkasilla. En sitten tutkinut sen kummemmin, vaan laitoin centerforcen kytkinpaketin. Ongelma parani eikä ole sen koommin ilmennyt.
|
ihan uteliaisuudesta, miks ne kytkinnesteet nyt niin kuumenis vaikka vetäs urku auki umpihangessa 3 vuorokautta putkeen? vai siis oliko tuo jotain läppää tai jotain??
|
Lainaus:
|
joo niin kerto. en minä mitään asetelmaa tässä mieti vaan niiitä nesteitä. kai mä oon sitten vähän tyhmä kun en ymmärrä että miks kytkin nesteet rupeis siellä kuumenemään saati sitten kiehumaan?
|
Empä jaksa uskoa että nesteet pystyis lämpenemään mitenkään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitenkäs selitetään semmonen et ns,nopeassa ajossa autosta häipyy jarrut ja syynä on nesteen lämpeeminen! Nyt kun oli pakkasta 15 ni kytkin oli melkeen yhtäpuuta ja ei muuten irrottanu enää ollenkaan,päästin ilmaruuvista sylkyn takas sisään ja sain ajettuu sisälle sulamaan.Uudet nesteet sisälle ja jatketaan kinaamista aiheesta :D
|
Siinä jarrujen häviämisessä voi olla syynä ne punahehkuset levyt jo siin vaihees. Ainakin minä ymmärin niin et mäntä menee kuumaksi-> alkaa nesteet kiehuu ja painaa viileämpää nestettä kohti pääsylinteriä. Eli järjestelmään tulee ilmaa(?) Tiedä sitten.. Sorry ot
|
Omassa kulkineessa kans katosi kytkin tuossa päivällä kun lähdin hallilla pyörähtämään. Pakkasta semmonen rapia 20, aluksi ei mitään ongelmaa, mutta tuossa matkalla hallille n.3km alko kytkin luistamaan julmetusti, 40km/h pääsi eteenpäin, jonka jälkeen katosi kokonaan. Auto paikoillaan tyhjäkäynnillä semmosen 10 min. ja taas löyty kytkimestä pitoa. Kytkimessä vuoden vanhat nesteen, levy ja asetelma vaihdettu pari vuotta sitten. työsylinteri ja tiivisteet huolettu viime talvena. Kytkimessä oli kyllä ihan painetta ja irrotti ihan normaalisti liikkeelle lähdössä. Missä vika?
|
Henkimaailman hommia, mullakin päästi pajerosta mutamöyrinnän aikana polkimen veltoksi ja luisti samaan aikaan. Poljin ylös, pari pumppausta ja taas on menty vaikka kuin kauan.
|
ladasta kävi kans kytkimen kanssa noin ja tämä tapahtu 1 min käynnistyksen jälkeen. Kunnolla poljinta painoin ja jäi pohjaan ja ei enää toiminu ollenkaan. sitten jotenkin jalalla vai käellä nostin sitä poljinta ja ihmettelin vähän aikaa niin kuuluu kunnon tupsahdus ja toimi sen jälkeen taas normaalisti. Helvetin merkillistä. Vaijerikytkintä kehiin niin loppuu :D
|
Nyt on tutkittu vaivoja ja tein moisen havainnon eli pääsylkyn putken kun avaa ni nestettä ei tule ollenkaan mut sylkkyä kun löysää 2 milliä ni neste lähtee heti juoksemaan.Mahtaakohan siinä olla jotain outoa? eihän se neste pääse sillon työsylinteriltä palaamaan kunnolla takas.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:33 (GMT +2). |